• flower75

Västeråsbrudar 2009 del 2

hallå, är en vÄsterås tjej som flyttade till den otroligt stora mestropolen Sura för 3 år sen *L* Kul att det finns en länk för Västerås brudar.

Kram

• flower75

tack tack. Kul att hitta några från v-ås. Hur går det för alla er då??? Ska alla gifta sig detta år som är här eller är det nån/några som redan är gifta??

• flower75

Kan varm rekommendera Ruths fest kläder i västerås, mycket bra service med en otroligt bra och go personal. Lycka till *L*

Cordula skrev 2009-01-05 23:39:11 följande:
    Hej allihopa!Kan man få hänga lite här även om man inte ska gifta sig i Västerås :). Bor i Västerås men ska gifta mig i västervik under 2009.Är det någon av er som har tips på var det finns kläder att hyra här?
  • flower75

Åh är det nån här som vet NÅN billig catering i Västerås???? Vi ska nämligen ha ett billigt bröllop även om vi blir många.
    Vore tacksam om nån har nått tips.

tack på förhand!!!

• flower75

Tack för tipset ska kolla in dem. *L*

MoonGirl skrev 2009-01-08 00:02:07 följande:
    Vi ska anlita arbhages catering i Västerås. Men jag vet inte om de är särskilt billiga, men de är jättetrevliga i alla fall!!
  • flower75

Hej hopp!!! Jag är här!!! Hur går bröllopsplanerna då för dig/er??

• flower75

Snacka om otur *L* JA då är det väl bara att åka till Hallsta och hämta dem då *L* Har kollat Arbhages dem hade mycket gott. Bröllopsplanerna går bra, vi ska börja göra klart inbjudningskorten, skriva ut dem och fixa med kuverten. Helgen som kommer ska vi ner på stan och kolla ringar igen och så ska vi till duka + Cervera och lämna önske lista.
    Vi kommer inte att ha med barn, dem ända är våran dotter & min systerdotter. Skulle alla barn vara medbjudna så skulle vi bli över 100 pers. Det är 80 bjudna nu så *L* Vi ska ha en buffè hade vi tänkt. Pratade lite med svärmor i går om det. Så just nu lutar det åt 4 sorters olika pastasallader, och sen snittar av nått slag. Till pastasalladerna ska det finnas soltorkade tomater, fetaost mm som gästerna kan plocka a själva. vad ska ni ha då??? Sen så kommer vi ha vin och öl till maten, sen blir det bar till självkostnadspris.

MoonGirl skrev 2009-01-10 22:24:03 följande:
    Jo, det går bra! skulle greja med inbjudningskorten ikväll, då jag upptäckte att de ligger nerpackade i en kartong och kartongen ligger i huset i Hallsta. Ha ha! Har försökt komma på vilken storlek jag ska ha på monogrammen på våra trycksaker.... har du kollat in Arbhages hemsida? Ang catering?! Hur går det annars med bröllopsplanerna? Ska ni bjuda med barn till bröllopet? Ska ni ha buffé eller trerätters-middag?
  • flower75

hej, har du hittat till Ruths än?? Annars vet du vart biblioteket ligger??? Om du vet det så ligger ruths mittemot. Lycka till

Cordula skrev 2009-01-13 11:42:50 följande:
    Hej!Tackar, tackar. Barret, kan tyvärr inte infoga ditt citat sådär snyggt, har inte lärt mig det än :). Jag är född i västervik och har all släkt där, istället för att frakta iväg dem är det lättare att gifta sig där :).Har inte bott i Västerås så länge så jag måste fråga en sak till, var ligger ruths?
  • flower75

Hej ville bara kolla om nån av er som är här har en sida på weddingannoucer???
    För jag har nämligen problem på den. Helt plötsligt så kan jag inte skriva åäö, har gått hur bra som helst innan. Nå här som har samma problem.

Tack

• flower75

Hallå!!! Hur går det där ute??? Jag kan tyvärr inte gå på söndag, ska åka på kryssning med en kompis. Så ni som går FÅR mer än gärna berätta hur det var.

Nu till en annan fråga. Jag har hitta KAONON mycket bra musik till våran bröllopsfest. Nu till mitt problem. Är det nån här som vet ett bra program där man kan ladda ner gratis musik snabbt?????

• flower75

Tack för tipset!!!!!!! Kanon. Ska kika på det *L*

catarinaw skrev 2009-02-02 20:55:11 följande:
    Flower75: Spotify.com är bäst. Det kostar 99kr per månad och har allt, iaf nästan! :) Jag använder det och kan lätt kopplas från dator till högtalarsystem. Miss U: Klart du kan göra så, bara man har rabatt kupongen :) Lycka till!MoonGirl: Vad roligt! Vart ska ni gifta er då? :)
  • flower75

Åh jag blir tokig. Kan fasen inte hitta nån ring som jag riktigt faller för. Jag ville ha i vitt guld men pga av mitt jobb så skulle inte det funka (jobbar inom vården, jag använder handsprit olika rengörningsmedel mm)

Så nu är man tillbaka på ruta 1.

• flower75

Bjud han på en middag hemma, om ni har barn kolla om du kan lämna bort dem/den för kvällen. Fixa mat, kanske tappa upp ett varmt härligt bad. Överraska din blivande. Eller överraska med en massage. Finns ett ställe som heter Nagelkojan, gå in och kika på hennes hemsida, hon har olika massage som hon gör. Kolla där. Annars kan jag inte komma på nått. 3 röda roser borde han väl uppskatta. Lycka till

miss u skrev 2009-02-04 10:32:51 följande:

Är det nån som ska ge Alla hjärtans dag-present till sin blivande? Vi ska fira den dagen för typ första gången, och jag vet inte vad jag ska ge honom. Finns ju typ bara tjejgrejer överallt, såsom smycken, blommor och gulliga nallar. Tror inte sambon skulle uppskatta det så mycket.
  • flower75

Hallå!!!

Är det nån som vet ett bra och billigt ställe att beställa bröllopstårta i från. Vi är ca 76 gäster bjudna sen om alla kommer det vet man ju inte.

Tacksam för svar!!!

• flower75

tack tack, då ska jag kolla upp det.

Barret skrev 2009-02-16 16:55:36 följande:
    Vi diskuterade tårtor här för inte så länge sen.. Chantal's och Öhrmans var väl de billigaste i stan, men någon sa att typ Ica Maxi även går tårtor om man vill ha någon vanlig variant.... Provtårtan i mitt galleri är från Chantal's.
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2