• Gudinnan

Västeråsbrudar 2009 del 2

Inne och kikar lite. Jag gifte mig i Kungsåra kyrka och hade festen på Stadshotellet augusti 2007, så roligt att se att andra också ska vara där. Vi var jätte nöjda! Kan inte riktigt släppa det där med bröllopsplanering hihi...

Så här delar jag med mig av det som vi var nöjda med:

Ringar: Bronzil - togs fram tillsammans med guldsmeden
    Blommor: Åsby Trädgård - brudbukett, corsage, bordsdekorationer
    Hår, makeup, naglar: Unik
    Tårta: Cake And Design
    Fotograf: Kim Lill
    Hyrde mannens + bestmans kläder hos Ruths, såå trevliga och hjälpsamma.
    Band på festen: HB & Co

Man blir ju så sugen på att gifta sig igen.

All lycka till er alla på er stora dag, ni kommer få det underbart roligt!

• Gudinnan

Tack så mycket. Tror att den gick på 1800 sek men är inte säker. Orkideerna höll inte så bra men var iaf fina i kyrkan och en stund efteråt, vilket iofs räckte. Älskar också orkideer och ville verkligen ha det. Sen tror jag det beror lite på vädret och månad. Vi gifte oss en varm solig dag i augusti, en vän till mig gifte sig i juni och de höll bättre då.

miss u skrev 2009-02-07 10:52:32 följande:

Vad kul att en "gammal" brud tittar förbi här och tipsar! Var inne och tittade på dina bilder, vad fina ni var!Brudbuketten var jättefin! Vad fick du betala för den? Jag älskar orkidéer! Har hela tiden tänkt att jag ska ha röda rosor, men orkidéer är ju fint.
  • Gudinnan

Vi hade precis som Lindybell också HB och var jätte nöjda, hade dessutom solisten på vårt dop förra veckan, lika bra då med.

Mina ringar kommer från Bronzil i Munktorp, MYCKET prisvärda. Vi gick runt och jämförde med inne i stan och inget kunde slå deras priser. Man pratar direkt med guldsmeden och diksuterar fram med honom vad man vill ha.

• Gudinnan

Tror också vi betalade 5000 sek ungefär, för att ha bandet spelande på festen alltså.

• Gudinnan

Henrik tog 1500 sek för att sjunga på dopet, då sjöng han Utan dina andetag samt Isn´t she lovely. Det var låtar han sjungit förut, är det för honom nya låtar så tar han lite för att öva in dem. Han kompade sig själv med gitarr, det var såå fint. Utan dina andetag är en riktig favorit!

Två kompisar till mig som gifte sig förra sommaren hade buketter från Blomsterdraken, hon som har företaget är tydligen väldigt engagerad och noggrann och buketterna var jätte fina.

• Gudinnan

Vi hade inte Henrik på bröllopet, två vänner till mig sjöng:
    Du är allt
    och
    Redemption Song (Bob Marley) - "Vår" låt

Vi gifte oss i augusti och skickade ut inbjudningskorten i februari med OSA 2 månader innan tror jag det blev. Mest med tanke på semestrar som många bokar nu, resor och sånt. Sen pga att vi hade många utländska gäster.

MoonGirl skrev 2009-02-10 06:07:08 följande:
    Alla: Vi ska ju gifta oss i augusti, när tycker ni att man ska skicka ut inbjudningskorten?
  • Gudinnan

Ska kika hur vi skrev, vi var ju också på stadshotellet..

• Gudinnan

Vi skrev:

Ni inbjudes att
    med Er närvaro hedra
    vigselakten mellan

XXXX XXX XXXXX
    och
    XXXX XXXXX XXXXX XXXXX

i Kungsåra kyrka lördagen den fjärde augusti
    tjugohundrasju klockan femton
    samt att därefter intaga middag på
    Elite Stadshotellet
    Västerås

Klädsel: Kostym

OSA senast 4 juni

XXXX och XXXX XXXXXXX XXX XXX och XXX XXXX
    Tel. XXX-XX XX XX Tel. XXXX - XXX XX

• Gudinnan

Vi skrev INTE vilka inbjudan var till pga så mycket extrajobb, vi skrev det på kuvertet istället, alltså adresslappen. Sedan skickade vi med små brev till barnen eftersom det var en barnfri tillställning. Det var mycket uppskattat.

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2