• miss u

Västeråsbrudar 2009 del 2

Hej brudar!

Nu är det dags för del 2 av Västerås-tråden. Här tipsar och utbyter idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

En hyfsad kronologisk lista över brudar och vigslar/festlokal:
    Barret ? Badelunda kyrka, Björnögården 090502
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh ? Badelunda kyrka, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka, Västerås stadshotell 090718
    miss_u - Säby kyrka, Hamnmagasinet Borgåsund/Lagersbergs kursgård 090718
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808
    Mangos - Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2
  • Rebellen75
    MoonGirl skrev 2009-02-04 21:58:36 följande:
    Alla: Ska alla här köpa bröllopsbubblor? Vi tänkte nog ha vanligt ris.... är man för tråkig?!
    Jag är nog tråkigare än du har inte tänkt att ha något, varken ris eller hjärtan eller bubblor. Måste man ha något??
  • Rebellen75

Var ner idag igen på stan med gubben denna gång. Har tittat på ringar. Jag får välja vad jag vill det ända är att han vill veta vad det kommer att kosta. Jag hade en budget på 6000kr på vigselring men det verkar spricka på den posten också. Blev tipsad om att köpa Amelia Brud och bröllop för där hade de en kupong igen med 25% på vigselring ( hallbergs tror jag det var ) Så då kommer min ring ner till 7500 + 3000 för en till guldring. Har tänkt mig 3 ringar på mitt finger. M2b Får ingen hihihi, Han vill inte ha någon för han har förlovningsringen runt halsen, får inte ha ring på jobbet.

• MoonGirl

Cordula: Vilken fin klänning du hade i ditt bildgalleri! Köpte du den på Ruths?

• MoonGirl
    Rebellen75 skrev 2009-02-04 22:08:19 följande:
    Jag är nog tråkigare än du har inte tänkt att ha något, varken ris eller hjärtan eller bubblor. Måste man ha något??
    Hi hi. OK! =) Nej, inte måste man ha något om man inte vill.

Kul förresten att du har varit och provat klänning! Var du nere på Ruths??

Min blivande man vill inte heller ha en vigselring, han tycker det räcker med förlovningsringen. Hur ser ringen ut som du vill ha? Vill se kort =) =) kul att ni har varit ner på stan och titat på ringar!
  • Rebellen75

Vad tycker ni?? Var ska vi ha vår bröllopsnatt. På skrapan på 9 våningen eller på statshotellet. Det skiljer 200kr i pris för två nätter. Vi har prem. bokat på båda ställena. Jag är nog mer för stat medan m2b på skrapan. Har inte sett rummen på något ställe.

• MoonGirl

Rebellen75: Varför vill du ha tre ringar?

• Rebellen75
    MoonGirl skrev 2009-02-04 22:18:33 följande:
    Hur ser ringen ut som du vill ha? Vill se kort =) =) kul att ni har varit ner på stan och titat på ringar!
    Har inga kort men det kommer vara min förlovningsring+en smal ring med massor med små stenar runt sedan kommer en till ring som ser ut som min förlovningsring. Hoppas du fattar min "fina beskrivning". Kan försöka hitta något som liknar.
  • MoonGirl
    Rebellen75 skrev 2009-02-04 22:19:20 följande:
    Vad tycker ni?? Var ska vi ha vår bröllopsnatt. På skrapan på 9 våningen eller på statshotellet. Det skiljer 200kr i pris för två nätter. Vi har prem. bokat på båda ställena. Jag är nog mer för stat medan m2b på skrapan. Har inte sett rummen på något ställe.
    Mitt förslag är att gå och titta på rummen, både på statshotellet och rummet på skrapan och bestäm er sedan när ni har tittat på rummen. Jag tycker statshotellet låter bra även om jag inte har kikat på bröllopssviten. Tessisen har ju bokat bröllopssviten på statshotellet.

Vi har inte bokat något inför bröllopsnatten, vi funderar på att vara hemma här i huset... det kanske låter jättetråkigt, men jag tänkte om man kunde köpa hem lite champagne, blommor och choklad och göra det lite mysigt här hemma... ja, jag vet inte. Måste höra med min blivande man om hur vi ska göra, måste bestämma oss snart.

Alla: Ska ni åka iväg på någon bröllopsresa? Jag vet att missU har pratat om någon resa till Italien eller var det kanske Frankrike? Jag är väääääldigt sugen på att åka iväg någonstans, men det går nog inte eftersom vi har Erik som då är ca 1,5 år då....
  • Rebellen75

Ska vara maffigt

Nej ,någon fix ide jag fått Tycker det ser bra

• MoonGirl
    Rebellen75 skrev 2009-02-04 22:24:31 följande:
    Har inga kort men det kommer vara min förlovningsring+en smal ring med massor med små stenar runt sedan kommer en till ring som ser ut som min förlovningsring. Hoppas du fattar min "fina beskrivning". Kan försöka hitta något som liknar.
    Jag förstår på ett ungefär! hur ser din förlovningsring ut? Helt slät? Rödguld eller vitguld?
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2