• miss u

Västeråsbrudar 2009 del 2

Hej brudar!

Nu är det dags för del 2 av Västerås-tråden. Här tipsar och utbyter idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

En hyfsad kronologisk lista över brudar och vigslar/festlokal:
    Barret ? Badelunda kyrka, Björnögården 090502
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh ? Badelunda kyrka, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka, Västerås stadshotell 090718
    miss_u - Säby kyrka, Hamnmagasinet Borgåsund/Lagersbergs kursgård 090718
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808
    Mangos - Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2
  • Lindybell

Såg att ni diskuterade tårta. Öhrmans ligger som sagt runt 30 kronor biten och Mälarchokladen vid turistbyrån är prisvärda de med. Bara ett tips.

• catarinaw

Barret: Vad ska ni ha för fyllning? Går man till Chantals i Punkt då? :)

• MoonGirl
    mysan31 skrev 2009-02-03 23:01:50 följande:
    moongirl:Du ska ju på bröllopsmässan på söndag,vill du fixa lite information till mig ochså,lite extra papper och sånt...Tänkte jag skulle gå,men en kompis till mig ringde och hade bokat in en kryssning med oss till helsingfors nu på lördag och kommer hem på måndag kl 12.00...Hon frågade om det var min lediga helg och det var det ju,men jag skulle ha jobbat på måndag,men fick ledigt...Jag tänkte nu har hon väl hittat på nånting eftersom jag fyller år idag...men jag vet inte...PÅ mässan vill jag gärna ha lite fakta om make up,tårtor,fotografer,dj,...Det skulle vara jättesnällt av dig...Vad kul att ni har bokat ringen nu,vad tyckte din blivande man om den...
    Hej, hej!

Jag såg att du hade skrivit i min GB här på bt, men har inte hunnit svara ännu. Självklart kan jag ta information till dig från bröllopsmässan! Hittar jag information om makeup, tårtor, fotografer, dj, så tar jag med det till dig. Är själv intresserad av information om tårtor, dj så jag kommer att hålla ögonen öppna . Hur har ni tänkt göra med musik på bröllopsfesten?

Hur blev det med monogrammet? Skulle vara kul att få se erat monogram .

Grattis på födelsedagen!!! Hoppas du får en jättefin dag!!!

Jag väntar på att få min vigselring nu. Beställde den förra veckan . Min blivande man tyckte om ringen jättemycket så det känns jättebra!!
  • MoonGirl

Barret: Vilken fyllning hade ni i eran provtårta? Ingår det en provtårta när man beställer en bröllopstårta från Chantals? Visst är det fiket som ligger i Punkt? I mitten?

• MoonGirl

mysan31: Vad kul att ni ska åka iväg på kryssning!! Ha så roligt!!!

• flower75

Åh jag blir tokig. Kan fasen inte hitta nån ring som jag riktigt faller för. Jag ville ha i vitt guld men pga av mitt jobb så skulle inte det funka (jobbar inom vården, jag använder handsprit olika rengörningsmedel mm)

Så nu är man tillbaka på ruta 1.

• miss u

Kan du ta information om tårta och om Bronsil har nåt speciellt åt mig? Det vore jättegulligt av dig!

Vad spännande med vigselringen. Vi tänkte åka ut till Bronsil nångång och kolla vad dom har. Kanske blir att knåpa ihop nåt eget. Vad fick du betala för din ring?

MoonGirl skrev 2009-02-04 10:15:29 följande:
    Hej, hej! Jag såg att du hade skrivit i min GB här på bt, men har inte hunnit svara ännu. Självklart kan jag ta information till dig från bröllopsmässan! Hittar jag information om makeup, tårtor, fotografer, dj, så tar jag med det till dig. Är själv intresserad av information om tårtor, dj så jag kommer att hålla ögonen öppna . Hur har ni tänkt göra med musik på bröllopsfesten?Hur blev det med monogrammet? Skulle vara kul att få se erat monogram .Grattis på födelsedagen!!! Hoppas du får en jättefin dag!!!Jag väntar på att få min vigselring nu. Beställde den förra veckan . Min blivande man tyckte om ringen jättemycket så det känns jättebra!!
  • miss u

Vi kommer att betala 25 kr/person för porslinet, odiskat då. Eventuellt får vi det levererat. Berodde på om Lasse (ägaren av Aros Catering) hade nåt ärende åt Borgåsundshållet. Tydligen hade han nära kontakt med hon som tagit över Hamncafét så det kändes jättebra.

Har inte hunnit lagt in bilderna från Thailand i datorn än, men tanken är att vi ska göra det inom kort. Kan maila bild på klänningen till dig då.

MoonGirl skrev 2009-02-03 22:23:28 följande:
    miss u skrev 2009-02-03 08:27:02 följande:
    Tack, tack! Känns skönt att höra det!! Vad kul att det gick bra på fotograferingen. Lät ju verkligen som en kul idé! Ja, vad synd att jag missade det, men men!Jag och min sambo ska på bröllopsmässan hade vi tänkt. Det ska bli kul. Vi har fått barnvakt under söndagseftermiddagen så vi kommer in till stan då . Ja, vi har också fixat det mesta inför bröllopet, men det vore kul att gå på mässan i alla fall. Har aldrig varit på en bröllopsmässa förut. Vi tänkte inte beställa bröllopstårta från Håkans i Hhr, vi beställer en bröllopstårta från något ställe i V-ås, men varifrån, det vet jag inte ännu. Tänkte kolla på söndag om man kan få lite tips.Vad bra att ni har bokat porslin! Vad kostar det förresten?Har du någon mer bild på din brudklänning, vill se Vi har fixat toastmadame och toastmaster nu!
  • miss u

Kan du kolla vad dom tar får tårtor där också? Nån broschyr är ju aldrig fel. Sambon brukar bli tokig på alla mina broschyrer som jag plockar på mig överallt.

catarinaw skrev 2009-02-03 22:17:07 följande:
    Miss U: Helt klart att man ska få smaka :) Vill ju inte ha en äcklig tårta på den stora dagen! Jag fick tips idag om att kolla på chokladeriet som ligger vid turisbyrån, de ska tydligen ha små bakelser med vit choklad osv. Ska dit imorgon o kolla :)
  • miss u

Är det nån som ska ge Alla hjärtans dag-present till sin blivande? Vi ska fira den dagen för typ första gången, och jag vet inte vad jag ska ge honom. Finns ju typ bara tjejgrejer överallt, såsom smycken, blommor och gulliga nallar. Tror inte sambon skulle uppskatta det så mycket.

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2