• miss u

Västeråsbrudar 2009 del 2

Hej brudar!

Nu är det dags för del 2 av Västerås-tråden. Här tipsar och utbyter idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

En hyfsad kronologisk lista över brudar och vigslar/festlokal:
    Barret ? Badelunda kyrka, Björnögården 090502
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh ? Badelunda kyrka, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka, Västerås stadshotell 090718
    miss_u - Säby kyrka, Hamnmagasinet Borgåsund/Lagersbergs kursgård 090718
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808
    Mangos - Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2
  • flower75

Bjud han på en middag hemma, om ni har barn kolla om du kan lämna bort dem/den för kvällen. Fixa mat, kanske tappa upp ett varmt härligt bad. Överraska din blivande. Eller överraska med en massage. Finns ett ställe som heter Nagelkojan, gå in och kika på hennes hemsida, hon har olika massage som hon gör. Kolla där. Annars kan jag inte komma på nått. 3 röda roser borde han väl uppskatta. Lycka till

miss u skrev 2009-02-04 10:32:51 följande:

Är det nån som ska ge Alla hjärtans dag-present till sin blivande? Vi ska fira den dagen för typ första gången, och jag vet inte vad jag ska ge honom. Finns ju typ bara tjejgrejer överallt, såsom smycken, blommor och gulliga nallar. Tror inte sambon skulle uppskatta det så mycket.
  • MoonGirl
    Barret skrev 2009-02-04 07:42:13 följande:
    Igår fick jag hem min tiara, åh vad fin den är! Vet ju inte exakt hur den ska sitta eftersom jag inte varit hos frisören ännu, men den gnistrar och är fin och får mig känna mig som en prinsessa. Jag undrar hur det kommer kännas när håret är fixat och klänningen sitter på plats... *Gahhhh* :o).miss u och catarinaw:Vi ska köpa tårta från Chantals och den kan jag lova var riktigt smarrig. Dyrt var det inte heller, har för mig att det kostade 35 kronor/bit men det kan ha varit 40 kronor/bit och sen 150kronor för hyra av ställning... När vi var där och beställde fick vi en provtårta också (som ingick) och ja, jag har ju pratat om den tidigare, den är sååååååå god *längtar till tårtätandet på bröllopsfesten*MoonGirl: Jo vi har varit med och budat på ett hus, men här i stan kan man tydligen vara med och buda på ett par hus innan man slår till. Jag har några inspanade "offer" just nu, så vi får väl se hur det känns på visningarna! Håll tummarna om du kan.Det är ju alltid så mycket man vill göra när man flyttar till något eget. Jag vet ju hur det var när vi köpte lägenheten och ett hus är ju oftast lite större och lite mer jobb på en än ganska renoverad 3:a. Hoppas ni boar in er snart!
    Varifrån har du köpt din tiara? Den låter hur fin som helst!! Lägg gärna ut ett kort i ditt bildgalleri så jag får se hur den ser ut .

Hoppas ni hittar erat drömhus snart, jag håller tummarna för er! Vilket område vill ni bo på? Var det Gryta?
  • catarinaw

miss u: Nu har jag bestämt mig! Det blir tårta på Örmans, de hade den bästa servicen tyckte jag. Fick bestämma fritt hur allt skulle se ut osv plus att jag får min vita choklad mousse och passions mousse :) Det kostade mellan 34-38:-/bit, vilket jag tyckte var bra. På Mälarchokladen kostade de små bakelserna 39:-/bit, men de hade inte exakt den fyllningen jag ville ha. Sen hade de bara tårtor för 6 el 10 pers... Kolla med Örmans iaf, de tyckte jag verka bra :)

• miss u

Tack för tipset! Bästa priset hittills. Blir till att kolla upp Öhrmans. Ingick det tårtställning också? Levererade och plockade dom upp den också?

Ringde du och kollade eller gick du dit?

catarinaw skrev 2009-02-04 14:59:17 följande:
    miss u: Nu har jag bestämt mig! Det blir tårta på Örmans, de hade den bästa servicen tyckte jag. Fick bestämma fritt hur allt skulle se ut osv plus att jag får min vita choklad mousse och passions mousse :) Det kostade mellan 34-38:-/bit, vilket jag tyckte var bra. På Mälarchokladen kostade de små bakelserna 39:-/bit, men de hade inte exakt den fyllningen jag ville ha. Sen hade de bara tårtor för 6 el 10 pers... Kolla med Örmans iaf, de tyckte jag verka bra :)
  • Barret

catarinaw och MoonGirl:
    Vi ska ha choklad mousse och passionsfrukts mousse i vår tårta.. Kollar mitt bildgalleri för att se hur vår provtårta såg ut. I vår deal ingick det en provtårta men jag vet inte om det var för att vi på sätt och vis köpte den genom Björnögården, men det tror jag inte. Det är Chantals i Punkt, där i mitten. Det är en fransk kvinna som bakar allt. Har hennes mailadress någon stanns om ni vill ta kontakt med henne och fråga lite...

MoonGirl:
    Jag köpte min tiara från www.tiaror.se Köpte även några hårnålar till min tärna där. Gick precis in för att titta vad den hette men nu var den inte kvar så jag tog kanske den sista? Jag ska försöka få en bra bild av den någon dag och lägga upp. Finns mycket fins att välja på så valet var i alla fall inte lätt!
    Vi tittar på hus på lite olika områden, Gryta är väl ett av de områdena. Men som sagt, vi är ganska flexibla när det gäller område. Ett stort pluss är väl om det är cykelavstång antingen till Finnslätten där sambon jobbar eller stan där jag håller till.

• Cordula

Hej allihopa!

Se om det här inlägget fastnar. Skrev ett igår, men det verkade inte funka.

Har äntligen lyckats lägga in bilder på klänningen, finns i mitt bildgalleri.

Tessisen: Tycker inbjudningskortet ser jättefint ut. Är ju inte alltid man blir kallad fru, någon gång ska man väl ha nytta av det med :)

Barret: Tack för tipset på tiaror (även om det var till Moongirl :) ) har försökt kolla lite på nätet, vill ha en hårprydnad som passar till lockar, typ 20-tal. Nu får jag en sida till att spana på.

Mysan31: Vet inte om du köpt såpbubblor än, hittade annars en bra sida, brollopsbubblor.se .

• Elide

Tack för era åsikter. Det får bli Herr och Fru. Tycker det låter pampigt och passar oss.

Var ute och kollade runt på nätet i går efter en slöja. Hittade då istället den korsetten som jag ville ha. För 249 kr, istället för nästan 900 på en annan sida. Så nu är det också fixat. Har bara skor och slöja kvar nu. Och så ringen så klart.

• Rebellen75
    Barret skrev 2009-02-04 15:39:19 följande:
    Det är en fransk kvinna som bakar allt.
    Den franska kvinnan ÄR Chantal. Hon är den som bakar. Sebastian hennes son brukar sköta bokningar med catring och bakverk. Gick med Chantal på konvux för många herrans år sedan. Vi fick munkar när vi hade prov . Hon är supertrevlig och gör alltid som du vill.
  • catarinaw

Jag gick dit och pratade med dom i eftermiddags. Mycket trevliga! Jag frågade om trårtställning och hon sa att det gick att ordna, men inget om det kostade extra. De hade både vånings och sån böjd ställning. De kör inte ut, tyvärr. Kan ju inte vara så svårt att få någon som kan hämta upp tårtan osv :) Hade du kollat på Chantals?

miss u skrev 2009-02-04 15:36:25 följande:

Tack för tipset! Bästa priset hittills. Blir till att kolla upp Öhrmans. Ingick det tårtställning också? Levererade och plockade dom upp den också?Ringde du och kollade eller gick du dit?
  • Barret

Ja precis och Chantal´s är hennes fik :o) Hur som så är hon väldigt trevlig och kommer med massor med förslag på garnering (som är nästan lika viktig som innehållet för många). Dessutom har hon väldigt bra minne om vem man är och sånt och det är nog så viktigt så att rätt tårta går till rätt person!

Rebellen75 skrev 2009-02-04 16:37:34 följande:
    Den franska kvinnan ÄR Chantal. Hon är den som bakar. Sebastian hennes son brukar sköta bokningar med catring och bakverk. Gick med Chantal på konvux för många herrans år sedan. Vi fick munkar när vi hade prov . Hon är supertrevlig och gör alltid som du vill.
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2