• miss u

Västeråsbrudar 2009 del 2

Hej brudar!

Nu är det dags för del 2 av Västerås-tråden. Här tipsar och utbyter idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

En hyfsad kronologisk lista över brudar och vigslar/festlokal:
    Barret ? Badelunda kyrka, Björnögården 090502
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh ? Badelunda kyrka, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka, Västerås stadshotell 090718
    miss_u - Säby kyrka, Hamnmagasinet Borgåsund/Lagersbergs kursgård 090718
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808
    Mangos - Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2
  • Lissdaniels

miss u skrev 2008-12-05 10:16:29 följande:
    Det låter ju kanon! Kanske skulle ta och kolla upp dom lite närmare. Billigaste hittills om man vill ta tårtan från nåt ställe i centrum.Ska ni beställa därifrån?

Nej jag vet inte var vi ska beställa ifrån men jag vet i alla fall vad jag vill ha för något

• Barret

Det var värst vad tyst det var här inne... Var har ni tagit vägen egentligen? Är julen på så starkt intågande att alla lagt sin bröllopsplanering på is i några veckor?

• miss u

Det måste vara nåt sånt. Själv får jag nog skylla på jobbet. Mycket som ska göras innan ledigheten, allra helst när man ska vara ledig i nästan en månad. Vi åker ju till Thailand direkt efter nyår.

Vad kul att det rullade på så bra för er i helgen! Skönt att få allas kläder klara. Måste erkänna att jag fick lite panik, men sen kom jag på att ni gifter er ju 2½ månad innan oss, så det är lugnt. Känns som det mesta är under kontroll trots att vi inte bokat lokal än. Handlar väl egentligen bara om att skriva papper med Hamncafét.

Nu när sambons lillebrors bröllop närmar sig (är på lördag!) har sambons familj pratat mer om vårt. Måste vara nån märklig dominoeffekt. Verkar som att sambons pappa och bror ska spela i kyrkan på vårt bröllop. Förmodligen blir det piano och altsax. Det kommer bli fint! Vi har ju ingen självklar som kan sjunga, så då får det bli instrumentalt istället.

Barret skrev 2008-12-10 07:49:58 följande:
    Det var värst vad tyst det var här inne... Var har ni tagit vägen egentligen? Är julen på så starkt intågande att alla lagt sin bröllopsplanering på is i några veckor?
  • Barret

Jag har också haft väldigt mycket på jobbet men jag har ju fortfarande min programvara som kräver ganska mycket laddningstider vilket gör att jag har tid att titta in här ibland på dagarna :o).
    Vi är ju en av de första som giter sig här i tråden så det är ju inte så konstigt att vi kommit längst... Kan för övrigt berätta att jag nästan är klar med att skriva adresserna på kuverten till inbjudningskorten nu och jag ska bara fixa ett kuvert till sen är det bara att posta! Äntligen. Vi har stämplar på baksidan "Får ej öppnas förrän 24 december" så att alla ska tro att det är ett julkort, får hoppas vi lurar några i alla fall :o).

Du får berätta om bröllopet sen efter helgen!!!

miss u skrev 2008-12-10 08:18:46 följande:

Det måste vara nåt sånt. Själv får jag nog skylla på jobbet. Mycket som ska göras innan ledigheten, allra helst när man ska vara ledig i nästan en månad. Vi åker ju till Thailand direkt efter nyår. Vad kul att det rullade på så bra för er i helgen! Skönt att få allas kläder klara. Måste erkänna att jag fick lite panik, men sen kom jag på att ni gifter er ju 2½ månad innan oss, så det är lugnt. Känns som det mesta är under kontroll trots att vi inte bokat lokal än. Handlar väl egentligen bara om att skriva papper med Hamncafét.Nu när sambons lillebrors bröllop närmar sig (är på lördag!) har sambons familj pratat mer om vårt. Måste vara nån märklig dominoeffekt. Verkar som att sambons pappa och bror ska spela i kyrkan på vårt bröllop. Förmodligen blir det piano och altsax. Det kommer bli fint! Vi har ju ingen självklar som kan sjunga, så då får det bli instrumentalt istället.
  • miss u

Jag har ingen programvara som ska laddas så här får man kämpa på för egen maskin. Hinner väl kika förbi här lite om dagarna ändå. Man orkar ju inte jobba heeela tiden.

Vad skönt att ha inbjudningskorten klara! Blev dom som du hade tänkt dig? Måste vara mäktigt att se alla korten. Själv har jag ju bara gjort ett testkort. Dom riktiga ska vi sätta fart med efter Thailand. Kul idé med stämpeln föresten! Du har ju alltid så bra idéer. Vet inte var du får allt ifrån.

Jag är faktiskt lite orolig inför bröllopsfesten. Inte så mycket över att jag inte har nån aning om vad jag ska ha på mig, utan att jag fick reda på igår att lokalen vi ska vara i är 60 kvm och vi blir 66 vuxna!! Man behöver ju inte vara ett mattesnille för att fatta att det kommer bli tråååångt. Fattar inte att brudparet kollat hur lokalen såg ut innan. Är brudens mosters dagis vi ska vara på, så dom får vara där gratis och det verkar ha varit en stor anledning till att dom ska vara där. Därför föreslog brudgummens bröder med familjer (vi alltså + hans storebror m fru) att vi skulle bjuda på lokalhyra som bröllopspresent. Tyvärr var den lokalen vi tänkt uthyrd. Så typiskt! Nåja, det löser sig säkert på nåt vis.

Barret skrev 2008-12-10 13:04:13 följande:
    Jag har också haft väldigt mycket på jobbet men jag har ju fortfarande min programvara som kräver ganska mycket laddningstider vilket gör att jag har tid att titta in här ibland på dagarna :o). Vi är ju en av de första som giter sig här i tråden så det är ju inte så konstigt att vi kommit längst... Kan för övrigt berätta att jag nästan är klar med att skriva adresserna på kuverten till inbjudningskorten nu och jag ska bara fixa ett kuvert till sen är det bara att posta! Äntligen. Vi har stämplar på baksidan "Får ej öppnas förrän 24 december" så att alla ska tro att det är ett julkort, får hoppas vi lurar några i alla fall :o). Du får berätta om bröllopet sen efter helgen!!!miss u skrev 2008-12-10 08:18:46 följande:
  • miss u

Tessisen: Ha så underbart i Thailand om jag missar att säga det innan ni åker! Visst skulle ni blogga när ni är där nere? Jag vill gärna läsa om jag får. Alltid bra med tips.

Alla: Nån som hört hur det gått för Moongirl efter hennes ögonoperation föresten?

• Elide

miss u skrev 2008-12-11 07:39:49 följande:

Tessisen: Ha så underbart i Thailand om jag missar att säga det innan ni åker! Visst skulle ni blogga när ni är där nere? Jag vill gärna läsa om jag får. Alltid bra med tips.Alla: Nån som hört hur det gått för Moongirl efter hennes ögonoperation föresten?
    Här har du adressen till bloggen. Bara att gå in och läsa.
    tessan-matte.blogspot.com/
  • miss u

Nu har jag lagt till den bland mina favoriter. Hoppas ni får en trivsam flygresa!

Tessisen skrev 2008-12-11 15:25:53 följande:
    miss u skrev 2008-12-11 07:39:49 följande:
    Här har du adressen till bloggen. Bara att gå in och läsa.tessan-matte.blogspot.com/
  • MoonGirl

Hallå brudar!

Jag lever! Jag har bara haft det lite fullt upp här hemma med lägenhetsförsäljning och nerpackning av hemmet....

Lite uppdateringar:
    Vi ska snart träffa en fotograf som vi tänkte boka & bröllopsmaten är så gott som bestämt! Vi ska ha 3-rätters middag då.

Vi håller på med inbjudningskorten, fortfarande... hi hi! Jag vill få dit monogrammet som vi ska ha i rätt storlek (kolla in mitt bildgalleri, om ni vill se hur monogrammet ser ut). Det går bra att förminska mongrammet i datorn, men sedan när jag skriver ut monogrammet så blir det väldigt stort. Jag måste erkänna att jag inte är så bra på Photoshop!

Annars går det framåt med viktminskningen, har gått ner några kilon till i alla fall! Det känns superbra!

Alla: Gällande ögonoperationen, så blir det senare i vår (som det ser ut nu). Jag var inställd på att den skulle göras så fort som möjligt, men de vill göra lite fler undersökningar först! Det är väl bra det i alla fall, så att de har så många "undersökningsvärden" som möjligt.

Förresten, var det någon här inne som hade köpt billig tejp på biltema? Var det på biltema? Barret, var det du? Vad kostade tejpen och hur länge räcker en tejprulle därifrån? Köpte tejp från Panduro och det gick åt jättefort....

• MoonGirl

Tessisen: Ha det så jättebra i Thailand!

Jag kikar gärna in på er blogg också om jag får .

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2