Västeråsbrudar 2009 del 2
Här kommer en till som vill vara med... Blir bröllop i Skultuna i augusti...
Här kommer en till som vill vara med... Blir bröllop i Skultuna i augusti...
Å, det låter skoj! Ska försöka hänga på någon gång!
Tips på kyrkor?
Fick ett telefonsamtal från kyrkan igår... och bröllopet blev avbokat. Skultuna kyrka ska renoveras och de börjar i mitten av augusti... så nu är jag alldeles nollställd!!! Funderar på att ta Hubbo, eller romfartuna... eller haraker, men den kyrkan är ju inte så rolig. Vad besvärligt det blev!
Å, det har jag med funderat på... vita blommor och ivoryklänning...? Går det? fast jag vill ha vita och rosa blommor. Färgtemat kommer att vara rosa. Vad har ni andra för färgteman?
Kyrkan... den blev ju avbokad så nu har vi slängt om planerna totalt! Nu ska det bli utomhusbröllop, vid svartån i Skultuna. Antingen vid dansbanan i trakten neråt mässingsbruket eller vid en gammal ruin nere vid ån. Har inte bestämt riktigt. Dessutom blir det en borgerlig vigsel, men dock med 40-50 gäster, marschlåtar, diktläsning och solosång, "riktig" bröllopsutstyrsel, tärna och brudnäbb. Därefter fortsätter bröllopsfesten i scoutstugan på gångavstånd. Detta kan nog bli bra. Jag är faktiskt glad att kyrkan blev avbokad, nu gäller det bara att ha tur med vädret. Ska snickra på en backup-plan...
Sitter och funderar lite på underhållning på själva festen... och musik/sång till bröllopet... känner inte direkt någon som kan hjälpa till. Hur ska ni andra göra?