• miss u

Västeråsbrudar 2009 del 2

Hej brudar!

Nu är det dags för del 2 av Västerås-tråden. Här tipsar och utbyter idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

En hyfsad kronologisk lista över brudar och vigslar/festlokal:
    Barret ? Badelunda kyrka, Björnögården 090502
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh ? Badelunda kyrka, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka, Västerås stadshotell 090718
    miss_u - Säby kyrka, Hamnmagasinet Borgåsund/Lagersbergs kursgård 090718
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808
    Mangos - Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2
  • MoonGirl
    Tessisen skrev 2009-02-15 21:57:02 följande:
    Har en fråga nu ang inbjudningarna som jag nu sitter och filar på.Vi har nöjet att inbjudaHerr & Fru Fredrikssonatt övervaravigselakten mellanThereseochMattiasLundby Kyrka, Västeråsden 18 juli 2009 kl. 14.30Bröllopsfesten äger sedan rum på Stadshotellet i VästeråsKlädsel: Mörk kostymMen har en fråga ang detta mellan mattias och Lundby Kyrka, tycker ni att det ska vara ett "i" med eller kan man skippa det?
    Det var bra skrivet! Jag tycker att du kan "skippa" i:et.
  • MoonGirl
    Barret skrev 2009-02-15 22:09:25 följande:
    Alla:Kan meddela att jag lagt upp två nya bilder i mitt galleri. En på min tiara och en bild på min frisyr efter provuppsättningen.. Uppsättningen är ju inte gjord speciellt ordentlig men det ger en känska av vad som är tänkt.
    Wow, vilken snygg tiara och vilken fin håruppsättning!!! Du passade jättebra i tiaran och i denna bruduppsättning!!!
  • MoonGirl

miss u skrev 2009-02-17 07:47:14 följande:

Krya på er! Magsjuka är ju bland det värsta som finns!! Jag hade en liten släng av det för ett tag sen. Inte kul! Finns inte så mycket att göra heller än att stå ut.
    Ja, usch, det är verkligen jättehemskt att vara magsjuk....
  • MoonGirl
    Barret skrev 2009-02-17 08:18:11 följande:
    Jag måste faktiskt meddela något mer nu när jag är här inne... VI HAR KÖPT HUS! Ja, vi hade någon vision om att vi skulle kunna cykla till jobbet men vi har faktiskt köpt ett jätte fint hus ute i Irstad. Ute i lugnet men ändå bara 5-10 minuter in till Västerås. Känns toppen!
    Åhh, grattis, grattis!! Snart bröllop och snart flyttar ni till hus. Härligt! Snart får ni säkert en liten bebis också

Det verkar ju jättemysigt ute i Irsta, jag var där förra veckan och hälsade på en arbetskompis till min blivande man. Hoppas ni kommer att trivas där! Det är ju inte så långt in till V-ås heller.
  • MoonGirl

miss u skrev 2009-02-17 08:44:29 följande:

När jag ändå är inne kan väl jag avslöja att jag ska på anställningsintervju i Eskilstuna på måndag! Det verkar vara mycket mer som mitt drömjobb än det jag har i dag, så jag hoppas verkligen på det. Om jag får det kan det tänkas bli flytt ditåt. Sambon pluggar ju till lärare och har 2,5 år kvar och läser några kurser i Eskilstuna. Hans ena riktning ska dom ta bort på Mdh, så han får läsa på distans oavsett var vi bor. Sambon känner för att lämna Västerås ett tag, medan jag inte vill flytta för långt med tanke på om det blir "kottar" i framtiden. Vi har ju båda våra familjer i Västerås eller strax utanför.
    Åhh, här händer det grejer vad kul att du ska på anställningsintervju nästa vecka!! Lycka till! Jag tror att E-tuna är en bra stad att bo i. En kompis från Västerås flyttade till Eskilstuna för några år sedan och hon bor kvar i E-tuna, för hon trivs jättebra där.
  • MoonGirl

mysan31: Jag har inte hört om det ska bli någon bröllopsmässa här i lilla Hallsta i början på mars.

• Rebellen75
    MoonGirl skrev 2009-02-17 22:16:17 följande:
    [citat]
    miss u skrev 2009-02-11 08:12:06 följande:Jag skulle vilja åka till Italien eller till Island. Men allra helst till Island. Det är ett av mina drömresemål. Har inte hunnit kolla upp några resor dit. Men det lär väl finnas weekendresor till Island. Min blivande man sa att priserna till Island har sjunkit, så det låter ju bra. Det har ju varit ganska dyrt att åka dit.

Har varit på Island en långweekend på jobb för några år sedan. Det var riktigt dyrt. En öl tex kostade 70kr maten kommer jag inte riktigt ihåg, betalade ju inte allt själv hela tiden. vi var bjudna av ett stort företag.
    Vi badade i Blå Lagunens varma och mineralrika vatten. Sedan hann vi med en busstur som tog oss runt naturfenomen vid bland annat de varma källorna vid Geysir och det mäktiga vattenfallet Gullfoss. Vi stannade även vid någon kyrka och en krater. Fördelen är att man ser mycket på kort tid. Vi red på Islandshästar men det kunde jag struntat i. Vi var så stor grupp där hästerfarenheten varierade. Jag nämde att jag ridit i 9år så då passade de på att ta med en häst som inte brukade få följa med ut En riktig envis häst så innan vi kom överens vem som skulle bestämma blev det några kast. MEN sen när vi skulle gå på tur i led, kunde jag ha varit blind och aldrig suttit på en häst för han gick i baken på den före mig hela tiden. MEN jag tvingade ut honom ur ledet ( intruktören sa att jag fick ) så vi tölltade lite för oss själva men blev jag minsta osäker var det bara att styra in i ledet igen så lunkade vi på nybörjarnivå igen.

Var där tor- sön en upplevelse men intensiv helg med inköp och nöjen. Kan föresten tala om att Islänningarna inte går ut på krogen före 12. Kom nog flest människor vid 1 krogarna stänger inte före 4 eller 5
  • miss u

Vad skönt att ni blev av med lägenheten också. Annars kan det ju vara jobbigt med två bostäder. Det kommer ju inte bli några problem att vara "hemlös" i ett par veckor. Då är det ju sommar och man är ju ändå inte inne så mycket. Huset låter jättemysigt. Hoppas ni kommer trivas där!

Jag vet inte riktigt hur många sökande det var till jobbet jag ska på intervju på, men jag ringde och hörde veckan innan sista ansökningsdagen och då hade dom fått in ett dussintal. Dom skulle ta in "ett gäng" på intervju. Vet inte riktigt vad det innebär. Dom verkar vara rätt snabba med att höra av sig så inom två veckor efter själva intervjun hoppas jag att jag får besked.

Min bror har bott i Eskilstuna i några år (innan hans fru ville tillbaka till sina rötter i Skåne) och jag gillade också den staden när jag var där och hälsade på. Sambon gillar också Eskilatuna, för han hittar i centrum! Han har ju så dåligt lokalsinne, så det betyder mycket för honom.

Barret skrev 2009-02-17 12:25:15 följande:
    miss u:Tack så mycket. Huset är borttaget från Hemnet redan så tyvärr går det inte att se där längre.. Det är ett gulligt litet hus på 122 kvm med en ganska stor tomt med fruktträd och sånt :o). Lägenheten sålde vi förra veckan och flyttar ut gör vi från den i månadsskiftet maj/juni. Sen blir det inflytt den 15 juni. Vi kommer därmed ha ett glapp mellan bostäderna men får i alla fall flytta dit våra grejer. Vi har ju ganska många kompisar här i Västerås som erbjudit sig och mina svärföräldrar bor ju i Köping dessutom. Vi ser det inte som något problem utan som ett äventyr :o)Vad roligt med en anställningsintervju! Är det många sökande? När tror du att du får besked? Att bo i Eskilstuna är nog inte så dumt tror jag. Jag har några kollegor som bor där och dom verkar trivas som fisken i vattnet. Jag håller tummarna såklart!Rebellen75:Det är många som verkar trivas i Irsta så jag hoppas att det blir bra. Vi hoppas ju på egna små kottar så småningom här så jag är övertygad om att det kommer funka väldigt bra.Krya på dig!
  • miss u

Island låter riktigt spännande! En kompis till mig skulle dit på bröllopsresa, men mannen blev så sjuk så dom kunde inte åka alls. Känns inte som jag vill åka dit då, eftersom det är "deras" idé. Just nu lutar det åt Paris, även om en jobbarkompis sa att det är sjukt varmt där i juli.

Så din kompis bröllop med ändrat till 13/6 istället för 18/7? Kul att vara brudtärna. Det har jag aldrig varit.

MoonGirl skrev 2009-02-17 22:16:17 följande:
    miss u skrev 2009-02-11 08:12:06 följande:
    Jag skulle vilja åka till Italien eller till Island. Men allra helst till Island. Det är ett av mina drömresemål. Har inte hunnit kolla upp några resor dit. Men det lär väl finnas weekendresor till Island. Min blivande man sa att priserna till Island har sjunkit, så det låter ju bra. Det har ju varit ganska dyrt att åka dit.Nu har jag inte tränat på en vecka. Har hållt mig inne och har bara väntat ut magsjukan. Det har varit fruktansvärt att ha varit sjuk så länge. Både jag och sonen blev sjuka samtidigt. Huvvaligen! Men nu är vi båda på bättringsvägen, så det känns mycket bra! Jag har tappat några kilon på en vecka och det är väl rätt bra ändå . Om några dagar ska jag ta tag i träningen igen, bara jag får återhämta mig lite mer!Låter bra med ett simkort (alltså ett simkort som du använder för att gå in i badhuset) Jag älskar att simma (är en gammal simmare, har tävlat i simning), så jag simmar så ofta jag bara kan! Spinna är också kul men vääääldigt jobbigt. Det var några år sedan jag provade på det. Nu skulle jag väl tuppa av om jag satte mig på en spinningcykel. Låter som sagt bra med ett simkort och ett 10-gångers (klippkort) på spinning . Förresten så ska jag vara brudtärna den 13/6. Blir superkul!
  • MoonGirl

miss u skrev 2009-02-18 07:03:37 följande:

Island låter riktigt spännande! En kompis till mig skulle dit på bröllopsresa, men mannen blev så sjuk så dom kunde inte åka alls. Känns inte som jag vill åka dit då, eftersom det är "deras" idé. Just nu lutar det åt Paris, även om en jobbarkompis sa att det är sjukt varmt där i juli.Så din kompis bröllop med ändrat till 13/6 istället för 18/7? Kul att vara brudtärna. Det har jag aldrig varit.
    Tack för ditt mail. Jag återkommer under dagen!

Ja, men Paris är underbart! Ni kommer inte att ångra er. Det är en jättefin stad!! Hade jag inte nyligen varit i Pars så skulle jag definitivt åka dit igen!!

Min kompis hade bokat 13/6, men jag fick reda på datumet igår. Tidigare hade hon nämnt datumet för min blivande man och han sade 18/7 till mig. Så han snurrade ihop det helt fel Hi hi, karlar....

Det är den 13/6 i alla fall. De ÄR redan gifta egentligen, men de gifte sig i stadshuset förra året och har redan haft ett bröllop i Australien (för min kompis man är från Australien) och nu ska de ha sitt svenska bröllop för hennes släktingar här i Sverige. Så det blir egentligen deras tredje bröllop.... =) låter dyrt, men men =)
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2