• miss u

Västeråsbrudar 2009 del 2

Hej brudar!

Nu är det dags för del 2 av Västerås-tråden. Här tipsar och utbyter idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

En hyfsad kronologisk lista över brudar och vigslar/festlokal:
    Barret ? Badelunda kyrka, Björnögården 090502
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh ? Badelunda kyrka, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka, Västerås stadshotell 090718
    miss_u - Säby kyrka, Hamnmagasinet Borgåsund/Lagersbergs kursgård 090718
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808
    Mangos - Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2
  • miss u

En till som varit i Paris. Vilka åkte ni med? Vilket hotell bodde ni på?

Vi skulle gärna vilja bo nära Eiffeltornet, eller iaf så man kan ta sig dit rätt smidigt.

BrideToBe09 skrev 2009-02-10 11:08:44 följande:
    En ev bröllopsresa för oss, blir nog också en weekend. Tror nog att våra föräldrar kan tänka sig att ställa upp som barnvakt i så fall.Förra våren var vi till Paris, i mitten på maj. Var alldeles underbart! Barnfria, en långweekend. Behövdes SÅ mycket. Härligt att åka runt med metron och promenera runt i stan, gå på muséer och äta gott, och framför allt SOVA gott!
  • BrideToBe09

Oj....minns knappt vad hotellet hette. Vi åkte med Ryan Air och hade med oss varsin handbagageväska bara, för att hålla nere kostnaderna. Bokade hotell över nätet, ett litet hotell nära Place de la Republique (tror jag det hette). Bra läge tyckte jag.
    Finns ju en uppsjö hotell i Paris, men vill man ha ett lågt pris får man nog leta sig till de mindre hotellen.
    Gå in på www.hotels.se, där kan man leta sig fram efter prisklass samt lokalisation.

miss u skrev 2009-02-10 11:14:11 följande:

En till som varit i Paris. Vilka åkte ni med? Vilket hotell bodde ni på?Vi skulle gärna vilja bo nära Eiffeltornet, eller iaf så man kan ta sig dit rätt smidigt.
  • Kampi

Hej tjejer, vad roligt det är att läsa allt ni har skrivit i denna tråd! Jag har varit helt oengagerad på bröllopstorget de senaste månaderna främst på grund av tidsbrist.

Var också på mässan i helgen, det mesta är dock redan färdigplanerat och ordnat men lite inspiration fick jag nog allt.

Bor i Uppsala så när man väl är i Vås så får man passa på att göra llt samtidigt så vi hann också träffa konditorn på Systrarna Ericsson i helgen så nu är tårtan designad, det känns jättebra!

Största bekymret just nu är våra inbjudningskort som vi beställde från USA i december, de påstår att de skickades iväg förra veckan så nu hoppas jag verkligen att de dyker upp snart...

• Barret

Hej hej :o)
    Vi skickar saker ibland mellan USA och Sverige och det kan ta riktigt lång tid. Två veckor ska man nog räkna med i alla fall, om inte något mer. Tror inte du behöver oroa dig riktigt än, postgången är nog bara seg.

Kampi skrev 2009-02-10 13:06:32 följande:
    Största bekymret just nu är våra inbjudningskort som vi beställde från USA i december, de påstår att de skickades iväg förra veckan så nu hoppas jag verkligen att de dyker upp snart...
  • Barret

Igår var jag till min frisör. Jag hade med en hel hög med grejer eftersom jag är lite speciell med hundra allergier... Så schampo, balsam, smink, tiara, löshår och en hel bund med andra hårgrejer... Vi gjorde en lite tillfällig håruppsättning och så fick hon testa mitt smink också... Jag kände mig som en prinsessa. Jag undrar hur jag kommer känna mig på min bröllopsdag *ler och längtar*

• Mangos

Såg att ni diskuterat när man ska skicka ut inbjudningarna. Vi har börjat med våra och får de förhoppningsvis klara i helgen. Är faktiskt sambon som driver på att vi ska få dem klara:)Kul att han är med och engagerar sig.

Va också på mässan i helgen men tyckte inte att den va mycket att ha. Ligger ju lite sent såhär i februari eftersom en hel del är ordnat när man ska gifta sig inom ett halvår. MEn va lite skoj att få lite inspiration ändå.

• hujjedamejj

Nån som har erfarenhet av harmoniq i stan? Funderar på att boka bruduppsättning där...

• hujjedamejj

Vilken frisör?

Barret skrev 2009-02-10 16:05:08 följande:
    Igår var jag till min frisör. Jag hade med en hel hög med grejer eftersom jag är lite speciell med hundra allergier... Så schampo, balsam, smink, tiara, löshår och en hel bund med andra hårgrejer... Vi gjorde en lite tillfällig håruppsättning och så fick hon testa mitt smink också... Jag kände mig som en prinsessa. Jag undrar hur jag kommer känna mig på min bröllopsdag *ler och längtar*
  • Mangos
    hujjedamejj skrev 2009-02-10 18:14:43 följande:
    Nån som har erfarenhet av harmoniq i stan? Funderar på att boka bruduppsättning där...
    Tyvärr ingen koll på frisörerna på harmoniq men en kollega säger att man absolut ska fixa sina naglar där.
  • Cordula

Hej!

Låter jättekul och spännande. Roligt att känna sig som en prinsessa, är ju inte alltid :). Längtar också efter att gå till frisören, just nu känns allt så långt bort :)

Barret skrev 2009-02-10 16:05:08 följande:
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2