• miss u

Västeråsbrudar 2009 del 2

Hej brudar!

Nu är det dags för del 2 av Västerås-tråden. Här tipsar och utbyter idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

En hyfsad kronologisk lista över brudar och vigslar/festlokal:
    Barret ? Badelunda kyrka, Björnögården 090502
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh ? Badelunda kyrka, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka, Västerås stadshotell 090718
    miss_u - Säby kyrka, Hamnmagasinet Borgåsund/Lagersbergs kursgård 090718
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808
    Mangos - Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2
  • Elide

Ses imorron, på mässan ni Brudar som ska dit!!!

• Gudinnan

Tack så mycket. Tror att den gick på 1800 sek men är inte säker. Orkideerna höll inte så bra men var iaf fina i kyrkan och en stund efteråt, vilket iofs räckte. Älskar också orkideer och ville verkligen ha det. Sen tror jag det beror lite på vädret och månad. Vi gifte oss en varm solig dag i augusti, en vän till mig gifte sig i juni och de höll bättre då.

miss u skrev 2009-02-07 10:52:32 följande:

Vad kul att en "gammal" brud tittar förbi här och tipsar! Var inne och tittade på dina bilder, vad fina ni var!Brudbuketten var jättefin! Vad fick du betala för den? Jag älskar orkidéer! Har hela tiden tänkt att jag ska ha röda rosor, men orkidéer är ju fint.
  • Rebellen75
    MoonGirl skrev 2009-02-07 20:40:44 följande:
    Snygga!!! Är de samma bredd och höjd på alla dina ringar?
    Höjden kommer var lika på alla tre. Men den med stenar är hälften så bred. Så nu är det bara se var man får bästa priset någonstans. Den hamrade ringen kostar strax under 3000 kr på guldfynd men såg den på en hemsida för 1500. Riktig stor skillnad får se om man vågar beställa på nätet och att det verkligen är samma som jag har redan. Den med stenar ligger mellan 5000- 11000 kr beroende på stenstorlek. Den för 5000 var på halva priset på.
  • Rebellen75

Ni som var på mässan. Var det något att se ? Var det många utställare ? Kändes det trångt eller kunde man ta det lugnt och hinna prata med de man ville?

Själv har jag suttit i en sporthall hela dagen, sonen hade poolspel i innebandy. (poolspel=minicup för er som inte har större barn )

• MoonGirl
    Rebellen75 skrev 2009-02-08 20:47:50 följande:
    Höjden kommer var lika på alla tre. Men den med stenar är hälften så bred. Så nu är det bara se var man får bästa priset någonstans. Den hamrade ringen kostar strax under 3000 kr på guldfynd men såg den på en hemsida för 1500. Riktig stor skillnad får se om man vågar beställa på nätet och att det verkligen är samma som jag har redan. Den med stenar ligger mellan 5000- 11000 kr beroende på stenstorlek. Den för 5000 var på halva priset på.
    Jag sitter med en vigselring som är lite lite högre än min förlovningsring. Jag som hade kollat med en guldsmedsaffär innan hur hög min förlovningsring var och allt. De mätte fel. När jag fick hem ringen så provade jag den och den satt ju perfekt, så ringstorleken blev ju rätt. Men sedan började jag granska ringen och märkte att den var lite lägre än min förlovningsring. Man ser knappt det men jag granskar ju allt noga, så när jag såg detta så blev jag så irriterad. Kanske inte var så bra att beställa en ring över internet!! Suck, måste ta och ordna till det där. Annars funderar jag på att köpa en till ring... men det blir ju dyrt. Åhh... jag kanske är extremt petig nu (det tycker ju min sambo, ja, du hörde ju vad han sa Tessisen ) men är man noggrann så är man. Ska in till stan imorgon och se vad de kan göra, de kanske kan platta till min förlovningsring på något sätt. Höjden på vigselringen var 1,4 och min förlovningsring är 1,52. Jag pratade med en tjej på bröllopsmässan och hon sa att det skulle nog gå att ordna till. Hoppas! Vill ju ha samma höjd. Bredden var ju rätt i alla fall!

mysan31 och miss u: Nu har jag tagit lite informationsblad till er från bröllopsmässan. Jag har två kopior av information från Chantal´s (fest & bröllopsmeny), priser, namn och telefonnummer, har tagit en lapp om en fotograf till er (en fotograf i Sala), cateringmenyer med priser 2009 från Aroscatering. Sedan har jag två informationslappar till som jag inte fick med mig några extra kopior på, så jag mailar informationen till er.
  • MoonGirl
    Rebellen75 skrev 2009-02-08 21:05:17 följande:
    Ni som var på mässan. Var det något att se ? Var det många utställare ? Kändes det trångt eller kunde man ta det lugnt och hinna prata med de man ville?Själv har jag suttit i en sporthall hela dagen, sonen hade poolspel i innebandy. (poolspel=minicup för er som inte har större barn )
    Jag och min sambo var på bröllopsmässan, men min sambo ville gå hem ganska fort, men jag tvingade honom att vara kvar, hehe! Jag tyckte det var en bra mässa. Man fick ju provsmaka tårta från Chantal´s, provsmaka förrätter från Aros catering mm. Sedan var det ju visningar av brudklänningar & frackar mm. Det var skoj att få se! Vi kom dit efter kl 14, det var ganska mycket folk där, men man kunde prata med dem man ville prata med osv, så det var ju bra.
  • miss u

Har du kollat med sambon om han har bättre minne än du vad gäller er Parisresa?

Hur länge var ni där? Kommer du ihåg det?

MoonGirl skrev 2009-02-07 21:10:42 följande:
    miss u: Vi åkte till Paris i augusti 2007 och då var regnigt hela tiden vi var där. Vi hade verkligen otur med vädret. Jag minns tyvärr inte vilket flygbolag vi flög med och jag minns inte heller hotellet vi bodde på, men hotellet låg nära Louvren. Ska höra med min blivande man om han kommer ihåg vilket flygbolag vi flög med och vilket hotell vi sov på.
  • miss u

Vi kommer gifta oss i juli, och man hoppas ju på en solig dag. Kanske inte det bästa för orkidéerna, men bara dom håller under fotograferingen och i kyrkan så är det ju lugnt.

Jag hade tänkt lägga max 1000:- på buketten. Tror du att det är möjligt att få 12 rosor och några orkidéer för det? Kanske inte så lätt för dig att säga.

Gudinnan skrev 2009-02-07 23:27:13 följande:
    Tack så mycket. Tror att den gick på 1800 sek men är inte säker. Orkideerna höll inte så bra men var iaf fina i kyrkan och en stund efteråt, vilket iofs räckte. Älskar också orkideer och ville verkligen ha det. Sen tror jag det beror lite på vädret och månad. Vi gifte oss en varm solig dag i augusti, en vän till mig gifte sig i juni och de höll bättre då.miss u skrev 2009-02-07 10:52:32 följande:
  • Juni09brud

God Morgon på er. Har precis lämnar vår dotter på dagis och redan nu sitter jag här framför datorn.Är det någon som har erfarenhet av guldsmeden Lennart i Tillberga?
    Den här veckan kommer förmodligen min klänning.SPÄNNANDE!! Alldeles nyss så postade vi alla inbjudningar.Då känns det verkligen att det är snart som det smäller!!!

• Lindybell

Halloj! Jag är tjejen Gudinnan pratar om. Mina orkidéer hittar du här. www.gamman.se/Galleri.asp&ImgID=4336&BrudID=163
    miss u skrev 2009-02-09 09:20:44 följande:

Vi kommer gifta oss i juli, och man hoppas ju på en solig dag. Kanske inte det bästa för orkidéerna, men bara dom håller under fotograferingen och i kyrkan så är det ju lugnt.Jag hade tänkt lägga max 1000:- på buketten. Tror du att det är möjligt att få 12 rosor och några orkidéer för det? Kanske inte så lätt för dig att säga.
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2