Inlägg från: BrideToBe09 |Visa alla inlägg
  • BrideToBe09

Västeråsbrudar 2009 del 2

Oj! Kanske är dags att börja spåna på inbjudningarna då! Gifter oss 8/8 och jag har inte börjat planera särskilt mycket ännu. Har bara bokat ställe och datum.
    Tänkte också på det där med semestrar. Samtidigt gifter vi oss på en lördag, så det borde ju funka även om folk jobbar. De som har längst att åka har 3 timmars bilresa.....inte så farligt.
    Är det sent att skicka ut inbjudningarna i april? Det var annars min tanke.....

Gudinnan skrev 2009-02-10 08:39:35 följande:
    Vi hade inte Henrik på bröllopet, två vänner till mig sjöng:Du är alltochRedemption Song (Bob Marley) - "Vår" låt Vi gifte oss i augusti och skickade ut inbjudningskorten i februari med OSA 2 månader innan tror jag det blev. Mest med tanke på semestrar som många bokar nu, resor och sånt. Sen pga att vi hade många utländska gäster.
  • BrideToBe09

Okej....hmm....vi har ju inte berättat för så många ännu, så det kanske är lika så bäst att försöka få ut inbjudningarna rätt snart. Känns bara så konstigt att skicka ut inbjudningar när vi inte kommit så långt i planeringen i övrigt. Men det kanske inte är någon fara.
    Får väl satsa på månadsskiftet mars/april kanske för inbjudningarna. Var mest med tanke på semestrar som jag tänkte att man behövde vara ute i god tid. Men som sagt, ingen som har jättelångt att åka, så man kan åka över helgen. Är väl övernattning då som kan vara det man vill planera. Men vi gifter oss på en herrgård och jag har förvarnat dem där att ev gäster kanske vill boka övernattning.

• BrideToBe09

En ev bröllopsresa för oss, blir nog också en weekend. Tror nog att våra föräldrar kan tänka sig att ställa upp som barnvakt i så fall.

Förra våren var vi till Paris, i mitten på maj. Var alldeles underbart! Barnfria, en långweekend. Behövdes SÅ mycket. Härligt att åka runt med metron och promenera runt i stan, gå på muséer och äta gott, och framför allt SOVA gott!

• BrideToBe09

När hålls förresten den "stora" bröllopsmässan här i V-ås? Var på stadshotellet i söndags, men det var ju inte så jättemycket där. Brukar det inte vara någon i västeråshallen eller nåt också?

• BrideToBe09

Oj....minns knappt vad hotellet hette. Vi åkte med Ryan Air och hade med oss varsin handbagageväska bara, för att hålla nere kostnaderna. Bokade hotell över nätet, ett litet hotell nära Place de la Republique (tror jag det hette). Bra läge tyckte jag.
    Finns ju en uppsjö hotell i Paris, men vill man ha ett lågt pris får man nog leta sig till de mindre hotellen.
    Gå in på www.hotels.se, där kan man leta sig fram efter prisklass samt lokalisation.

miss u skrev 2009-02-10 11:14:11 följande:

En till som varit i Paris. Vilka åkte ni med? Vilket hotell bodde ni på?Vi skulle gärna vilja bo nära Eiffeltornet, eller iaf så man kan ta sig dit rätt smidigt.
  • BrideToBe09

Ojojoj.....nu har jag köpt klänning!!! Jag som skulle skicka efter en och som visste precis vad jag ville ha, har gått och köpt en på Ruths nu. Var ju 70%! Så nu är jag klänningsägare....det blev en Romantica. Jennifer heter den. Hittar den inte på nätet så jag kan inte lägga upp någon bild på den tyvärr.
    Hoppas att jag gjorde rätt, trots att jag impulsköpte klänningen. Lite korrigeringar ska göras, då den inte är helt som jag vill ha den (går nog heller inte att få den exakt så). Men den är vacker, och jag tror att det blir bra. För 2370:- kan man inte vara alltför petig. Hade kostat 4500:- att hyra den.

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2