• miss u

Västeråsbrudar 2009 del 2

Hej brudar!

Nu är det dags för del 2 av Västerås-tråden. Här tipsar och utbyter idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

En hyfsad kronologisk lista över brudar och vigslar/festlokal:
    Barret ? Badelunda kyrka, Björnögården 090502
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh ? Badelunda kyrka, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka, Västerås stadshotell 090718
    miss_u - Säby kyrka, Hamnmagasinet Borgåsund/Lagersbergs kursgård 090718
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808
    Mangos - Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2
  • Lissdaniels

miss u skrev 2008-12-05 07:40:46 följande:
    Vet du vad en ställning kostar där? Har du koll på vad dom tar per tårtbit?

Nej jag vet tyvärr inte det och deras hemsida verkar vara borttagen. Tårtbitarna låg däremot för ett halvår sedn på ca 25 kr/biten

• miss u

Det låter ju kanon! Kanske skulle ta och kolla upp dom lite närmare. Billigaste hittills om man vill ta tårtan från nåt ställe i centrum.

Ska ni beställa därifrån?

• Elide

miss u skrev 2008-12-05 07:39:23 följande:

Vad kul att ni fixat fotograf! Skönt att ha det klart innan ni åker. Hur länge ska han vara med er och vad får ni betala?Jag har inte kollat så mycket om det går att hyra tårtställning här. Vi vill ju ha en sån med våningarna ovanpå varandra. Dom som jag sett hittills har varit sån där dom står på sidan av varandra.
    Han kommer att vara med under själva vigseln, riskastning lyckoönskningarna, sedan porträttbilder och några foton med alla gäster i satshotelletstrappa. Detta skulle han ha 2000 kr för. Så vi är väldigt nöjda.
  • miss u

ÅHH, det var ju jättebra pris! Är ju nåt sånt vi skulle vilja lägga på fotograferingen. Vad typiskt att vi har samma datum. Jag hade ju chansen att boka honom innan dig, men får stå mitt kast. Glad för er skull!

Vi har pratat med en bekant till sambons svägerskas gamla klasskompis och hoppas att hon ställer upp eller nån annan duktig. Klasskompisen var lite tveksam med tanke på att hon aldrig plåtat bröllop tidigare. Får se hur det blir. Nån ska vi väl hitta. Är dock inte så sugna att lägga mer än max 3000:-.

Skulle ni få bilderna högupplösta på cd-skriva också?

• Elide

Nej vi ville heller inte lägga så mycket så vi blev väldigt glada när han sa sitt pris. Japp bilderna är högupplösta på en dvd-skiva. Han fixar så det är enkelt att lägga ut bilder på nätet och att skicka i mail och sedan att det är enkelt att fixa egna förstoringar. Han skulle till och med åka ut till kyrkan och kolla runt lite om han hittade några bra platser att ta kort på. Så det känns väldigt skönt att ha det klart. Ja det är typiska att vi ha samma datum...
    Men jag tror ni hittar någon bra fotograf till ett pris som passar er!

• mysan31

vad var det för hemsida till oliver

• catte

Vi beställde tårta från Öhrmans (finns bild i galleriet), tror jag har för mig vi betalade 35 kr bit (inkl. ställning och transport till mottagningen som var på Elite - över torget).

• miss u

Hej brudar!

Hade vi bestämt var vi skulle vara på secret box-fotograferingen, och vilka är med?

Har ni haft en bra helg annars? Jag har haft det jättebra. Pysslat ihop julkorten, hängt upp julgardinerna och sambon har fixat pepparkakshus och gjort knäck. Känns som det mesta är klart inför jul.. förutom julklapparna.

När det gäller bröllopet så är vi i full gång att leta fotograf. Ska tacka nej till Marit. Hon kändes inte rätt för oss. Vi kom på att vi har en bekant som jobbar på Photografen, så vi ska kolla med henne om hon kan ge nåt bra pris. Hur går det för er andra? Känns som dom flesta har hittat fotograf?

• Barret

Jag tror att vi blir 4 stycken på Secret bok-fotograferingen om jag inte missat någon...

Barret
    miss u
    Tessisen
    mysan31

Angående plats så jobbar Tessisens sambo och slutar 21.30, jag har sagt till min karl att han inte får vara hemma, men inget är bestämt om när och vart han ska så ännu kan jag inte till 100% lova något.. Jag tror vi kan vara hemma hos mig men jag kan som sagt inte lova något till 100%.

• Barret

Jag har också haft en jätte bra (och produktiv) helg. I fredags hämtade vi provtårtan (ja bilder kommer så småningom) och den smakade som himmelriket själv :o). Våran toastmaster var också på besök och provade tårtan sen blev det såklart en massa bröllopssnack efter det.
    I lördags var vi i Köping och provade frackar till våra marskalkar vilket gick jätte smidigt, sen var vi en sväng på Ruths för att hitta en klänning till tärnan, vilket gick väldigt smärtfritt. Provade dessuom min klänning igen och fick några bilder :o). Efter det fick vi besök av en långväga gäst på 9 månader och hans föräldrar...
    Och ja, när de hade åkt hem igår runt lunch så började vi (igen) med inbjudningskorten som... tro det eller ej... är KLARA!!! Har 19 adresser att skriva och 34 frimärken att köpa, sen är de skickade och klara.. Weeeee!!!

miss u skrev 2008-12-08 08:08:14 följande:

Har ni haft en bra helg annars? Jag har haft det jättebra. Pysslat ihop julkorten, hängt upp julgardinerna och sambon har fixat pepparkakshus och gjort knäck. Känns som det mesta är klart inför jul.. förutom julklapparna.
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2