• miss u

Västeråsbrudar 2009 del 2

Hej brudar!

Nu är det dags för del 2 av Västerås-tråden. Här tipsar och utbyter idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

En hyfsad kronologisk lista över brudar och vigslar/festlokal:
    Barret ? Badelunda kyrka, Björnögården 090502
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh ? Badelunda kyrka, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka, Västerås stadshotell 090718
    miss_u - Säby kyrka, Hamnmagasinet Borgåsund/Lagersbergs kursgård 090718
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808
    Mangos - Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2
  • miss u

mysan: Jag tror att jag har Olivers hemsideadress på min dator på jobbet. Är hemma och är sjuk idag (och igår) men jag hoppas att jag kan gå till jobbet i morgon. Hoppas även att mina länkar finns kvar där, för jag fick virus på den i måndags och det var prat om att allt skulle installeras om.

Får se om jag hinner fixa med bilderna från i lördags idag. Igår var även sambon hemma och sjuk, men idag har han pallat iväg sig till jobbet.

Är det nån som vet var man kan få tag i porslin till ca 70 pers? Har kollat med Arbhage och dom har semesterstängt i juli.

• miss u

Barret: Fick ni huset?! Såg nämligen att er lägenhet låg ute på Hemnet. Kände igen mig från i lördags.

• Barret

Tråkigt att höra att du är sjuk. Hoppas du piggnar till snart.
    Nej vi fick inte huset tyvärr, vi hade pengar att gå upp högre men tyckte inte det var värt riktigt dom pengarna. Vi satte ut lägenheten i alla fall och hoppas på att någon rik ska nappa :o). Känns skönare att sälja först och köpa sen även om det också ger en viss osäkerhet. Fortsättning följer :o).

miss u skrev 2009-01-29 10:29:30 följande:

Barret: Fick ni huset?! Såg nämligen att er lägenhet låg ute på Hemnet. Kände igen mig från i lördags.
  • mysan31

miss u: Jag ska ochså fixa bilderna som vi tog hemma hos barett...menjag ska även fixa klart alla inbjudningskort nu...
    Jaghade tänkt att jag skulle skicka ut dom den 14 feb på alla hjärtans dag,men sen var det någon som sa att det var en lördag,sen idag så slog det mig faktiskt att jag kan skicka ut dom så dom kommer fram på min födelsedag som är nu på tisdag den 3 feb...så nu är det lite panik...
    Dessutom så jobbar jag hela helgen...
    Måste ta mig hem i morgon efter jobbet och printa ut allt
    och sen åka in till västerås sen igen på lördag och jobba,sen fixa klart inbjudningskorten,så skickar jag dom på måndag...
    Känner att jag inte vill jobba nu i helgen...

Det vore snällt om du kunde fixa olivers hemsida..
    Jag har sökt på oliver men jag får inte fram nått...
    Du får krya på dig...

• miss u

Trist att ni inte fick huset! Det var ju jättefint. Bättre lycka nästa gång!

Vad händer om ni får lägenheten såld? Har ni nånstans att ta vägen då?

Barret skrev 2009-01-29 12:24:06 följande:
    Tråkigt att höra att du är sjuk. Hoppas du piggnar till snart. Nej vi fick inte huset tyvärr, vi hade pengar att gå upp högre men tyckte inte det var värt riktigt dom pengarna. Vi satte ut lägenheten i alla fall och hoppas på att någon rik ska nappa :o). Känns skönare att sälja först och köpa sen även om det också ger en viss osäkerhet. Fortsättning följer :o). miss u skrev 2009-01-29 10:29:30 följande:
  • miss u

Nu är jag tillbaka på jobbet igen. Adressen till Olivers hemsida är: www.airoliver.com.

Kul idé med födelsedagen. Jag hade också tänkt att få ut inbjudningskorten till sambons födelsedag, 27 mars men sambon tyckte att det inte var så noga... och egentligen är det ju inte det. Tror inte att folk som får inbjudningskorten ens tänker tanken vilken dag det är. Är bara en själv som tänker på sånt.

Alla: Är det nån som vet om företagen kommer ha nå rabatter eller så på Bröllopsmässan nästa helg? Om inte vet jag inte om det är värt att gå dit. Känns som vi har det mesta under kontroll. Fick mail från Aros Catering om att dom skulle ha öppet hus på Real på söndag kl 13-15. Får se om jag får med mig sambon dit istället så får han "slippa" mässan. Han vill ju ha papperstallrikar så det är inte säkert att han vill följa med nu i helgen. Får lirka lite med honom så ska det nog gå.

mysan31 skrev 2009-01-29 14:45:42 följande:
    miss u: Jag ska ochså fixa bilderna som vi tog hemma hos barett...menjag ska även fixa klart alla inbjudningskort nu...Jaghade tänkt att jag skulle skicka ut dom den 14 feb på alla hjärtans dag,men sen var det någon som sa att det var en lördag,sen idag så slog det mig faktiskt att jag kan skicka ut dom så dom kommer fram på min födelsedag som är nu på tisdag den 3 feb...så nu är det lite panik...Dessutom så jobbar jag hela helgen...Måste ta mig hem i morgon efter jobbet och printa ut allt och sen åka in till västerås sen igen på lördag och jobba,sen fixa klart inbjudningskorten,så skickar jag dom på måndag...Känner att jag inte vill jobba nu i helgen...Det vore snällt om du kunde fixa olivers hemsida..Jag har sökt på oliver men jag får inte fram nått...Du får krya på dig...
  • Barret

Jo det är lite synd, men allt har sitt pris och det känns som att man kan få någon minst lika bra om inte bättre för dem där pengarna. Huset var trots allt inte perfekt så vi avvaktar... Om vi får lägenheten såld så kommer vi antagligen sätta ett långt tillträdesdatum. Har vi inte hittat något då heller får det blir att flytta in hos svärföräldrarna (dom har ett stort hus och använder inte all yta) eller hyra en hyresrätt några månder. Inte helt enkelt, men det löser sig! Lättare nu än sen om man får barn.

Jag har ingen aning om några av företagen som kommer på Bröllopsmässan kommer ha några rabatter.. Vi ska åka bort nästa helg så jag har inte lagt ner så mycket energi på att söka information...

miss u skrev 2009-01-30 14:10:45 följande:

Trist att ni inte fick huset! Det var ju jättefint. Bättre lycka nästa gång!Vad händer om ni får lägenheten såld? Har ni nånstans att ta vägen då?
  • Cordula

Hej!

Barret: Tycker det låter som en bra ide, att lägga ut lägenheten nu. Får man bra betalt har man ju ett bättre utgångsläge. Har kompisar som bodde hos svärföräldrarna ett år, det gick det med :). Allt går bara man vill.

Alla: Har en fundering kring blommor. Tror ni att det passar med vita blommor, kallor, till en ivoryfärgad klänning?

• lillatitti

Å, det har jag med funderat på... vita blommor och ivoryklänning...? Går det? fast jag vill ha vita och rosa blommor. Färgtemat kommer att vara rosa. Vad har ni andra för färgteman?

Kyrkan... den blev ju avbokad så nu har vi slängt om planerna totalt! Nu ska det bli utomhusbröllop, vid svartån i Skultuna. Antingen vid dansbanan i trakten neråt mässingsbruket eller vid en gammal ruin nere vid ån. Har inte bestämt riktigt. Dessutom blir det en borgerlig vigsel, men dock med 40-50 gäster, marschlåtar, diktläsning och solosång, "riktig" bröllopsutstyrsel, tärna och brudnäbb. Därefter fortsätter bröllopsfesten i scoutstugan på gångavstånd. Detta kan nog bli bra. Jag är faktiskt glad att kyrkan blev avbokad, nu gäller det bara att ha tur med vädret. Ska snickra på en backup-plan...

• Barret

Hej hej,
    Jo vi känner att det är en ganska bra plan faktiskt, dessutom kommer det ju ut nya hus på hemnet hela tiden så det är bara att hålla ögonen och sinnena öppna så ska vi nog hitta något!

Nog tror jag att man kan ha vita blommor till en ivoryfärgad klänning, det är säkert bara fint!

Cordula skrev 2009-01-30 18:39:22 följande:
    Hej!Barret: Tycker det låter som en bra ide, att lägga ut lägenheten nu. Får man bra betalt har man ju ett bättre utgångsläge. Har kompisar som bodde hos svärföräldrarna ett år, det gick det med :). Allt går bara man vill.Alla: Har en fundering kring blommor. Tror ni att det passar med vita blommor, kallor, till en ivoryfärgad klänning?
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2