• miss u

Västeråsbrudar 2009 del 2

Hej brudar!

Nu är det dags för del 2 av Västerås-tråden. Här tipsar och utbyter idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

En hyfsad kronologisk lista över brudar och vigslar/festlokal:
    Barret ? Badelunda kyrka, Björnögården 090502
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh ? Badelunda kyrka, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka, Västerås stadshotell 090718
    miss_u - Säby kyrka, Hamnmagasinet Borgåsund/Lagersbergs kursgård 090718
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808
    Mangos - Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2
  • catarinaw

Jag tror att vi har kommit ganska långt. Vi har bokat herrgården, VF, utsett Toast madame och Toast master (vi ska ha två), hämtat ringen, bokat klänning, bokat brudgums kläder + bestman kläder, bokat hår och make-up och beställt inbjudningskort som jag hoppas kommer i veckan.
    Det jag tycker är rikigt svårt är bordsplaceringen. Vi ska ha 50 gäster med honörsbord som ett E. Hur har ni planerat osv?

• Barret

Tessisen:
    Det kanske kan vara något roligt som kan hitta när dom gräver bland ens gamla saker då man för länge sedan lämnat den här jorden *lite som i någon gammal film*
    18 bilder räcker ju helt klart långt! Jag har också försökt fixa lite med dem och faktiskt börjat lägga upp ett album. Jag gör nog ett album med 24 sidor. Har en hel hög med kärlekscitat, dikter och sångtexter som passar väldigt bra. På framsidan skrev jag "När kärlek inte är galenskap är den inte kärlek". Tyckte det passade ganska bra :o).

Cordula:
    Jag hörde att du hittat Klänningen med stort K. Jag vill gärna se en bild sen när du har tid!
    Jag tänkte väl att du gick samhäll! Och japp, jag gick i Magnus klass. Jag tänkte att du umgicks med, åh vad hette hon, hon som bodde ute på Norrlandet... Hum... Hon gick också samhäll i alla fall...

catarinaw:
    Välkommen till tråden. Verkar som att du kommit ganska långt i planeringen.. Har du redan börjat med bordsplacering? Själv har jag precis börjat ta emot anmälningar och efter det blir det bordsplacering.

• Elide

Barret: Vilken sida använde du di av för att göra albumet?

• catarinaw

Barret: Nja inte den bestämda placeringen, men har väl tittat lite närmre på den. Jag hoppas ju att alla kan komma, annars får jag problem :)

• miss u

Barret, Mysan och Tessisen: Tack för i lördags! Det var skoj! Fick lov att ta med skivan till jobbet så nu har jag kollat igenom alla bilder i lugn och ro. Vissa blev faktiskt riktigt bra. Ovanligt för att vara jag.

Jag fick också mycket frågor när jag kom hem. Bland annat skulle sambons kompis vara hemma hos min syster (där jag skulle ha varit hela kvällen), och han frågade om jag träffat honom. Ville inte att det skulle komma fram efteråt att jag inte varit hos syster, så jag avslöjade att jag träffat er och gjort en hemlighet. Ojoj, vad nyfiken han blev. Svårt att hålla sig tycker jag! Tycker det lyser igenom direkt när jag försöker hålla nåt hemligt från honom, men tydligen så gör det inte det enligt honom.

• Barret

Tessisen:
    Just nu använder jag mig av Fuji Direkt men det är mest för att jag redan hade laddat hem deras programvara för att testa... Jag har beställt av dem förut och det har funkat bra, men jag har aldrig beställt någon fotobok av dem förut.

catarinaw:
    Vi har räknat med att någon eller några i alla fall faller bort, men det är nog inte dumt att funderat på hur folk ska sitta ändå..

miss u:
    Det gäller nog att ha en vattentät lögn eller ingen lögn alls.. Min karl verkar ha gått på det än så länge.. Försöker att inte prata om det så mycket och ja det verkar funka. Kul att du fick ett par bra bilder i alla fall :o)

• Cordula

Barret:
    Kan det vara Camilla du tänkte på? Hon hade en kompis som hette Linn oxå, tror hon gick i samma klass som Magnus. Skönt att vi löst det mysteriet :)

Ja, ska försöka lägga upp en bild, blir dock en när den hänger på galge. Vill inte ha med hela mig på bilden :). Men om jag får din mailadress vid lämpligt tillfälle kan jag skcika dem dit, är nyfiken på att se din klänning oxå.

• Barret

Ja precis, det var Camilla jag tänkte på. Hon umgicks ganska mycket med Linn (som för övrigt är bjuden på vårt bröllop). Äntligen har jag fått svar på vart jag sett dig, nu kan jag luta mig tillbaka igen :o).
    Jag inboxar dig med min mailadress!

Cordula skrev 2009-01-26 21:00:24 följande:
    Barret:Kan det vara Camilla du tänkte på? Hon hade en kompis som hette Linn oxå, tror hon gick i samma klass som Magnus. Skönt att vi löst det mysteriet :)Ja, ska försöka lägga upp en bild, blir dock en när den hänger på galge. Vill inte ha med hela mig på bilden :). Men om jag får din mailadress vid lämpligt tillfälle kan jag skcika dem dit, är nyfiken på att se din klänning oxå.
  • catarinaw

Hur ska ni sitta vid honörsbordet? Jag är lite kluven på placering om man ska ha mor/far föräldrar eller om man ska ta bestman och brudtärna? Hur många brukar det sitta totalt?

• sanste

Kikar in och läser emellanåt...

När skickar ni ut era inbjudningar? Vi gifter oss 13 juni och funderar om det är för tidigt att skicka ut dem nu?

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2