• miss u

Västeråsbrudar 2009 del 2

Hej brudar!

Nu är det dags för del 2 av Västerås-tråden. Här tipsar och utbyter idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

En hyfsad kronologisk lista över brudar och vigslar/festlokal:
    Barret ? Badelunda kyrka, Björnögården 090502
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh ? Badelunda kyrka, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka, Västerås stadshotell 090718
    miss_u - Säby kyrka, Hamnmagasinet Borgåsund/Lagersbergs kursgård 090718
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808
    Mangos - Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2
  • catarinaw

sanste: Vi ska gifta oss den 15 augusti och väntar på de betällda korten och ska skicka ut dem så snabbt som möjligt. Måste tänka på att det är i semester tider så att alla kan planera in osv :)

• mysan31

sanste: Vi gifter oss den 20 juni..
    Jag tänkte att jag skulle skicka ut dom nu i januari,men jag funderar på att skicka ut dom till Alla hjärtans dag...
    Vad har ni satt för o.s.a datum

• sanste

De är klara nu, så det känns väldigt frestande att skicka ut de! Det är bara våra närmaste som vet om att vi ska gifta oss i sommar =)

Ska kolla om posten ger ut några alla hjärtans dag frimärken, har för mig att det var så förra året.

• Barret

catarinaw:
    Jag tror att vi (brudparet) kommer sitta i mitten sen kommer våra föräldrar sitta på respektive sida och utanför dem kommer vi placera syskon som i vårt fall också är tärnor och marskalkar. Hur många man kan placera där beror nog på hur många gäster totalt man ska ha, dvs hur många tungor man ska ha.

sanste:
    Vi skickade ut våra inbjudningar innan jul och skrev "får ej öppnas förrän 24 december". Vi ska gifta oss den 2 maj. Så jag tycker inte att det är för tidigt att skicka ut inbjudningarna här i januari/februari.

• mysan31

Barett: vet du var det var för hemsida till olivers fotograf som tessisen hade bokat...

• lillatitti

Tips på kyrkor?

Fick ett telefonsamtal från kyrkan igår... och bröllopet blev avbokat. Skultuna kyrka ska renoveras och de börjar i mitten av augusti... så nu är jag alldeles nollställd!!! Funderar på att ta Hubbo, eller romfartuna... eller haraker, men den kyrkan är ju inte så rolig. Vad besvärligt det blev!

• Rebellen75

Jag gifter mig i Hubbo men du har ju Tillberga, Baderlunda, Domkyrkan va svårt det var att komma på fler. Lycka till med sökandet.

• mysan31

tessisen: vad gade oliwer för hemsida...

• Barret

mysan31:
    Jag har ingen aning om vilken hemsida Oliver har... Ledsen.

lillatitti:
    En kompis till mig har varit gäst på ett bröllop vid Hubbo och hon tyckte det var superfint. Själv ska jag gifta mig i Baderlunda kyrka, den är väldigt söt.. Gör som vi gjorde, åk runt och kika lite på de olika alternativen som finns.

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2