• miss u

Västeråsbrudar 2009 del 2

Hej brudar!

Nu är det dags för del 2 av Västerås-tråden. Här tipsar och utbyter idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

En hyfsad kronologisk lista över brudar och vigslar/festlokal:
    Barret ? Badelunda kyrka, Björnögården 090502
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh ? Badelunda kyrka, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka, Västerås stadshotell 090718
    miss_u - Säby kyrka, Hamnmagasinet Borgåsund/Lagersbergs kursgård 090718
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808
    Mangos - Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2
  • Elide

Tack Barret för din åsikt. Håller med dig. Ska skippa "i". Ser mycket bättre ut utan.

Snygg tiara och snygg uppsättning. Den passade dig. Blir nog väldigt fint om detta nu bara var en testuppsättning. Vad kommer då inte den riktiga uppsättningen bli.

• Gudinnan

Ska kika hur vi skrev, vi var ju också på stadshotellet..

• Gudinnan

Vi skrev:

Ni inbjudes att
    med Er närvaro hedra
    vigselakten mellan

XXXX XXX XXXXX
    och
    XXXX XXXXX XXXXX XXXXX

i Kungsåra kyrka lördagen den fjärde augusti
    tjugohundrasju klockan femton
    samt att därefter intaga middag på
    Elite Stadshotellet
    Västerås

Klädsel: Kostym

OSA senast 4 juni

XXXX och XXXX XXXXXXX XXX XXX och XXX XXXX
    Tel. XXX-XX XX XX Tel. XXXX - XXX XX

• Gudinnan

Vi skrev INTE vilka inbjudan var till pga så mycket extrajobb, vi skrev det på kuvertet istället, alltså adresslappen. Sedan skickade vi med små brev till barnen eftersom det var en barnfri tillställning. Det var mycket uppskattat.

• flower75

Hallå!!!

Är det nån som vet ett bra och billigt ställe att beställa bröllopstårta i från. Vi är ca 76 gäster bjudna sen om alla kommer det vet man ju inte.

Tacksam för svar!!!

• Barret

Vi diskuterade tårtor här för inte så länge sen.. Chantal's och Öhrmans var väl de billigaste i stan, men någon sa att typ Ica Maxi även går tårtor om man vill ha någon vanlig variant....

Provtårtan i mitt galleri är från Chantal's.

flower75 skrev 2009-02-16 16:10:07 följande:
    Hallå!!!Är det nån som vet ett bra och billigt ställe att beställa bröllopstårta i från. Vi är ca 76 gäster bjudna sen om alla kommer det vet man ju inte.Tacksam för svar!!!
  • flower75

tack tack, då ska jag kolla upp det.

Barret skrev 2009-02-16 16:55:36 följande:
    Vi diskuterade tårtor här för inte så länge sen.. Chantal's och Öhrmans var väl de billigaste i stan, men någon sa att typ Ica Maxi även går tårtor om man vill ha någon vanlig variant.... Provtårtan i mitt galleri är från Chantal's.
  • MoonGirl

Hej brudar!

Jag och sonen har världens magsjuka, därav min frånvaro från bt! Jag återkommer när vi har blivit friska igen... Just nu är jag helt matt och orkeslös och måste vila. Hoppas det är bra med er alla!

• miss u

Barret: Jag kom på en sak! När jag (och Tessisen) har så länge kvar till bröllopet som du har nu (typ) så är du redan gift! Coolt va?!

• miss u

Krya på er! Magsjuka är ju bland det värsta som finns!! Jag hade en liten släng av det för ett tag sen. Inte kul! Finns inte så mycket att göra heller än att stå ut.

MoonGirl skrev 2009-02-16 22:24:34 följande:
    Hej brudar!Jag och sonen har världens magsjuka, därav min frånvaro från bt! Jag återkommer när vi har blivit friska igen... Just nu är jag helt matt och orkeslös och måste vila. Hoppas det är bra med er alla!
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2