• miss u

Västeråsbrudar 2009 del 2

Hej brudar!

Nu är det dags för del 2 av Västerås-tråden. Här tipsar och utbyter idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

En hyfsad kronologisk lista över brudar och vigslar/festlokal:
    Barret ? Badelunda kyrka, Björnögården 090502
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh ? Badelunda kyrka, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka, Västerås stadshotell 090718
    miss_u - Säby kyrka, Hamnmagasinet Borgåsund/Lagersbergs kursgård 090718
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808
    Mangos - Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2
  • miss u

Jättefin klänning! Läskigt att beställa över nätet så man inte kan prova ordentligt. När får du hem klänningen?

Juni09brud skrev 2009-02-05 10:59:41 följande:
    Tack för tipset.Nu har jag bockat för bildgalleriet.
  • Barret

Men herre gud vad ni skriver mycket. Jag hade fått för mig att jag kollat in idag men jag hade ju 5 sidor att läsa igen. Ojoj!

Kan meddela att jag var i Rom förr året och det var verkligen juvligt. Så vill man ha lite mer storstad så är det något jag varmt rekomenderar. Romantiskt, mysigt och väldigt häftigt.

Jag har också för mig att gästerna "ska" ta med sig ris eller så.. Vi kommer inte ha några såpbubblor i alla fall, men det beror mest på att jag är allergisk mot sånt..

MoonGirl:
    Jag tycker gott att ni kan åka iväg på en weekend. Vill ni åka själva så är ju inte typ torsdag-söndag eller fredag-söndag speciellt länge, eller så får han helt enkelt följa med. Det finns många som reser med allt från spädbarn till tonåringar, så jag tror ni klara det med.

miss u:
    Vi har också funderat lite på Barcelona. Har hört att det ska vara en vansinnigt vacker och spännande stad...

Tessisen:
    Jag har funderat lite på bordsdekorationer men inte kommit så långt. Vi ska ju ha lite blommor och sånt, men mer vet jag inte. Vi kommer nog ha några sånger i sånghäftet. Man kan ju välja sina sånger såklart och jag funderar faktiskt på om man ska skriva om några texter så att de passar in på just oss. Kunde ju vara lite roligt. Får höra lite med mamma, hon är bra på sånt.

• catarinaw

Oj oj oj vad ni skriver! Kollade i morse, men fick backa 3 sidor på min lunch :)

Miss u: Min ring är i vitguld med 11st princesser, 0,43 carat, i en kanalfattning. Jätte fin, men har ingen bli på den ännu för den är inte klar än. Vi fick ge 9400:- för den ringen och vi har fått pris på upp till 24.000:- för nästan samma ring!! Gå in och kolla :)

Moongirl: Vi har fixat liveband :) Det är en kompis till brudgumens bror som har ett band på 5 pers som ska spela. Tror att ett liveband kan höja fest faktorn rejält. Känns jätte spännande. De ska nog öven spela vår låt till valsen.

Alla: Har ni någon speciell låt som ni ska danska vals till? Vi funderar på Takida - Curly Sue. Vad tror ni?

• Juni09brud

Miss U:Jag har inte fått klänningen ännu.Visningen som den skulle vara med på var i helgen.Innan jag beställde klänningen så surfade jag runt och sökte på kommentarer om Dreambride och alla som beställt därifrån var nöjda. Men lite läskigt är det såklart.Du får jätte gärna skriva in mig på er lista över vigslar. Min är som sagt 13/6 i Sevalla kyrka och fest i Sevalla bygdegård. Vårt tema för festen är att det ska vara lantligt.Jag ska tex har blommor i håret och buketten ska bestå av sommarblommor.Vi har dessutom en plan på att åka veteran traktor från kyrkan till festen.Det kan bli en rolig kontrast mot våra fina kläder.

• Elide
    catarinaw skrev 2009-02-05 12:49:19 följande:
    Oj oj oj vad ni skriver! Kollade i morse, men fick backa 3 sidor på min lunch :) Miss u: Min ring är i vitguld med 11st princesser, 0,43 carat, i en kanalfattning. Jätte fin, men har ingen bli på den ännu för den är inte klar än. Vi fick ge 9400:- för den ringen och vi har fått pris på upp till 24.000:- för nästan samma ring!! Gå in och kolla :)Moongirl: Vi har fixat liveband :) Det är en kompis till brudgumens bror som har ett band på 5 pers som ska spela. Tror att ett liveband kan höja fest faktorn rejält. Känns jätte spännande. De ska nog öven spela vår låt till valsen. Alla: Har ni någon speciell låt som ni ska danska vals till? Vi funderar på Takida - Curly Sue. Vad tror ni?
    Vi har pratat om samma låt jag och min m2b. Eller om det blir nån italiensk sång som vår solist ska sjunga inte riktigt klart ännu. Men Curly Sue är en så fin låt.

Ska man köpa en färdig ring så ska man allt jämför olika ställen och priser. Man ser ju att det kan löna sig.
  • catarinaw

ja men då kanske inte curly sue är så dum ide´;) vi bada alskar rock sa det passar ju perfekt! vad ska ni andra ha for musik till valsen?

• Elide

Barret: Vad hette den där "marchen" som ni skulle använda som jag blev så kär i? Där där som var som ett lyckligt Disney slut. Sitter och spinner på vigselpogrammen. Hittar inte lappen där jag skrev upp den på och kan inte hitta namnet nånstanns i huvudet heller. Så frustrerande!!!

• Barret

Den heter Boeves psalm. Sitter faktiskt också lyssnar på den just nu, den är så härligt sprallig :o)

Tessisen skrev 2009-02-05 17:56:59 följande:
    Barret: Vad hette den där "marchen" som ni skulle använda som jag blev så kär i? Där där som var som ett lyckligt Disney slut. Sitter och spinner på vigselpogrammen. Hittar inte lappen där jag skrev upp den på och kan inte hitta namnet nånstanns i huvudet heller. Så frustrerande!!!
  • Rebellen75
    MoonGirl skrev 2009-02-04 22:18:33 följande:
    .Hur ser ringen ut som du vill ha? Vill se kort =) =) kul att ni har varit ner på stan och titat på ringar!
    Nu har jag letat på bilder på ringarna finns i mitt galleri. ( för den nyfikne ) Min förlovningsring är den på bilden men den har blivit slät nu. Få se om jag hamrar till den eller köper en likvärdig som är slät
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2