• miss u

Västeråsbrudar 2009 del 2

Hej brudar!

Nu är det dags för del 2 av Västerås-tråden. Här tipsar och utbyter idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

En hyfsad kronologisk lista över brudar och vigslar/festlokal:
    Barret ? Badelunda kyrka, Björnögården 090502
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh ? Badelunda kyrka, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka, Västerås stadshotell 090718
    miss_u - Säby kyrka, Hamnmagasinet Borgåsund/Lagersbergs kursgård 090718
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808
    Mangos - Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2
  • Barret

Alla:
    Hade en liten fundering... om man bokar en kyrka som man tillhör så är det ju gratis... men om man flyttar innan man gifter sig men efter man bokat.. hur blir det då egentligen?

• miss u

Det är gratis oavsett vilken kyrka du gifter dig i. Så har jag fattat det iaf. Vi kommer ju att gifta oss i Kolbäcks församling (vilket inte är vår hemmaförsamling) och det är ingen som har nämnt att vi måste betala nåt. Det blir så att din hemmaförsamling får betala till din giftaförsamling, men det är inget du märker av. Hängde du med?

Jag fixar föresten några rosor tills i morgon.

Barret skrev 2009-01-23 15:13:50 följande:
    Alla:Hade en liten fundering... om man bokar en kyrka som man tillhör så är det ju gratis... men om man flyttar innan man gifter sig men efter man bokat.. hur blir det då egentligen?
  • mysan31

Är det någon som ska ta med sig bröllopsskor...

• miss u

Jag ska ta med mig mina skor, tror jag iallafall. Om jag kommer ihåg det.

mysan31 skrev 2009-01-23 15:32:58 följande:
    Är det någon som ska ta med sig bröllopsskor...
  • mysan31

miss u: jag tänkte ochså ta med mig bröllopsskorna men jag glömde dom...
    Tänkte säga åt rickard när han åkte hem att han skulle ta med sig,men då förstör jag överasskningen och sen så är han så nyfiken...Ler...

Alla. Även jag tänkte köpa en ros att ha med mig till barett när vi tar korten...

Barett: Jag kan följa med dig till affären i morgon om du vill...
    Jag kan komma till 13.00 eller 13.30...

• Cordula

Hej allihopa!

Det var jättekul att träffa er på fikat, det får vi snart göra om.

Låter som ni har allt färdigt för imorgon och det stora uppdraget. Lycka till, tror att ni kommer att bli jättefina!

Tessinen:
    Kollade i ditt galleri, klänningen är verkligen jättefin!
    Jag ska gå och kolla på ruths imorgon, hoppas jag hittar något.

Barett:
    Kul med hus! Väntar på att få höra mer, vad det i gryta ni hade kollat?

• Elide
    Cordula skrev 2009-01-23 17:32:26 följande:
    !Tessinen:Kollade i ditt galleri, klänningen är verkligen jättefin!Jag ska gå och kolla på ruths imorgon, hoppas jag hittar något.
    Ska också förbi Ruths imorron. Kanske ses där. Ska prova klänningen en gång till så att mor får se hur sen ser ut.

Barret: Kommer nog runt tre tror jag. Beror på när mor och jag e färdiga nere på stan.

Ses imorron brudar...
  • Barret

miss u:
    Jo jag hängde med. Tack för redogörelsen. Jag hade också förstått det typ så men va inte säker.

mysan31:
    Du behöver nog inte köpa någon ros tills imorgon om miss u fixar ett par stycken..
    Jag har inte ens köpt några skor till bröllopet än.. Vet inte riktigt var jag ska hitta dom eller ens vad jag vill ha...
    Du får gärna följa med och handla om du vill. Sambon sticker nog vid tolvtiden men vi får nog ha en timmes marginal om han blir sen.

Cordula:
    Jo det är på gryta vi har tittat. Får väl se om det blir något så småningom :o). Funderade lite när jag va påväg hem och det är nog inte alls i Luleå jag har sett dig. Det måste ju varit hemma i Västervik. Vad läste du på gymnasiet? Jag har fått för mig att vi har/hade gemensamma kompisar. Jag är ju helt säker på att jag sett dig förut.

• mysan31

tessisen: har du pratat med tjejen som skulle sminka oss...

• Elide

mysan: hon är sjuk. Så vi får fixa det själva... Eftersom det är svartvita foton så syns det ju inte så mycket.

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2