• miss u

Västeråsbrudar 2009 del 2

Hej brudar!

Nu är det dags för del 2 av Västerås-tråden. Här tipsar och utbyter idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

En hyfsad kronologisk lista över brudar och vigslar/festlokal:
    Barret ? Badelunda kyrka, Björnögården 090502
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh ? Badelunda kyrka, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka, Västerås stadshotell 090718
    miss_u - Säby kyrka, Hamnmagasinet Borgåsund/Lagersbergs kursgård 090718
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808
    Mangos - Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2
  • Elide

Vill bara informera att i dag är det bara 13 dagar kvar tills vi åker!!! ))::

• Barret

Då kan jag informera om att det är 25 dagars tills vi åker :o) *ler*

• miss u

Vi har 33 dagar kvar tills vi åker. *viftar med intresseflaggan*

• Nina och Rickard

Aha okej, ja en mysig lokal väger tungt Hoppas ju inte att det kommer regna den dagen.. Irsta bygdegård hade väldigt billig hyra i alla fall, och det inkluderade ju porslin och möblering. Kommer du ihåg om dom hade mikrofon/högtalaranläggning där? Vi ska kolla upp sånt med dom själva förstås, tänkte bara kolla med dig snabbt =)
    Var ska ni själva gifta er/ha festen?

gosbruden skrev 2008-11-30 23:20:26 följande:
    Hej hej, kikar in jag med.. jag är också en västeråsbrud.. :)Min syster hade sin fest och vigselakt( då det hällregnade ute) på irsta bygdegård. Jag tycker att det var fin lokal som var mysig.. Nina och Rickard skrev 2008-11-30 23:04:52 följande:
  • gosbruden

Ja, jag kommer inte ihåg om de hade mikrofon och högtalare..
    Visste inte vad skulle skulle skriva annat än att den var mysig

Vi ska gifta oss i harakers kyrka och sedan ha festen i skerike bygdegård... först ville vi vara i harakers kvarn men fick då veta att det fanns vattenskador så där blev det inget. så då sökte vi oss mot skultuna och sedan vidare in mot stan..

Nina och Rickard skrev 2008-12-01 12:30:01 följande:

Aha okej, ja en mysig lokal väger tungt Hoppas ju inte att det kommer regna den dagen.. Irsta bygdegård hade väldigt billig hyra i alla fall, och det inkluderade ju porslin och möblering. Kommer du ihåg om dom hade mikrofon/högtalaranläggning där? Vi ska kolla upp sånt med dom själva förstås, tänkte bara kolla med dig snabbt =)Var ska ni själva gifta er/ha festen?
  • Lissdaniels

Halloj västeråsare!

Nu måste jag fråga, ni som har varit till Ruths, stövlade ni bara in där och provade eller måste man boka tid hos dem?

PS
    Skerike kyrka 090606 *längtar*

• Barret

Hej,
    Jag stövlade bara in där så det verkade helt okey att göra så :o). Kanske inte helt perfekt att göra det 20 minuter innan de skulle stänga, men jag hittade ju min klänning så jag är nöjd *ler*

Lissdaniels skrev 2008-12-03 17:15:13 följande:
    Halloj västeråsare! Nu måste jag fråga, ni som har varit till Ruths, stövlade ni bara in där och provade eller måste man boka tid hos dem? PSSkerike kyrka 090606 *längtar*
  • Lissdaniels

Hehe alla sätta är ju bra utom de dåliga, eller hur?

Barret skrev 2008-12-03 17:43:36 följande:
    Hej, Jag stövlade bara in där så det verkade helt okey att göra så :o). Kanske inte helt perfekt att göra det 20 minuter innan de skulle stänga, men jag hittade ju min klänning så jag är nöjd *ler*
  • Elide

Vi var ju fem brudar som stövlade in en lördag precis efter dom öppnat. Sedan så har jag varit där med sambon och jag har själv varit där några gånger. Men det rä bara att kliva in. De är jätte trevliga!

Barret: Vi ska träffa, fotografen imorron.
    Har du några bra frågor man ska ställa.
    Vad vi har kommit på är:
    Högupplösta bilder
    Ägandetätten till bildern
    Alla bilder på skiva
    Göra egna förstoringar

Nått mer du kan komma på?

• Barret

Vi diskuterade också sånt som var vi skulle vara och hur vi skulle göra om det regnar (hon har ju ingen egen studio). Vi pratade om vilken känsla vi ville ha i bilderna och vad vi behövde ha med oss.. Det är bra att hon får förklara exakt vad du får göra med bilderna och att ni kommer överens om vad som är lämpligt att hon resp. du gör, resten kommer nog flyta på ska du se! Berätta gärna hur det gick sen!

Tessisen skrev 2008-12-03 19:41:25 följande:
    Vi var ju fem brudar som stövlade in en lördag precis efter dom öppnat. Sedan så har jag varit där med sambon och jag har själv varit där några gånger. Men det rä bara att kliva in. De är jätte trevliga!Barret: Vi ska träffa, fotografen imorron. Har du några bra frågor man ska ställa.Vad vi har kommit på är:Högupplösta bilderÄgandetätten till bildernAlla bilder på skivaGöra egna förstoringarNått mer du kan komma på?
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2