• miss u

Västeråsbrudar 2009 del 2

Hej brudar!

Nu är det dags för del 2 av Västerås-tråden. Här tipsar och utbyter idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

En hyfsad kronologisk lista över brudar och vigslar/festlokal:
    Barret ? Badelunda kyrka, Björnögården 090502
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh ? Badelunda kyrka, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka, Västerås stadshotell 090718
    miss_u - Säby kyrka, Hamnmagasinet Borgåsund/Lagersbergs kursgård 090718
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808
    Mangos - Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2
  • Lindybell

Jag fortsätter väl då. Mina ringar kom därifrån. Bild finns i mitt galleri.

Juni09brud skrev 2009-02-09 09:33:22 följande:
    God Morgon på er. Har precis lämnar vår dotter på dagis och redan nu sitter jag här framför datorn.Är det någon som har erfarenhet av guldsmeden Lennart i Tillberga?Den här veckan kommer förmodligen min klänning.SPÄNNANDE!! Alldeles nyss så postade vi alla inbjudningar.Då känns det verkligen att det är snart som det smäller!!!
  • Juni09brud

Lindybell: Jätte läckra.Var han prisvärd?

• Lindybell

Absolut. Om jag kommer ihåg rätt kostade alla tre 9000 kronor. Vigselringen kostade runt 5000 tror jag. Då är det tre diamanter TW VVS 0,05 karat ryskslipade. Och ringarna är rejält tunga och solida. De är ju smidda så blir inte som fabrikstillverkade ringar.

Juni09brud skrev 2009-02-09 09:49:26 följande:
    Lindybell: Jätte läckra.Var han prisvärd?
  • miss u

Jättefin bukett! Vad fick du ge för den? Hur många rosor och hur många orkidéer var det?

Såg att Blomsterdraken gjort din bukett. Var dom bra?

Lindybell skrev 2009-02-09 09:33:23 följande:
    Halloj! Jag är tjejen Gudinnan pratar om. Mina orkidéer hittar du här. www.gamman.se/Galleri.aspmiss u skrev 2009-02-09 09:20:44 följande:
  • Lindybell

Blomsterdraken är helt suveräna. Tror buketten kostade runt 1400, men lite dåligt minne. Men Maria på draken var underbar. Kunnig och inte omöjlig till något. Vet inte hur mycket blommor det var, men en riktigt rejäl bukett kan jag säga! Och snyggt bunden med hållare och så.

• miss u

Då kanske man skulle ta och kolla upp dom. Tydligen gjorde dom buketterna till Bröllopsmässan igår också.

Jämförde du samma bukett med flera ställen så man vet hur dom ligger prismässigt?

Lindybell skrev 2009-02-09 10:32:01 följande:
    Blomsterdraken är helt suveräna. Tror buketten kostade runt 1400, men lite dåligt minne. Men Maria på draken var underbar. Kunnig och inte omöjlig till något. Vet inte hur mycket blommor det var, men en riktigt rejäl bukett kan jag säga! Och snyggt bunden med hållare och så.
  • Lindybell

De låg bra till prismässigt. Men framför allt gick jag på känsla och kvalitet. Hon var så mycket mer proffsig än många andra.
    miss u skrev 2009-02-09 10:52:33 följande:

Då kanske man skulle ta och kolla upp dom. Tydligen gjorde dom buketterna till Bröllopsmässan igår också.Jämförde du samma bukett med flera ställen så man vet hur dom ligger prismässigt?
  • miss u

Det låter ju kanon. Var inne på deras hemsida tidigare idag, och den kändes lite amatörmässig. Men det behöver ju inte betyda att dom inte kan blommor.

Visste du innan hur du ville att buketten skulle se ut innan, eller hade hon förslag?

Lindybell skrev 2009-02-09 10:56:05 följande:
    De låg bra till prismässigt. Men framför allt gick jag på känsla och kvalitet. Hon var så mycket mer proffsig än många andra.miss u skrev 2009-02-09 10:52:33 följande:
  • Lindybell

Hon kom med väldigt mycket förslag. Deras hemsida är inte direkt bra. Åk dit så har hon massor med album. Hon kan verkligen sin sak och kommer med massor av idéer. Mina lila rosor exempelvis är ganska ovanliga så hon direktimporterade dem. Jag ville ha riktigt lila, inte blårosa som de lätt kan bli annars och det fixade hon!
    miss u skrev 2009-02-09 11:00:35 följande:

Det låter ju kanon. Var inne på deras hemsida tidigare idag, och den kändes lite amatörmässig. Men det behöver ju inte betyda att dom inte kan blommor.Visste du innan hur du ville att buketten skulle se ut innan, eller hade hon förslag?
  • miss u

Tack för tipset! Det är ju rena djungeln det här med buketten, som typ allt annat.

Hade ni nå livemusik? Det har det pratats en hel del om här i tråden. Vi har en trubadur på g, men det var 50/50 om han kunde eller inte, så han föreslog att vi skulle kolla upp andra alternativ också.

Lindybell skrev 2009-02-09 11:02:11 följande:
    Hon kom med väldigt mycket förslag. Deras hemsida är inte direkt bra. Åk dit så har hon massor med album. Hon kan verkligen sin sak och kommer med massor av idéer. Mina lila rosor exempelvis är ganska ovanliga så hon direktimporterade dem. Jag ville ha riktigt lila, inte blårosa som de lätt kan bli annars och det fixade hon!miss u skrev 2009-02-09 11:00:35 följande:
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2