• miss u

Västeråsbrudar 2009 del 2

Hej brudar!

Nu är det dags för del 2 av Västerås-tråden. Här tipsar och utbyter idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

En hyfsad kronologisk lista över brudar och vigslar/festlokal:
    Barret ? Badelunda kyrka, Björnögården 090502
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh ? Badelunda kyrka, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka, Västerås stadshotell 090718
    miss_u - Säby kyrka, Hamnmagasinet Borgåsund/Lagersbergs kursgård 090718
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808
    Mangos - Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2
  • Barret

Vi hade någon lång tårtdiskussion förut som jag inte riktigt kan hitta nu... Hur som helst så kan jag berätta att vi träffade Chantal som driver caféet inne i Punkt (det där som ligger mellan Guldfynd och Dinsko.. Hur som helst så var den franska kvinnan väldigt trevlig och nu väntar vi med spänning på vår provtårta som vi ska hämta imorgon!! 35 kronor biten tar hon för tårtorna.

• miss u

Springer förbi och lämnar lite uppdatering...

Vi har varit och tittat närmare på Hamncafét, och det kändes jättebra. Det fanns som ett extra rum med litet kök där vi även kunde lassa in barnen, så dom kan härja lite utan att det stör. Verkligen kanon. Den nya ägaren var jättetrevlig. Så nu är det egentligen bara till att boka.

Vi har även varit och träffat Marit. Fikan var helt okej, men vi tycker att hon är för dyr. Funderar på att ta sambons brors frus gamla klasskompis istället. Ska ringa och höra vad vi får för hennes pris.

Barret: 35 kr/bit låter ju kanon. Billigare än Håkans i Hallsta som vi tänkte först. Vad är det i provtårtan ni beställt?

• Barret

I tårtan är det mörkchokladmousse och passionsfrukt.. Sidorna är täckta med chokladplattor av vit choklad... Får väl se imorgon om det är som vi tänkt oss *skrattar lite* Vår tårta ingår ju i priset som vi fått av Björnögården så vi hade inte tänkt så mycket på priset tidigare, men det verkar vara ett bra pris

miss u skrev 2008-12-04 07:45:35 följande:

Springer förbi och lämnar lite uppdatering...Vi har varit och tittat närmare på Hamncafét, och det kändes jättebra. Det fanns som ett extra rum med litet kök där vi även kunde lassa in barnen, så dom kan härja lite utan att det stör. Verkligen kanon. Den nya ägaren var jättetrevlig. Så nu är det egentligen bara till att boka. Vi har även varit och träffat Marit. Fikan var helt okej, men vi tycker att hon är för dyr. Funderar på att ta sambons brors frus gamla klasskompis istället. Ska ringa och höra vad vi får för hennes pris.Barret: 35 kr/bit låter ju kanon. Billigare än Håkans i Hallsta som vi tänkte först. Vad är det i provtårtan ni beställt?
  • miss u

Låter som en riktigt god tårta! Du får ta kort på den så vi får se.

Jag funderar på om man skulle ta vita marsipantårtor från Maxi ändå. Vi skulle ju vilja ha våningstårta, och nu har jag hittat ett ställe i Örnsköldvik där man kan hyra en sån ställning för 200 kr (tors-sön), men sen tillkommer frakt. Frakten var tydligen på 149 kr enkel väg, men hon skulle kolla upp om det gick att få ner det priset. Visst borde man väl kunna höra egna hål i tårtorna från Maxi eller blir det bara krångligt? Tjänar en slant på det iaf.

• Elide

Nu har vi fixat fotograf!!!! Oliver var jätte trevlig och verkar kunna sin sak.

Tårtan låter väldigt smarrig.
    Miss u: går det inte att låna/hyra ställning nånstanns här i västerås?

• Lissdaniels

På Öhrmans kan man hyra ställning och jag tror att man t.o.m. kan göra det på maxi, inte behöver man hyra från ö-vik heller!

• Barret

Jag ska verkligen försöka att fota lite! Jag lovar.

miss u skrev 2008-12-04 12:49:31 följande:

Låter som en riktigt god tårta! Du får ta kort på den så vi får se.
  • Barret

På lördag ska jag och min M2B träffa våran tärna och våra marskalkar för att prova frackar och försöka hitta en klänning. Vi har beslutat oss för att kolla in "Två sömmerskor" som ligger i Köping då det faktiskt skiljer nästan 500:- per hyrd frack jämfört med Ruths. Affären i Köping har egentligen inte lördagsöppet men vi har dealat lite med en av ägarna och ska få komma dit på en "specialtid", helt kanon! Hoppas bara att det finns ett bra utbud. Håll gärna tummarna om ni har en tumme över!

• miss u

Vad kul att ni fixat fotograf! Skönt att ha det klart innan ni åker. Hur länge ska han vara med er och vad får ni betala?

Jag har inte kollat så mycket om det går att hyra tårtställning här. Vi vill ju ha en sån med våningarna ovanpå varandra. Dom som jag sett hittills har varit sån där dom står på sidan av varandra.

Tessisen skrev 2008-12-04 16:30:24 följande:
    Nu har vi fixat fotograf!!!! Oliver var jätte trevlig och verkar kunna sin sak.Tårtan låter väldigt smarrig.Miss u: går det inte att låna/hyra ställning nånstanns här i västerås?
  • miss u

Vet du vad en ställning kostar där? Har du koll på vad dom tar per tårtbit?

Lissdaniels skrev 2008-12-04 19:53:31 följande:
    På Öhrmans kan man hyra ställning och jag tror att man t.o.m. kan göra det på maxi, inte behöver man hyra från ö-vik heller!
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2