• miss u

Västeråsbrudar 2009 del 2

Hej brudar!

Nu är det dags för del 2 av Västerås-tråden. Här tipsar och utbyter idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

En hyfsad kronologisk lista över brudar och vigslar/festlokal:
    Barret ? Badelunda kyrka, Björnögården 090502
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh ? Badelunda kyrka, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka, Västerås stadshotell 090718
    miss_u - Säby kyrka, Hamnmagasinet Borgåsund/Lagersbergs kursgård 090718
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808
    Mangos - Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2
  • Barret

Den ser jätte fin ut, klänningen alltså. Svårt att se i och för sig när den bara hänger på en galge, men ändå :o).
    Det är jätte svårt tycker jag att hitta precis det där hårsmycket eller så som man vill ha... just nu bråkar jag med migsjälv om vilka övriga smycken jag egentligen ska ha... Tror att det blir ett par örhängen som jag köpte på Bali. Handgjorda superfina små saker :o). Tyvärr har jag inget riktigt klockrent halsband till, men jag får väl ta en vända på stan och kika lite när jag får tid över!

Cordula skrev 2009-02-04 15:58:39 följande:
    Hej allihopa!Se om det här inlägget fastnar. Skrev ett igår, men det verkade inte funka.Har äntligen lyckats lägga in bilder på klänningen, finns i mitt bildgalleri.Tessisen: Tycker inbjudningskortet ser jättefint ut. Är ju inte alltid man blir kallad fru, någon gång ska man väl ha nytta av det med :)Barret: Tack för tipset på tiaror (även om det var till Moongirl :) ) har försökt kolla lite på nätet, vill ha en hårprydnad som passar till lockar, typ 20-tal. Nu får jag en sida till att spana på. Mysan31: Vet inte om du köpt såpbubblor än, hittade annars en bra sida, brollopsbubblor.se .
  • Barret

Förlåt att jag inte gett min åsikt, men jag tycker också att ni ska skriva Herr och Fru. Jag skulle bli superglad om jag fick ett sånt kort med en sån titel!

Tessisen skrev 2009-02-04 16:32:04 följande:
    Tack för era åsikter. Det får bli Herr och Fru. Tycker det låter pampigt och passar oss. Var ute och kollade runt på nätet i går efter en slöja. Hittade då istället den korsetten som jag ville ha. För 249 kr, istället för nästan 900 på en annan sida. Så nu är det också fixat. Har bara skor och slöja kvar nu. Och så ringen så klart.
  • mysan31

cordula: Jag har redan köpt bröllopsbubblor,ochjag köpte dom på bröllopsbubblor.se
    Jag köpte dom med duvor..

• Cordula

Hej!
    Tack, ja den ser bättre ut på :)Får komma på något sätt att maskera mitt lilla huvud på bilden så kanske jag kan lägga ut bilder där klänningen faktiskt sitter på.

Ja, hårsmycke känns inte lätt, svårt att veta hur det ser ut på oxå, även om det ser jättefint ut på bild. Jag har ju dock inte riktigt bestämt frisyr än, men det lutar åt vågor eller några slags lockar. Men man kan ju kolla runt iallafall, min sambo brukar muttra något om att jag har fastnat i bröllopsträsket :)Vad ska du ha för frisyr?
    V
    ar nere på stan i veckan å Glitter har jättemycket fina smycken, speciellt med pärlor, vet inte om du vill ha det men skcikar iväg ett litet tips iallafall. De har även snygga väskor som kan funka till brudväska.

Barret skrev 2009-02-04 18:14:47 följande:
    Den ser jätte fin ut, klänningen alltså. Svårt att se i och för sig när den bara hänger på en galge, men ändå :o). Det är jätte svårt tycker jag att hitta precis det där hårsmycket eller så som man vill ha... just nu bråkar jag med migsjälv om vilka övriga smycken jag egentligen ska ha... Tror att det blir ett par örhängen som jag köpte på Bali. Handgjorda superfina små saker :o). Tyvärr har jag inget riktigt klockrent halsband till, men jag får väl ta en vända på stan och kika lite när jag får tid över!
  • Barret

Cordula:
    Det är alltid bra med tips så jag får absolut ta en sväng förbi Glitter. Har bestämt mig för att inte ha pärlor men de har säkert massor med andra smycken också!
    Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med håret, har en frisör som har tänkt och vet lite så jag lägger allt hopp i hennes händer :o). Ska träffa henne nästa vecka tror jag.

• MoonGirl
    flower75 skrev 2009-02-04 10:24:25 följande:
    Åh jag blir tokig. Kan fasen inte hitta nån ring som jag riktigt faller för. Jag ville ha i vitt guld men pga av mitt jobb så skulle inte det funka (jobbar inom vården, jag använder handsprit olika rengörningsmedel mm)Så nu är man tillbaka på ruta 1.
    Nej, vad synd! Hoppas det ordnar sig på något sätt!
  • MoonGirl

miss u skrev 2009-02-04 10:28:05 följande:

Kan du ta information om tårta och om Bronsil har nåt speciellt åt mig? Det vore jättegulligt av dig!Vad spännande med vigselringen. Vi tänkte åka ut till Bronsil nångång och kolla vad dom har. Kanske blir att knåpa ihop nåt eget. Vad fick du betala för din ring?
    Ja, det kan jag göra! om jag hittar någon sådan information så tar jag med det till dig.

Idag har jag fått min vigselring. Kan inte sluta titta på den, den är så fiiiiin . Längtar tills jag får bära den!! Snart så!!! Tänk att det REDAN är februari, tiden går verkligen fort. Jag minns när vi började skriva i denna tråd och då hade vi nyss bokat tid i kyrkan... hi hi!

Visst ligger Bronsil i Munktorp?

Jag fick betala 3495 kr för ringen och då ingick gravering också! Portot på 59 kr och det var ju helt OK!
  • MoonGirl
    Tessisen skrev 2009-02-03 11:59:42 följande:
    Mysan: har du testat att maila Oliver. Det är så vi fick kontakt med honom. Nu till en fråga till er alla. Har setat och funderat på formuleringen till inbjudan. Kan man skriva när det är gifta par: Herr xxxx xxxx och Fru xxxx xxxx.Sedan ogifta par: Herr xxxx xxxx och Frökern xxxx xxxx. Eller blir det för pompöst och högtidligt?
    Jag tycker att ni kan skriva herr och fru =) det låter jättebra!!!
  • MoonGirl

Alla: Ska alla här köpa bröllopsbubblor? Vi tänkte nog ha vanligt ris.... är man för tråkig?!

• MoonGirl
    Barret skrev 2009-02-04 15:39:19 följande:
    catarinaw och MoonGirl:Vi ska ha choklad mousse och passionsfrukts mousse i vår tårta.. Kollar mitt bildgalleri för att se hur vår provtårta såg ut. I vår deal ingick det en provtårta men jag vet inte om det var för att vi på sätt och vis köpte den genom Björnögården, men det tror jag inte. Det är Chantals i Punkt, där i mitten. Det är en fransk kvinna som bakar allt. Har hennes mailadress någon stanns om ni vill ta kontakt med henne och fråga lite... MoonGirl: Jag köpte min tiara från www.tiaror.se Köpte även några hårnålar till min tärna där. Gick precis in för att titta vad den hette men nu var den inte kvar så jag tog kanske den sista? Jag ska försöka få en bra bild av den någon dag och lägga upp. Finns mycket fins att välja på så valet var i alla fall inte lätt! Vi tittar på hus på lite olika områden, Gryta är väl ett av de områdena. Men som sagt, vi är ganska flexibla när det gäller område. Ett stort pluss är väl om det är cykelavstång antingen till Finnslätten där sambon jobbar eller stan där jag håller till.
    Tårtan ser jättegod ut! Mums! Jag tar gärna emot Chantals e-postadress. Du har väl kvar min e-postadress?

Tack för tipset om tiaror! Ska kika in där! =)

Ja, det är ju perfekt om det är cykelavstånd till jobbet, om det är möjligt. Det kommer nog jag aldrig att få igen, men men. Man vet ju aldrig....
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2