• miss u

Västeråsbrudar 2009 del 2

Hej brudar!

Nu är det dags för del 2 av Västerås-tråden. Här tipsar och utbyter idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

En hyfsad kronologisk lista över brudar och vigslar/festlokal:
    Barret ? Badelunda kyrka, Björnögården 090502
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh ? Badelunda kyrka, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka, Västerås stadshotell 090718
    miss_u - Säby kyrka, Hamnmagasinet Borgåsund/Lagersbergs kursgård 090718
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808
    Mangos - Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2
  • MoonGirl

Alla: Vad har värdpar för roll?

Hur mycket "ansvar" ska en toastmaster/toastmadame ha?

• Elide

Vi är klara med inhandlingen av våra dekorationer, bara rosor och murgröna kvar.
    Japp vi har skrivit ut namn och mailadress till toastmastern i inbjudan. Då han bor i usa. Vi har mina föräldrar som kontkat personer som de får ringa och tacka jag till, maila oss eller anmäla sig på vår bröllopshemsida.

Värdeparet har den roll som brudparet bestämmer. För oss så kommer de bara att ta hand om alla svar och sedan önskelistan. Resten sköter vi själva, som vi känner nu iallafall.
    Det är väl samma med toastmastern. Den måste ju ha kolla på dett med serverigen och och pratat igenom allt med dom som sköter detta så det inte hålls ta precis när varmrätten ska serveras med mera. Den kan också ta hand om detta med sångerna, telegram och lite anekdoter (ursäkta stavningen) om brudparet.

Vi har köpt en gånggång som toastmastern kan slå på när han vill ha gästernas uppmärksamhet. Så han slipper skriva till varje gång eller slå i glaset.

• MoonGirl
    Tessisen skrev 2009-02-05 09:08:31 följande:
    Vi är klara med inhandlingen av våra dekorationer, bara rosor och murgröna kvar. Japp vi har skrivit ut namn och mailadress till toastmastern i inbjudan. Då han bor i usa. Vi har mina föräldrar som kontkat personer som de får ringa och tacka jag till, maila oss eller anmäla sig på vår bröllopshemsida. Värdeparet har den roll som brudparet bestämmer. För oss så kommer de bara att ta hand om alla svar och sedan önskelistan. Resten sköter vi själva, som vi känner nu iallafall. Det är väl samma med toastmastern. Den måste ju ha kolla på dett med serverigen och och pratat igenom allt med dom som sköter detta så det inte hålls ta precis när varmrätten ska serveras med mera. Den kan också ta hand om detta med sångerna, telegram och lite anekdoter (ursäkta stavningen) om brudparet.Vi har köpt en gånggång som toastmastern kan slå på när han vill ha gästernas uppmärksamhet. Så han slipper skriva till varje gång eller slå i glaset.
    Tack för informationen! Var har du köpt gånggången? Det var en smidig sak! Vilken bra idé!
  • Elide

Moongirl: Hittade den på ett loppis som jag var på förra sommaren. Hittar man ingen gångång så kan man alltid ha som en klockan som TM kan slå på eller "plinga" med.

• Juni09brud

Hej

Får man vara med här? Jag gifter mig den 13/6-2009 i Sevalla.
    Har ni något förslag på billig bröllopstårta?
    Jag och min blivande har två små barn,6 mån och 2 år.Det är inte det lättaste att få till ett bröllop då.Men det går. Nu är storasyster på dagis och lillebror sover ute i vagnen.Så jag surfar runt här.

• miss u

Klart du får vara med. Välkommen! Om du vill skriver jag in dig i listan ovan när det är dags för en ny tråd.

Kan tänka mig att det är kämpigt att planera med två små kottar, men här får du all hjälp du kan få.

Vi har precis diskuteras tårta och Chantal´s och Öhrmans är väl dom billigaste har vi kommit fram till. Sen gör ju även Ica Maxi bröllopstårta om man vill ha som typ vit princesstårta.

Juni09brud skrev 2009-02-05 10:11:42 följande:
    HejFår man vara med här? Jag gifter mig den 13/6-2009 i Sevalla.Har ni något förslag på billig bröllopstårta?Jag och min blivande har två små barn,6 mån och 2 år.Det är inte det lättaste att få till ett bröllop då.Men det går. Nu är storasyster på dagis och lillebror sover ute i vagnen.Så jag surfar runt här.
  • Juni09brud

Tack Miss U
    Bra ide med Maxi. Jag har gjort en stor chansning.Jag har beställt min klänning från Dreambride.se. En av deras fyndklänningar.(Den ligger i mitt galleri).Fyndklänning innebär att man får den som den är utan justeringar.De såldes så billigt eftersom klänningarna var med på en visning i helgen.Så HOPPAS att den är utan skavanker nu.Jag resonerade som så att jag köper klänningen för tot 4400kr och säljer den sen för ca 3000kr. Då har jag kommit billigare undan än om jag hyrt klänning..... Jag var inne och provade denna klänning på Ursula stl 44. Den var alldeles för stor men jag fick i alla fall se hur den såg ut live.Vad tycker ni om den?

• Elide

Välkommen Juni09brud! Här är alla hjärtligt välkomna. Har bollar vi ideér och tips hej vilt. Har man noll motivation eller ideétorka är det bara att hänga här en stund så är man på g igen. Eller så går men på en av våra fikastunder på Bredbar som vi har lite då och då.

• Elide

Juni09brud: Kan tyvärr inte se din klänning. Kolla dina inställningar och bocka för att bildgalleriet ska visas.

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2