• miss u

Västeråsbrudar 2009 del 2

Hej brudar!

Nu är det dags för del 2 av Västerås-tråden. Här tipsar och utbyter idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

En hyfsad kronologisk lista över brudar och vigslar/festlokal:
    Barret ? Badelunda kyrka, Björnögården 090502
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh ? Badelunda kyrka, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka, Västerås stadshotell 090718
    miss_u - Säby kyrka, Hamnmagasinet Borgåsund/Lagersbergs kursgård 090718
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808
    Mangos - Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2
  • stich

moongirl- Vi gifter oss i Romfartuna kyrka och kommer ha festen på lövudden (finska viken).

Kyrkan är ju bokad och festlokalen, gästlistan är färdig och bordplaceringen. Toastmaster/madame har precis tackat Ja!
    Färgtema är oxå klart.

Ska ner på stan och titta om jag hittar material till inbjudningskorten på tisdag..

• MoonGirl
    stich skrev 2008-11-30 00:03:59 följande:
    moongirl- Vi gifter oss i Romfartuna kyrka och kommer ha festen på lövudden (finska viken).Kyrkan är ju bokad och festlokalen, gästlistan är färdig och bordplaceringen. Toastmaster/madame har precis tackat Ja! Färgtema är oxå klart.Ska ner på stan och titta om jag hittar material till inbjudningskorten på tisdag..
    Vad kul! Har aldrig varit in i Romfartuna kyrka. Är den stor?

Vad ska ni ha för färgtema?

Vad vill du/ni ha för slags inbjudningskort?
  • MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-11-29 21:20:55 följande:
    Hej och hjärtligt välkomna alla nya, alltid lika trevligt med nya brudar. Känn er som "hemma"!Har pratat med sambon. Han jobbar den 24 januari och slutar då 21.30. Kanske inte är så kul om han kommer hem mitt i fotograferingen. Barret, hur funkar det för dig? Kan vi vara hemma hos dig kanske?
    Hallå, hallå!

Allt bra med dig? Vilket klänning med röd broderier är det som du skulle vilja köpa? Visst var det två klänningar i ditt bildgalleri som hade röda broderier?

På tisdag åker jag till St: Eriks ögonsjukhus! Spännande! =)
  • puma74lady

ja optimalprint heter en sida där man kan fixa lite själv o beställa hem... klänningen har jag hittat på brudon.se o ska köpa den där,, billiga klänningar o den syr upp dem efter mått du skickar så du slipper få något so är för stort eller för litet,,

MoonGirl skrev 2008-11-29 13:37:20 följande:
    Vilken sida är det du har hittat bilder som man kan ladda ner? Vet du vilken slags klänning du vill ha? Hyra eller köpa? Jag har köpt min klänning, köpte den i början på oktober.
  • Elide
    MoonGirl skrev 2008-11-30 07:44:58 följande:
    Hallå, hallå!Allt bra med dig? Vilket klänning med röd broderier är det som du skulle vilja köpa? Visst var det två klänningar i ditt bildgalleri som hade röda broderier? På tisdag åker jag till St: Eriks ögonsjukhus! Spännande! =)
    Det är den klänningen det finns flest bilder på. Har tagit bort den andra som jag hade med som det också fanns rött i.

Ska hålla tummarna på tisdag. Du får maila och berätta hur det gick!
  • Barret

Tjenare tjejer,
    Jag har varit i Tyskland på tjänsteresa nu i veckan, men nu är jag äntligen tillbaka vid "spakarna".

Tessisen:
    Jag har sagt till sambon att vi är ett gäng från jobbet som ska ha tjejkväll den 24 januari och han verkar ha gått på det. Jag har sagt att han inte får vara hemma så förhoppningsvis hittar han på något... Jag får nog återkomma lite närmare när jag vet säkert att han har någon plan för dagen/kvällen...

• mysan31

puma74lady: hur många ska ni bjuda till festen,vi är uppe på 78 pers...
    tänkte höra om du visste hur mycket dom tar för att hyra örnsalen och hur många som får plats där...
    Jag hittar ingen sida på nätet eller telefon nummer...

• Nina och Rickard

Hej hej! Här har ni blivande västerås-brud och brudgum (vi flyttar i västerås inom kort)
    Vi har nu bokat Irsta kyrka för vigsel och preliminärbokat Irsta bygdegård. Är det nån här som har vart i bygdegården eller har nån erfarenhet av den?

• gosbruden

Hej hej, kikar in jag med.. jag är också en västeråsbrud.. :)

Min syster hade sin fest och vigselakt( då det hällregnade ute) på irsta bygdegård. Jag tycker att det var fin lokal som var mysig..

Nina och Rickard skrev 2008-11-30 23:04:52 följande:

Hej hej! Här har ni blivande västerås-brud och brudgum (vi flyttar i västerås inom kort)Vi har nu bokat Irsta kyrka för vigsel och preliminärbokat Irsta bygdegård. Är det nån här som har vart i bygdegården eller har nån erfarenhet av den?
  • stich
    MoonGirl skrev 2008-11-30 07:43:26 följande:
    Vad kul! Har aldrig varit in i Romfartuna kyrka. Är den stor?Vad ska ni ha för färgtema?Vad vill du/ni ha för slags inbjudningskort?
    Den är ganska så stor, våra barn är döpta där..
    Är uppvuxen i Romfartuna.

Vi kommer att ha rosa, brunt och silver som färgtema.
    Jag har inte riktigt bestämt mig ang. inbjudningskorten.. ändrar mig hela tiden
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2