• miss u

Västeråsbrudar 2009 del 2

Hej brudar!

Nu är det dags för del 2 av Västerås-tråden. Här tipsar och utbyter idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

En hyfsad kronologisk lista över brudar och vigslar/festlokal:
    Barret ? Badelunda kyrka, Björnögården 090502
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh ? Badelunda kyrka, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka, Västerås stadshotell 090718
    miss_u - Säby kyrka, Hamnmagasinet Borgåsund/Lagersbergs kursgård 090718
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808
    Mangos - Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2
  • Elide

Barret: Den är bara så härlig. Vi kommer att ha den som utgångsmarch om det ser ut som nu. Gick in på en sida och fick höra den på piano. Var så fin.

• Elide
    Rebellen75 skrev 2009-02-05 19:16:57 följande:
    Nu har jag letat på bilder på ringarna finns i mitt galleri. ( för den nyfikne ) Min förlovningsring är den på bilden men den har blivit slät nu. Få se om jag hamrar till den eller köper en likvärdig som är slät
    Väldigt snygga ringar. Tror det bli väldigt snyggt ihop. Vore inte min förlovningsring så pass bred som den är så skulle jag också kunna tänka mig tre. Men istället blir det två breda ringar istället. Kanske blir en tredje då man får sitt första barn. Har läst att förr var det så och mej skulle det inte göra nått. Älskar ringar, speceillt guldringar. :)

Hur har det gått med klänningsletandet då?
  • Rebellen75

Fast jag inte varit på jobbet på hela veckan tycker jag att dagarna bara flyger iväg. Går på smärtstillande så jag måste tänka på när jag tar medicinen för att sedan kunna köra bil. Man vill ju inte orsaka någon olycka.

• Elide
    Rebellen75 skrev 2009-02-05 20:21:21 följande:
    Fast jag inte varit på jobbet på hela veckan tycker jag att dagarna bara flyger iväg. Går på smärtstillande så jag måste tänka på när jag tar medicinen för att sedan kunna köra bil. Man vill ju inte orsaka någon olycka.
    Ojdå, har du gjort illa dig, eller?
    Alltd jobbigt detta med smärtstillande. Sätter sig i knoppen direkt.
    Dagarna blir lätt att flyta samman när man är hemma. Man blir lite dagvilsen tillslut.
    Är också hemma om dagarna. Har varit det ett tag nu så man vänjer sig någorlunda vid det.
  • Rebellen75

Har inflammation i axeln. ska tillbaka till jobbet på måndag. Idag sov jag i 2 timmar mitt på dagen sen var det bara och hämta barnen på skolan och dagis Så då hann jag inte mycket. Imorgon har jag lovat sonen att han ska få ta med kompis hem så då blir det inte mycket gjort heller.

• Elide

Usch låter inte roligt. Hoppas det går bra att börja jobba på måndag!

• Elide

Kan nån dra tiderna som är på söndag för mässan? Orkar inte leta igenom alla sidorna vi skrivit.

• Cordula

Hej allihopa!

Här fanns det mycket att läsa :)

Tack för klänningskomplimangerna, den är köpt på Ruths. Vet inte hur Mysans klänning ser ut, men vi verkar ju ha bra smak bägge två :).

Miss U: Det funkar bra med engelska i Paris, det är värre ute på "landet". Tror nog att det är väldigt romantiskt och mysigt att fira bröllopsresa i Paris.

vi har funderat på att ta bröllopsresan nästa år, blir antagligen Italien. Funderar på att flyga till rom och sen åka runt, eventuellt på olka vingårdar. Helgen efter bröllopet tänkte vi åka till Grythyttan. De verkar ha väldigt god mat och bra behandlingr där, läste något om chokladinpackning, tyckte det lät spännande.

Såg att någon funderade på ring, jag har i titan, slittåligt och påminner lite om vitguld. Tål handsprit :)Man kan lägga in stenar och inlägg av andra metaller också om man vill, titanringar.com

Såg även diskussionerna om musik i kyrkan/festen. Vi tänkte nog bränna egna "blandskivor" och sen ha någon som typ "vaktar" stereon och känner av dansgolvet, så inte alla gäster ska peta i musiken på än gång, kan bli så rörigt :).

Har någon av er fundera tpå att läsa något för era blivand ei kyrkan alternativt hålla tal till dem på festen?

• miss u

Ni som har varit i Paris: Vilket flygbolag flög ni med? Vilket hotell? Det är inte för varmt att åka till Paris i juli?

Igår lånade jag turistguide över både Barcelona och Paris. Kollade lite i Barcelona igår, så nu vill jag åka dit. Lär säkert ändra mig när jag bläddrat i Paris-boken.

Sambon vill helst åka till Paris, och han har inte ens kollat i böckerna. Han tycker iofs att båda ställena är kanon. Bara jag som ska analysera och jämföra allt.

• miss u

Jag älskar Takida och Curly Sue. Vi kommer inte ha den som brudvals, men jag skulle vilja att den spelas åtminstone en gång under kvällen. Vi kommer nog att dansa till en av "våra" två låtar: Where ever you will go med The Calling. Den andra låten som är "vår" Kent - Utan dina andetag ska svärfar och sambons bror spela i kyrkan.

catarinaw skrev 2009-02-05 16:26:33 följande:
    ja men då kanske inte curly sue är så dum ide´;) vi bada alskar rock sa det passar ju perfekt! vad ska ni andra ha for musik till valsen?
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2