Västeråsbrudar 2009 del 2
Hej allihopa!
Kan man få hänga lite här även om man inte ska gifta sig i Västerås :). Bor i Västerås men ska gifta mig i västervik under 2009.
Är det någon av er som har tips på var det finns kläder att hyra här?
Hej allihopa!
Kan man få hänga lite här även om man inte ska gifta sig i Västerås :). Bor i Västerås men ska gifta mig i västervik under 2009.
Är det någon av er som har tips på var det finns kläder att hyra här?
Hej!
Tackar, tackar. Barret, kan tyvärr inte infoga ditt citat sådär snyggt, har inte lärt mig det än :).
Jag är född i västervik och har all släkt där, istället för att frakta iväg dem är det lättare att gifta sig där :).
Har inte bott i Västerås så länge så jag måste fråga en sak till, var ligger ruths?
Hej!
Tack till Barret och Flower75 för all hjälp med att hitta till Ruths, ska ta mig en runda ditt snart och spana lite.
Hej!
Fika på bredbar runt fyra låter kalas. Ska leta efter dig Barret, nu har jag ju en beskrivning. Ser ni någon med glasögon, kort hår med blond lugg och mörkt därbak som ser allmänt förvirrad ut så är det jag :).
Hej allihopa!
Det var jättekul att träffa er på fikat, det får vi snart göra om.
Låter som ni har allt färdigt för imorgon och det stora uppdraget. Lycka till, tror att ni kommer att bli jättefina!
Tessinen:
Kollade i ditt galleri, klänningen är verkligen jättefin!
Jag ska gå och kolla på ruths imorgon, hoppas jag hittar något.
Barett:
Kul med hus! Väntar på att få höra mer, vad det i gryta ni hade kollat?
Hej!
Har hittat min drömklänning! Ska försöka lägga ut en bild i galleriet så ni får se, tessisen har redan sett den, vi träffades i på ruths, de var verkligen jättetrevliga där. Var dock lite trångt i lördags, fick klämma in mig i syrummet :).
Låter som ni hade en trevlig kväll igår mysan, tessisen, barret och miss U.
Barret: Tyckte jag kände igen dig också, måste ju va hemifrån. Jag gick samhäll, Sp3a, gick i trean när du gick i ettan. du gick inte i samma klass som Magnus Wirsen?
Lilltitti: Välkommen
Mysan31:
Min har axelband som sitter lite längre ut på axeln. Överdelen är lite borderad med små blommor och pärlor. Sen går det som veck i som är lite mörkare, typ beiga. Vilket gör att överdeln ser ut som en korstt, den går även ner lite som en v över kjolen. Kjolen har inga broderier men dock ett lång släp, din då?
Barret:
Kan det vara Camilla du tänkte på? Hon hade en kompis som hette Linn oxå, tror hon gick i samma klass som Magnus. Skönt att vi löst det mysteriet :)
Ja, ska försöka lägga upp en bild, blir dock en när den hänger på galge. Vill inte ha med hela mig på bilden :). Men om jag får din mailadress vid lämpligt tillfälle kan jag skcika dem dit, är nyfiken på att se din klänning oxå.
Hej!
Barret: Tycker det låter som en bra ide, att lägga ut lägenheten nu. Får man bra betalt har man ju ett bättre utgångsläge. Har kompisar som bodde hos svärföräldrarna ett år, det gick det med :). Allt går bara man vill.
Alla: Har en fundering kring blommor. Tror ni att det passar med vita blommor, kallor, till en ivoryfärgad klänning?
Hej allihopa!
Se om det här inlägget fastnar. Skrev ett igår, men det verkade inte funka.
Har äntligen lyckats lägga in bilder på klänningen, finns i mitt bildgalleri.
Tessisen: Tycker inbjudningskortet ser jättefint ut. Är ju inte alltid man blir kallad fru, någon gång ska man väl ha nytta av det med :)
Barret: Tack för tipset på tiaror (även om det var till Moongirl :) ) har försökt kolla lite på nätet, vill ha en hårprydnad som passar till lockar, typ 20-tal. Nu får jag en sida till att spana på.
Mysan31: Vet inte om du köpt såpbubblor än, hittade annars en bra sida, brollopsbubblor.se .
Hej!
Tack, ja den ser bättre ut på :)Får komma på något sätt att maskera mitt lilla huvud på bilden så kanske jag kan lägga ut bilder där klänningen faktiskt sitter på.
Ja, hårsmycke känns inte lätt, svårt att veta hur det ser ut på oxå, även om det ser jättefint ut på bild. Jag har ju dock inte riktigt bestämt frisyr än, men det lutar åt vågor eller några slags lockar. Men man kan ju kolla runt iallafall, min sambo brukar muttra något om att jag har fastnat i bröllopsträsket :)Vad ska du ha för frisyr?
V
ar nere på stan i veckan å Glitter har jättemycket fina smycken, speciellt med pärlor, vet inte om du vill ha det men skcikar iväg ett litet tips iallafall. De har även snygga väskor som kan funka till brudväska.
Hej allihopa!
Här fanns det mycket att läsa :)
Tack för klänningskomplimangerna, den är köpt på Ruths. Vet inte hur Mysans klänning ser ut, men vi verkar ju ha bra smak bägge två :).
Miss U: Det funkar bra med engelska i Paris, det är värre ute på "landet". Tror nog att det är väldigt romantiskt och mysigt att fira bröllopsresa i Paris.
vi har funderat på att ta bröllopsresan nästa år, blir antagligen Italien. Funderar på att flyga till rom och sen åka runt, eventuellt på olka vingårdar. Helgen efter bröllopet tänkte vi åka till Grythyttan. De verkar ha väldigt god mat och bra behandlingr där, läste något om chokladinpackning, tyckte det lät spännande.
Såg att någon funderade på ring, jag har i titan, slittåligt och påminner lite om vitguld. Tål handsprit :)Man kan lägga in stenar och inlägg av andra metaller också om man vill, titanringar.com
Såg även diskussionerna om musik i kyrkan/festen. Vi tänkte nog bränna egna "blandskivor" och sen ha någon som typ "vaktar" stereon och känner av dansgolvet, så inte alla gäster ska peta i musiken på än gång, kan bli så rörigt :).
Har någon av er fundera tpå att läsa något för era blivand ei kyrkan alternativt hålla tal till dem på festen?
Hej!
Låter jättekul och spännande. Roligt att känna sig som en prinsessa, är ju inte alltid :). Längtar också efter att gå till frisören, just nu känns allt så långt bort :)
Barret: Tror du blir jättefin i håret, kollade på länken. Ja, jag ska fixa håret i Västervik, på people, en rätt nya salong. Hoppas det blir bra. Det enda som känns svårt är avståndet, svårt att bara knalla in och diskutera hur man vill ha det. Men sak försöka få en provgång i sommar. Eftersom jag inte här så långt hår lutar det åt vågor a la 20/30tal och ett hårsmycke på ena sidan. Har ju ett tag att fundera på :). just nu har jag fått ägna min tankekraft åt åt lokalen då mina föräldrar har bytt den, jag var införstådd med tanken :). Blir ute på Horn gård, tror det blir jättefint, med havsuttsikt å allt.
Miss U: Var inne och kollad epå din hårlänk oxå, ser jättefint ut!
Ja, mina föräldrar står för festen. Skönt, de har mer koll på sådant, har ordnat en del större fester förrut. Vi bestämmer underhållning, dekoration och allt sådant. Även meny och så, men mamma och pappa fixar allt det praktiska :., och kommer med en hel del ideer. Lättare för dem när de bor i Västervik oxå. Det blir på Horns gård, de har byggt en lokal där till konferens. Ska lägga in bilder i mitt bildgalleri på festlokalen. Håller med dig, Åldersbäck och Horns gård är lite samma, i allafall väldigt nära.
Barret. Blev inte alls några bilder i bildgalleriet. Men det finns på soderkoket.se, under deras bildgalleri om du vill kolla. Det är brollopsbilder.
Grattis till huset Barett