• miss u

Västeråsbrudar 2009 del 2

Hej brudar!

Nu är det dags för del 2 av Västerås-tråden. Här tipsar och utbyter idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

En hyfsad kronologisk lista över brudar och vigslar/festlokal:
    Barret ? Badelunda kyrka, Björnögården 090502
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh ? Badelunda kyrka, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka, Västerås stadshotell 090718
    miss_u - Säby kyrka, Hamnmagasinet Borgåsund/Lagersbergs kursgård 090718
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808
    Mangos - Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2
  • MoonGirl

miss u skrev 2008-11-27 07:34:16 följande:

Här var det tomt, så jag får väl ta och skriva lite nyheter själv då.På måndag verkar det bli möte med Marit. Sambon vill inte följa med, så jag kommer gå själv. Han är så intresserad av själva fotograferingen utan vill mest ta det som det kommer. Själv vill man ju helst planera alla foton. Lite trist att han inte är lika engagerad, men samtidigt finns det ju bitar i planeringen som jag inte riktigt brinner för. Det är väl bra att man är olika.Idag tänkte jag också ringa till kyrkan och ta bort preliminärbokningen så det blir en riktig bokning och ge önskemål på en präst som är vän till sambons familj. Hon träffade vi ju när vi var och tittade på Säby kyrka. Hon är i stort sett lika lång (kort) som jag, så då ser jag inte så liten ut där framme. Tänkte jag skulle kolla om vi får hänga nåt i bygdegården innan vigseln. Har ju 1½ timme över mellan fotografering och vigsel.I morgon är det dags för möhippa för sambons lillebrors blivande fru. Det blir skoj! Ska härga lite på Arosfortet bla. Nån som varit där? Jag har bara varit på Boda Borg, men det verkar vara typ samma grej.
    Vad kul att ni ska träffa Marit! Hade också velat ha henne =) det är ju bra om din sambo också följer med och träffar Marit =). Vi ska ju träffa en fotograf den 5/12 och diskutera priser, önskemål mm. Min sambo tycker också det är lite onödigt med en fika, men jag ska tvinga med honom! Karlar

Kul med möhippa! Jag har aldrig varit in på Arosfortet, trots att jag bor så nära stället =). Hoppas det blir en bra och rolig möhippa! Det låter som en kul grej att besöka Arosfortet i alla fall!
  • MoonGirl

miss u: Ska ni inte vara i hamncafét efter vigseln? Eller ska ni ha festen i bygdegården?? Förvirrad =) hänger inte riktigt med... he he!

• miss u

Moongirl: Vad kul att du skriver. Livar upp min dag på jobbet.

Vad skönt att din sambo också tycker att det är onödigt med fika. Trodde min bara var tjurskallig, men då ligger det alltså i generna. Min har också blivit tvingad att följa med, och jag tror säkert att han inte kommer att ångra sig.

Vi ska antingen ha festen i Hamncafét eller på en kursgård. Jag har bokat upp församlingsgården ett par timmar INNAN vigseln. Vi ska fotas vid kyrkan innan vigseln (kl 12:30-13:30, vigsel kl 15). Så om det skulle ösregna så har vi tak över huvudet. Tror säkert att det går att stå under nåt träd, men skönt att ha ett krypin iaf. Hänger du med bättre nu?

• puma74lady

Hej får man hänga på här? vi ska gifta oss i juni den 13...
    kan va kul o givande att få dela ideer o tips på vägen i denna cirkus haha...

• miss u

puma: Klart du får vara med och hänga här. Välkommen! Hur långt har ni kommit i planeringen?

• puma74lady

ja vi har kommit en bra nit i hur vi vill ha det.. bokat kyrkan laddat ner massa sidor där det finna tänkbara kläder vi vill ha till oss o till tärnan o näbbarna,,, färtema o var vi ska hålla till håller på o skriver gästlistor nu för fullt o budget,,, det e ju så mycket man ska tänka på o göra..
    jag tänkte strama åt lite på vissa saker så ex vis frisyren blir något jag kommer att försöka ge mig på på egen hand har beställt löshår som jag ska hämta för att kolla om man kan gör anågot med ;) hoppas på bra kvalitet där..

• miss u

Låter som ni hunnit med en hel del. Vad är nästa steg i er planering? Jag kommer också budgetvarianten på hår och smink. En barndomskompis med stort intresse för sånt ska fixa det. Känns tryggt.

• Ia o Puh

Hänger kvar fortfarande..läser och kikar vad ni gör...

• miss u

Ia o Puh: Vad gör NI då? Du måste avrapportera hur läget är också, inte bara läsa!

• MoonGirl

miss u skrev 2008-11-28 09:47:27 följande:

Moongirl: Vad kul att du skriver. Livar upp min dag på jobbet. Vad skönt att din sambo också tycker att det är onödigt med fika. Trodde min bara var tjurskallig, men då ligger det alltså i generna. Min har också blivit tvingad att följa med, och jag tror säkert att han inte kommer att ångra sig.Vi ska antingen ha festen i Hamncafét eller på en kursgård. Jag har bokat upp församlingsgården ett par timmar INNAN vigseln. Vi ska fotas vid kyrkan innan vigseln (kl 12:30-13:30, vigsel kl 15). Så om det skulle ösregna så har vi tak över huvudet. Tror säkert att det går att stå under nåt träd, men skönt att ha ett krypin iaf. Hänger du med bättre nu?
    Ja, ha ha... det måste väl ligga i generna på något sätt .

Nu ramlade poletten ner =) Nu förstår jag hur det hela hänger ihop .

Imorgon ska jag följa med min sambo och äta julbord och hans företag bjuder! Alla får ta med sig sin respektive också! Så idag har jag varit och handlat lite nya kläder som jag ska ha på mig imorgon. Vi ska äta på Strike och bowla innan. Någon som har ätit där förut? God mat?
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2