• miss u

Västeråsbrudar 2009 del 2

Hej brudar!

Nu är det dags för del 2 av Västerås-tråden. Här tipsar och utbyter idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

En hyfsad kronologisk lista över brudar och vigslar/festlokal:
    Barret ? Badelunda kyrka, Björnögården 090502
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh ? Badelunda kyrka, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka, Västerås stadshotell 090718
    miss_u - Säby kyrka, Hamnmagasinet Borgåsund/Lagersbergs kursgård 090718
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808
    Mangos - Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2
  • Gudinnan

Henrik tog 1500 sek för att sjunga på dopet, då sjöng han Utan dina andetag samt Isn´t she lovely. Det var låtar han sjungit förut, är det för honom nya låtar så tar han lite för att öva in dem. Han kompade sig själv med gitarr, det var såå fint. Utan dina andetag är en riktig favorit!

Två kompisar till mig som gifte sig förra sommaren hade buketter från Blomsterdraken, hon som har företaget är tydligen väldigt engagerad och noggrann och buketterna var jätte fina.

• MoonGirl
    Gudinnan skrev 2009-02-09 23:38:13 följande:
    Henrik tog 1500 sek för att sjunga på dopet, då sjöng han Utan dina andetag samt Isn´t she lovely. Det var låtar han sjungit förut, är det för honom nya låtar så tar han lite för att öva in dem. Han kompade sig själv med gitarr, det var såå fint. Utan dina andetag är en riktig favorit! Två kompisar till mig som gifte sig förra sommaren hade buketter från Blomsterdraken, hon som har företaget är tydligen väldigt engagerad och noggrann och buketterna var jätte fina.
    Aha, tack för informationen! Hade ni honom på erat bröllop också? Vad sjöng han för låtar då?

Låter bra att de är engagerade på blomsterdraken =) är värt att kolla upp!
  • MoonGirl

Alla: Vi ska ju gifta oss i augusti, när tycker ni att man ska skicka ut inbjudningskorten?

• MoonGirl

Sitter och läser lite om musik till fester osv... hittade en sida:

www.lucas.se/foretag/artistnojen/trubadurer/

Så här står det på sidan:

"För arrangemang där det inte finns budget till ett helt band eller en hel orkester, så kan ett enmansband eller en trubadur vara ett bra alternativ.

Trubadurer och enmansband är populära till bröllop och födelsedagsfester. Vill man ha levande musik istället för en discjockey så är det heller inte så stor skillnad i pris".

Jag tycker att det skulle vara trevligt att ha en trubadur på festen faktiskt. Jag nämnde för sambon igår om ett liveband, men han var inte så pigg på det, han tyckte det var för dyrt. Visst, det kostar ju, men det skulle vara trevligt. Vi ska ju vara på Brunnby gård och de har ju en scen där . Tänkte att det skulle vara riktigt trevligt med ett enmansband eller en trubadur, de är ju garanterat billigare än om man anlitar ett helt band....

Någon här som ska hyra en dj-box från www.djinabox.se? Någon som har någon erfarenhet av sådana här boxar?

• miss u

Utan dina andetag är min favorit också! Sambon räknar den som "vår" låt. Jag har en annan, så jag vet inte hur mycket "vår" den är. Vi har bestämt att svärfar och sambons bror ska spela Utan dina andetag i kyrkan, på piano och saxofon. Kommer nog bli fint. Hade ju velat att nån sjung, men vet inte om jag vill lägga pengar på det, och ingen i familjen ville sjunga heller.

Hittade Henriks version på nån hemsida (minns inte vilken nu) och han är ju jätteduktig!

Gudinnan skrev 2009-02-09 23:38:13 följande:
    Henrik tog 1500 sek för att sjunga på dopet, då sjöng han Utan dina andetag samt Isn´t she lovely. Det var låtar han sjungit förut, är det för honom nya låtar så tar han lite för att öva in dem. Han kompade sig själv med gitarr, det var såå fint. Utan dina andetag är en riktig favorit! Två kompisar till mig som gifte sig förra sommaren hade buketter från Blomsterdraken, hon som har företaget är tydligen väldigt engagerad och noggrann och buketterna var jätte fina.
  • miss u

Trist att det regnade hela tiden ni var i Paris! Får hoppas att vi har bättre lycka med vädret, om vi åker dit. Har börjat fundera lite på Amsterdam och Prag också. Får kolla med sambon vad han tycker. Det är kanske Paris som gäller om man vill ha plus på graviditetsstickan!

MoonGirl skrev 2009-02-09 23:12:41 följande:
    miss u skrev 2009-02-09 09:18:58 följande:
    Jag har nu letat efter det här hotellet som vi bodde på när vi var i Paris, men hittar inte hotellet på hemsidan, tyvärr. Har även letat i gamla papper i pärmen, men hittar inte dem heller. Hade varit kul om jag hade hittat papprena om vilket hotell vi bodde på, för det var ett väldigt bra hotell. Jag säger till om jag hittar papprena!Vi beställde resan via Resia i Västerås. Vi åkte på en tisdag och kom hem på lördagen, så vi var där i några dagar i alla fall. Vi åkte med SAS . Det regnade alla dagar i Paris. Köpte mig ett paraply där i Paris, och så fort det regnar här när jag använder mig av paraplyet så minns jag mycket väl hur det regnade i Paris i slutet på augusti 2007. Det var ganska mysigt ändå även om det regnade =) Paris är verkligen en fin och en romantisk stad! Jag fick ett plus på graviditetsstickan samma dag som vi skulle åka till Paris!! Väldigt romantiskt
  • Gudinnan

Vi hade inte Henrik på bröllopet, två vänner till mig sjöng:
    Du är allt
    och
    Redemption Song (Bob Marley) - "Vår" låt

Vi gifte oss i augusti och skickade ut inbjudningskorten i februari med OSA 2 månader innan tror jag det blev. Mest med tanke på semestrar som många bokar nu, resor och sånt. Sen pga att vi hade många utländska gäster.

MoonGirl skrev 2009-02-10 06:07:08 följande:
    Alla: Vi ska ju gifta oss i augusti, när tycker ni att man ska skicka ut inbjudningskorten?
  • Lindybell

Henrik sjöng när jag gifte mig. Har för mig att han tog 500 kronor extra för det. Då sjöng han Båtlåt och If I Should Fall Behind, den sista fick han repa lite extra eftersom den var ny. Men då hade vi dem ju på festen som sagt efteråt också. Blir ju andra priser om han enbart sjunger i kyrkan.

• Barret

Åh, hade ni Båtlåt under vigselakten? Vi har funderat massor på den och tycker den är jätte fin. Jag har seglat väldigt mycket under min uppväxt så det är en stor del av mig, men vi är lite rädda för att den är för sprallig för att ha under vigselakten.. Fast å andra sidan, det kanske bara är bra?

Lindybell skrev 2009-02-10 08:54:29 följande:
    Henrik sjöng när jag gifte mig. Har för mig att han tog 500 kronor extra för det. Då sjöng han Båtlåt och If I Should Fall Behind, den sista fick han repa lite extra eftersom den var ny. Men då hade vi dem ju på festen som sagt efteråt också. Blir ju andra priser om han enbart sjunger i kyrkan.
  • Lindybell

Det var faktiskt riktigt bra. Vi balanserade den med en väldigt vacker, lugn Springsteen låt. Båtlåt hade vi innan löftena. Blev lite glatt och avslappnat. Kändes skönt.

Barret skrev 2009-02-10 09:01:23 följande:
    Åh, hade ni Båtlåt under vigselakten? Vi har funderat massor på den och tycker den är jätte fin. Jag har seglat väldigt mycket under min uppväxt så det är en stor del av mig, men vi är lite rädda för att den är för sprallig för att ha under vigselakten.. Fast å andra sidan, det kanske bara är bra?
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2