• miss u

Västeråsbrudar 2009 del 2

Hej brudar!

Nu är det dags för del 2 av Västerås-tråden. Här tipsar och utbyter idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

En hyfsad kronologisk lista över brudar och vigslar/festlokal:
    Barret ? Badelunda kyrka, Björnögården 090502
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh ? Badelunda kyrka, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka, Västerås stadshotell 090718
    miss_u - Säby kyrka, Hamnmagasinet Borgåsund/Lagersbergs kursgård 090718
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808
    Mangos - Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2
  • MoonGirl
    Rebellen75 skrev 2009-02-04 22:26:24 följande:
    Ska vara maffigt Nej ,någon fix ide jag fått Tycker det ser bra
    Ja, precis! Man ska ju ha det som man vill ha det så att säga.... =) huvudsaken man är nöjd. Låter fint i alla fall, så kör på det!
  • Rebellen75

Vi ska inte åka . Vi ska på bröllop i Grekland i sommar så vi får se om det blir någon resa, kanske en weekend nästa vinter. Inget bestämt.

Har varit både på ruths och Urselas och provat klänning. Hittade en jättefin på ruths men tok för dyr. På urselas hittade jag en för 2500kr att köpa men det är ju inte alls som jag tänkt mig men den var fin. Funderar om jag ska åka till grannstäderna och titta om jag ser något där.

• MoonGirl

miss u skrev 2009-02-04 10:30:27 följande:

Vi kommer att betala 25 kr/person för porslinet, odiskat då. Eventuellt får vi det levererat. Berodde på om Lasse (ägaren av Aros Catering) hade nåt ärende åt Borgåsundshållet. Tydligen hade han nära kontakt med hon som tagit över Hamncafét så det kändes jättebra. Har inte hunnit lagt in bilderna från Thailand i datorn än, men tanken är att vi ska göra det inom kort. Kan maila bild på klänningen till dig då.
    OK, men det låter som ett helt OK pris!

Ja, maila gärna över en bild på klänningen när du har fört över bilderna till datorn. Spännande!!
  • MoonGirl
    Rebellen75 skrev 2009-02-04 22:31:29 följande:
    Vi ska inte åka . Vi ska på bröllop i Grekland i sommar så vi får se om det blir någon resa, kanske en weekend nästa vinter. Inget bestämt.Har varit både på ruths och Urselas och provat klänning. Hittade en jättefin på ruths men tok för dyr. På urselas hittade jag en för 2500kr att köpa men det är ju inte alls som jag tänkt mig men den var fin. Funderar om jag ska åka till grannstäderna och titta om jag ser något där.
    Ja, just ja... ni skulle ju på bröllop i Grekland i sommar. Vad roligt!!

Ja, åk till grannstäderna och kolla in klänningar. I Eskilstuna har de ju minst två "bröllopsaffärer". Lycka till, hoppas du hittar din drömklänning!!
  • Rebellen75
    MoonGirl skrev 2009-02-04 22:27:13 följande:
    Jag förstår på ett ungefär! hur ser din förlovningsring ut? Helt slät? Rödguld eller vitguld?
    Den var hamrad för 7år sedan men nu är den slät. Har på mig den dygnet runt så den har slitis ner. Den är i rödguld så nu måste jag fundera på om jag ska hamra till den igen eller köpa en slät på en gång. Den i mitten kommer nog att vara vitguld.
  • MoonGirl

Alla: Funderar på om vi ska åka bort över en Weekend (som bröllopsresa) tror att Erik skulle klara av att vara borta från oss i några dagar i alla fall om han är med några han trivs bra med som t.ex farmor, farfar och/eller mormor, morfar. Någon som har något tips om bra weekendresor i slutet på augusti eller i början på september? . Det känns som en evighet att vara utan E i en hel vecka.... men en weekend kanske går bra, måste fundera.... =)

• MoonGirl
    Rebellen75 skrev 2009-02-04 22:35:41 följande:
    Den var hamrad för 7år sedan men nu är den slät. Har på mig den dygnet runt så den har slitis ner. Den är i rödguld så nu måste jag fundera på om jag ska hamra till den igen eller köpa en slät på en gång. Den i mitten kommer nog att vara vitguld.
    OK. Låter fint med en ring i vitguld att ha i mitten så att säga!
  • Elide

Rebellen: Vi ska bo på stadshotellet. Vi valde love pakete. Då ingår, champange, choklad, frukt, morgonrockar, (rosor), frukost på rummet och utcheckning senast klockan 18. 2400 kronor

Vi valde sviten utan bubbelbadkar. Men det var väldigt ljust och härligt rum.

Hur vill du att din klänning ska se ut då?

• lillatitti
    Tessisen skrev 2009-02-04 22:44:17 följande:
    Rebellen: Vi ska bo på stadshotellet. Vi valde love pakete. Då ingår, champange, choklad, frukt, morgonrockar, (rosor), frukost på rummet och utcheckning senast klockan 18. 2400 kronorVi valde sviten utan bubbelbadkar. Men det var väldigt ljust och härligt rum. Hur vill du att din klänning ska se ut då?
    Det låter ju kanon! Har inte ens funderat på vart man ska ta vägen efter bröllopet... det kanske vore mysigt att avsluta det hela med lite lyx...
  • lillatitti

Sitter och funderar lite på underhållning på själva festen... och musik/sång till bröllopet... känner inte direkt någon som kan hjälpa till. Hur ska ni andra göra?

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2