• Lindybell

Västeråsbrudar 2009 del 2

Såg att ni diskuterade tårta. Öhrmans ligger som sagt runt 30 kronor biten och Mälarchokladen vid turistbyrån är prisvärda de med. Bara ett tips.

• Lindybell

Halloj! Jag är tjejen Gudinnan pratar om. Mina orkidéer hittar du här. www.gamman.se/Galleri.asp&ImgID=4336&BrudID=163
    miss u skrev 2009-02-09 09:20:44 följande:

Vi kommer gifta oss i juli, och man hoppas ju på en solig dag. Kanske inte det bästa för orkidéerna, men bara dom håller under fotograferingen och i kyrkan så är det ju lugnt.Jag hade tänkt lägga max 1000:- på buketten. Tror du att det är möjligt att få 12 rosor och några orkidéer för det? Kanske inte så lätt för dig att säga.
  • Lindybell

Jag fortsätter väl då. Mina ringar kom därifrån. Bild finns i mitt galleri.

Juni09brud skrev 2009-02-09 09:33:22 följande:
    God Morgon på er. Har precis lämnar vår dotter på dagis och redan nu sitter jag här framför datorn.Är det någon som har erfarenhet av guldsmeden Lennart i Tillberga?Den här veckan kommer förmodligen min klänning.SPÄNNANDE!! Alldeles nyss så postade vi alla inbjudningar.Då känns det verkligen att det är snart som det smäller!!!
  • Lindybell

Absolut. Om jag kommer ihåg rätt kostade alla tre 9000 kronor. Vigselringen kostade runt 5000 tror jag. Då är det tre diamanter TW VVS 0,05 karat ryskslipade. Och ringarna är rejält tunga och solida. De är ju smidda så blir inte som fabrikstillverkade ringar.

Juni09brud skrev 2009-02-09 09:49:26 följande:
    Lindybell: Jätte läckra.Var han prisvärd?
  • Lindybell

Blomsterdraken är helt suveräna. Tror buketten kostade runt 1400, men lite dåligt minne. Men Maria på draken var underbar. Kunnig och inte omöjlig till något. Vet inte hur mycket blommor det var, men en riktigt rejäl bukett kan jag säga! Och snyggt bunden med hållare och så.

• Lindybell

De låg bra till prismässigt. Men framför allt gick jag på känsla och kvalitet. Hon var så mycket mer proffsig än många andra.
    miss u skrev 2009-02-09 10:52:33 följande:

Då kanske man skulle ta och kolla upp dom. Tydligen gjorde dom buketterna till Bröllopsmässan igår också.Jämförde du samma bukett med flera ställen så man vet hur dom ligger prismässigt?
  • Lindybell

Hon kom med väldigt mycket förslag. Deras hemsida är inte direkt bra. Åk dit så har hon massor med album. Hon kan verkligen sin sak och kommer med massor av idéer. Mina lila rosor exempelvis är ganska ovanliga så hon direktimporterade dem. Jag ville ha riktigt lila, inte blårosa som de lätt kan bli annars och det fixade hon!
    miss u skrev 2009-02-09 11:00:35 följande:

Det låter ju kanon. Var inne på deras hemsida tidigare idag, och den kändes lite amatörmässig. Men det behöver ju inte betyda att dom inte kan blommor.Visste du innan hur du ville att buketten skulle se ut innan, eller hade hon förslag?
  • Lindybell

Jajamensan. HB & Co. Ingen bra hemsida dock men fantastisk musik, www.hbco.nu/. Gudinnan har också erfarenhet av dem. Rekommenderas! Henrik sjöng även solo i kyrkan.
    miss u skrev 2009-02-09 11:06:14 följande:

Tack för tipset! Det är ju rena djungeln det här med buketten, som typ allt annat. Hade ni nå livemusik? Det har det pratats en hel del om här i tråden. Vi har en trubadur på g, men det var 50/50 om han kunde eller inte, så han föreslog att vi skulle kolla upp andra alternativ också.
  • Lindybell

Som sagt, det där med minnet... Tror det var 5000 kronor och då höll de igång kanske fem timmar på kvällen och spelade vår dans också. Var en riktig partyhöjare på festen och alla gäster tyckte det var suveränt!
    miss u skrev 2009-02-09 11:14:33 följande:

Vad fick ni betala för dom? Hur länge spelade dom? Vad var det för musik? Vi har inte så jättemycket plats över för själva bandet så jag vet inte om vi får plats med tre st, men värt att kolla upp iaf.
  • Lindybell

Gör så. Hojta om du vill fråga något mer.
    miss u skrev 2009-02-09 11:30:17 följande:

Det var ju jättebra pris! Det borde ju vara lite billigare om vi bara tar Henrik, kanske. Har lyssnat lite på hans låtar och han är ju kanon. Fast är nog sambon som får bestämma. Han har ju något bättre musiköra än jag, han som spelar gitarr själv.
  • Lindybell

Henrik sjöng när jag gifte mig. Har för mig att han tog 500 kronor extra för det. Då sjöng han Båtlåt och If I Should Fall Behind, den sista fick han repa lite extra eftersom den var ny. Men då hade vi dem ju på festen som sagt efteråt också. Blir ju andra priser om han enbart sjunger i kyrkan.

• Lindybell

Det var faktiskt riktigt bra. Vi balanserade den med en väldigt vacker, lugn Springsteen låt. Båtlåt hade vi innan löftena. Blev lite glatt och avslappnat. Kändes skönt.

Barret skrev 2009-02-10 09:01:23 följande:
    Åh, hade ni Båtlåt under vigselakten? Vi har funderat massor på den och tycker den är jätte fin. Jag har seglat väldigt mycket under min uppväxt så det är en stor del av mig, men vi är lite rädda för att den är för sprallig för att ha under vigselakten.. Fast å andra sidan, det kanske bara är bra?
  • Lindybell

Vi skickade inbjudningar i januari till pingstbröllop första helgen i juni.

• Lindybell

Hej igen alla! Jag var i Prag med en kompis påsk förra året. Det var inte direkt billigt och jag var inte så imponerad. Kan ha varit vädret också, men jag har rest en del och varit på betydligt mer romantiska och mysiga platser. Paris var jag till i juni förra året. Det var mysigt, skulle satsa på det.

• Lindybell

Ja, mer om man var i city och käkade så gick det på lite. Inte jättedyrt givetvis, men ungefär standard priser för storstäder i Europa. Sedan hittade vi ett jättemysigt familjebryggeri också och där var det prisvärt. Jag drack två öl, min kompis en provbricka med åtta sorter och vi åt varsin varmrätt tjeckisk husmanskost för runt 120-150 kronor totalt.

Skulle jag rekommendera är jag förtjust i Dublin samt allt som stavas Italien. Men som Miss U sade, så blir nog allt bra så länge ni är tillsammans.

miss u skrev 2009-02-11 08:13:38 följande:

En jobbarkompis sambo är nere i Prag just nu och på hans hotell kostade ölen typ 6 kr. Det tycker jag är billigt iaf. Men du kanske menade ute på restaurangerna?Lutar nog mest åt Paris just nu. Barcelona känns avhängt.
  • Lindybell

Påminner lite om mitt hår. Lägger en bild i min mapp hur det såg ut bakifrån. Hade pärlor i tiara fram och lite lugg också.

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2