• miss u

Västeråsbrudar 2009 del 2

Hej brudar!

Nu är det dags för del 2 av Västerås-tråden. Här tipsar och utbyter idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

En hyfsad kronologisk lista över brudar och vigslar/festlokal:
    Barret ? Badelunda kyrka, Björnögården 090502
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh ? Badelunda kyrka, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka, Västerås stadshotell 090718
    miss_u - Säby kyrka, Hamnmagasinet Borgåsund/Lagersbergs kursgård 090718
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808
    Mangos - Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2
  • Barret

Åh, var hittade du den på piano? Jag vill höra!!!

Tessisen skrev 2009-02-05 20:09:21 följande:
    Barret: Den är bara så härlig. Vi kommer att ha den som utgångsmarch om det ser ut som nu. Gick in på en sida och fick höra den på piano. Var så fin.
  • Elide

Vad duktig jag är på stavning i dag då. Får skylla på för lite sömn..:)

• Rebellen75

Måste bara avreagera mig. Var in på Bronsils hemsida helt VÄRDELÖS. Man måste helt enkelt ta en tripp dit istället.

Finns en guldsmed i Tillberga med som jag ska försöka leta på och se vad han kan hitta på.

• Barret

Man får tacka. Jag ska försöka koppla in mammas högtalare till datorn så jag kan lyssna på den imorgon. Annars får det bli på söndag när vi återvänder till Västerås!

Tessisen skrev 2009-02-06 10:17:51 följande:
    mokpo-pride.tistory.com/entry/Janne-Lucas-Boe...Hoppas länken funkar. Är ju lite fler instrument med, men jag känner mig mycket säkrare på att denna vl vi ha som utgångsmarch nu när man hört den på annat instrumänt än dragspel.
  • Elide

Barret: Den var är så fin på piano. Kan verkligen höra hur den skulle låta i kyrkan. Man får gåshud när man tänker på det. M2b tycker den är perfekt. Så nu har vi det klart också. En till sak att bocka av.

• Elide
    Rebellen75 skrev 2009-02-06 17:58:41 följande:
    Måste bara avreagera mig. Var in på Bronsils hemsida helt VÄRDELÖS. Man måste helt enkelt ta en tripp dit istället.Finns en guldsmed i Tillberga med som jag ska försöka leta på och se vad han kan hitta på.
    Ja, jag har också varit in på deras sida. Tycker inte alls att den är logiskt upplagd. Så det gjorde mig lite putt. Blir nog att vi fixar ringarna här i stan istället.
  • Elide

ologisk ska det vara ju. Usch vad jag skriver dåligt...:(

• Elide

Strunta i det sista inlägget. Vet inte vad det är jag håller på med. Ska nog försöka sova lite snart. Märker att huvudet inte är med...

• Gudinnan

Inne och kikar lite. Jag gifte mig i Kungsåra kyrka och hade festen på Stadshotellet augusti 2007, så roligt att se att andra också ska vara där. Vi var jätte nöjda! Kan inte riktigt släppa det där med bröllopsplanering hihi...

Så här delar jag med mig av det som vi var nöjda med:

Ringar: Bronzil - togs fram tillsammans med guldsmeden
    Blommor: Åsby Trädgård - brudbukett, corsage, bordsdekorationer
    Hår, makeup, naglar: Unik
    Tårta: Cake And Design
    Fotograf: Kim Lill
    Hyrde mannens + bestmans kläder hos Ruths, såå trevliga och hjälpsamma.
    Band på festen: HB & Co

Man blir ju så sugen på att gifta sig igen.

All lycka till er alla på er stora dag, ni kommer få det underbart roligt!

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2