• miss u

Västeråsbrudar 2009 del 2

Hej brudar!

Nu är det dags för del 2 av Västerås-tråden. Här tipsar och utbyter idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

En hyfsad kronologisk lista över brudar och vigslar/festlokal:
    Barret ? Badelunda kyrka, Björnögården 090502
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh ? Badelunda kyrka, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka, Västerås stadshotell 090718
    miss_u - Säby kyrka, Hamnmagasinet Borgåsund/Lagersbergs kursgård 090718
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808
    Mangos - Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2
  • Barret

Jag går hos Malin på Salong Johnas. Hon är toppen.

hujjedamejj skrev 2009-02-10 18:15:22 följande:
    Vilken frisör?
    [/citat]

Lugn bara lugn, du kommer dit också! Har du bokat frisör nere i Västervik?
    Cordula skrev 2009-02-10 18:31:20 följande:
    [citat]
    Hej!Låter jättekul och spännande. Roligt att känna sig som en prinsessa, är ju inte alltid :). Längtar också efter att gå till frisören, just nu känns allt så långt bort :)
  • Barret

åh, varför blev det sådär nu då... suck...

Cordula:
    Du kanske ser vad jag skrivit till dig i meddelandet ovanför.. men detta var vad jag svarade:
    "Lugn bara lugn, du kommer dit också" Har du bokat friör nere i Västervik?"

• MoonGirl

miss u skrev 2009-02-10 10:29:11 följande:

Vilken stad var finast? Prag eller Paris? Vilken årstid var du i Prag?Vi har också tänkt ta en weekend strax efter bröllopet. Skönt att komma iväg en stund, men behöver inte kosta skjortan för det.Verkligen snällt av dina föräldrar att ställa upp som barnvakt. Det är mycket värt!
    Åhh, vilket svårt val. De var så fina båda städerna, fina på två olika sätt. I båda städerna kunde man få se mycket vackra saker och byggnader. I Prag (även kallad den gyllene staden) fanns det många trevliga sevärdheter att titta på. Vi var där på sommaren och det var verkligen högsäsong där då. Det var väldigt billigt att äta där och tex köpa souvenirer (i alla fall 2001). Det som jag tycker är värt att ta en titt på när man åker till Prag och det är: Karlsbron (bla statyer och torn i gotisk stil), Astronomiska uret (klockan ger information, förutom om rätt tid, om astronomi). Gyllene gränden var också fint. Det var en gränd med lite gamla affärer i och där hade bla Kafka bott en gång i tiden. Paris och Prag påminner lite om varandra faktiskt, för det finns en hel del romantiska gränder & vackra byggnader att titta på i båda städerna. Jag har svårt att bestämma mig för vilken stad som jag tyckte bäst om faktiskt. I Prag fanns det många kyrkor att titta på i alla fall (men det gör det ju i Paris också) .

Jag hittade en länk till Gyllene gränden i Prag:

www.sub.su.se/forint/tprag29.htm

Jag tycker att Prag var billigare än Paris, men det kanske är annat nu. Det var några år sedan jag var dit.

En annan vacker stad att besöka är Budapest i Ungern. Jag har varit där också
  • MoonGirl

miss u: Ja, det är verkligen jättesnällt av mina föräldrar att de vill och kan ställa upp som barnvakter! Guld värt!

• MoonGirl

miss u: Jag kan inte bestämma mig vart jag vill åka någonstans på bröllopsresa. Det pendlar fram och tillbaka mellan olika städer... men någon gång kommer man väl på det, får jag hoppas

Ikväll har jag varit iväg och styrketränat och kört cross trainer. Känner mig riktigt nöjd funderar på att åka iväg imorgon igen och köra cross trainern. En väldigt bra grej har jag upptäckt .

• MoonGirl
    Barret skrev 2009-02-10 16:05:08 följande:
    Igår var jag till min frisör. Jag hade med en hel hög med grejer eftersom jag är lite speciell med hundra allergier... Så schampo, balsam, smink, tiara, löshår och en hel bund med andra hårgrejer... Vi gjorde en lite tillfällig håruppsättning och så fick hon testa mitt smink också... Jag kände mig som en prinsessa. Jag undrar hur jag kommer känna mig på min bröllopsdag *ler och längtar*
    Åhh, vad kul! Vad blev det för slags håruppsättning?
  • Barret

Spännande diskussioner ang. olika städer... Vi har inte pratat så jätte mycket än om var vi vill åka eller när för den delen, vi är ju helt inne på hus just nu så jag misstänker att många semesterdagar kommer tillbringas där med att fixa och trixa, om vi nu hittar något hus :o).

MoonGirl:
    Det blir en ganska romantisk uppsättning med lockar. Ganska hög/stor bak på huvudet, tiaran ska som luta mot håret om du förstår vad jag menar? Mitt hår är ganska tjockt och det ser ut som massor med hår om man bara fönar det på rätt sätt. Den ska vi ha i lite löshår för att få lite längd på håret.. Ska bli kul att se det riktiga resultatet i maj!

• Lindybell

Hej igen alla! Jag var i Prag med en kompis påsk förra året. Det var inte direkt billigt och jag var inte så imponerad. Kan ha varit vädret också, men jag har rest en del och varit på betydligt mer romantiska och mysiga platser. Paris var jag till i juni förra året. Det var mysigt, skulle satsa på det.

• miss u

Vad härligt att få bli stylad och fin. Är så härligt när folk håller på med ens hår. Så du tänkte ha löshår! Jag funderar på att inte ha det, men jag vet inte alls hur jag vill ha det. Är ju en kompis som ska fixa det, och jag börjar bli lite orolig över hur det kommer att gå.

Hade du med nå bilder på hur du ville att håret skulle se ut? Hade du bild på klänningen med dig också? Man vill ju att allt ska funka tillsammans.

Barret skrev 2009-02-10 16:05:08 följande:
    Igår var jag till min frisör. Jag hade med en hel hög med grejer eftersom jag är lite speciell med hundra allergier... Så schampo, balsam, smink, tiara, löshår och en hel bund med andra hårgrejer... Vi gjorde en lite tillfällig håruppsättning och så fick hon testa mitt smink också... Jag kände mig som en prinsessa. Jag undrar hur jag kommer känna mig på min bröllopsdag *ler och längtar*
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2