• Barret

Västeråsbrudar 2009 del 2

Igår fick jag hem min tiara, åh vad fin den är! Vet ju inte exakt hur den ska sitta eftersom jag inte varit hos frisören ännu, men den gnistrar och är fin och får mig känna mig som en prinsessa. Jag undrar hur det kommer kännas när håret är fixat och klänningen sitter på plats... *Gahhhh* :o).

miss u och catarinaw:
    Vi ska köpa tårta från Chantals och den kan jag lova var riktigt smarrig. Dyrt var det inte heller, har för mig att det kostade 35 kronor/bit men det kan ha varit 40 kronor/bit och sen 150kronor för hyra av ställning... När vi var där och beställde fick vi en provtårta också (som ingick) och ja, jag har ju pratat om den tidigare, den är sååååååå god *längtar till tårtätandet på bröllopsfesten*

MoonGirl:
    Jo vi har varit med och budat på ett hus, men här i stan kan man tydligen vara med och buda på ett par hus innan man slår till. Jag har några inspanade "offer" just nu, så vi får väl se hur det känns på visningarna! Håll tummarna om du kan.
    Det är ju alltid så mycket man vill göra när man flyttar till något eget. Jag vet ju hur det var när vi köpte lägenheten och ett hus är ju oftast lite större och lite mer jobb på en än ganska renoverad 3:a. Hoppas ni boar in er snart!

• Barret

catarinaw och MoonGirl:
    Vi ska ha choklad mousse och passionsfrukts mousse i vår tårta.. Kollar mitt bildgalleri för att se hur vår provtårta såg ut. I vår deal ingick det en provtårta men jag vet inte om det var för att vi på sätt och vis köpte den genom Björnögården, men det tror jag inte. Det är Chantals i Punkt, där i mitten. Det är en fransk kvinna som bakar allt. Har hennes mailadress någon stanns om ni vill ta kontakt med henne och fråga lite...

MoonGirl:
    Jag köpte min tiara från www.tiaror.se Köpte även några hårnålar till min tärna där. Gick precis in för att titta vad den hette men nu var den inte kvar så jag tog kanske den sista? Jag ska försöka få en bra bild av den någon dag och lägga upp. Finns mycket fins att välja på så valet var i alla fall inte lätt!
    Vi tittar på hus på lite olika områden, Gryta är väl ett av de områdena. Men som sagt, vi är ganska flexibla när det gäller område. Ett stort pluss är väl om det är cykelavstång antingen till Finnslätten där sambon jobbar eller stan där jag håller till.

• Barret

Ja precis och Chantal´s är hennes fik :o) Hur som så är hon väldigt trevlig och kommer med massor med förslag på garnering (som är nästan lika viktig som innehållet för många). Dessutom har hon väldigt bra minne om vem man är och sånt och det är nog så viktigt så att rätt tårta går till rätt person!

Rebellen75 skrev 2009-02-04 16:37:34 följande:
    Den franska kvinnan ÄR Chantal. Hon är den som bakar. Sebastian hennes son brukar sköta bokningar med catring och bakverk. Gick med Chantal på konvux för många herrans år sedan. Vi fick munkar när vi hade prov . Hon är supertrevlig och gör alltid som du vill.
  • Barret

Den ser jätte fin ut, klänningen alltså. Svårt att se i och för sig när den bara hänger på en galge, men ändå :o).
    Det är jätte svårt tycker jag att hitta precis det där hårsmycket eller så som man vill ha... just nu bråkar jag med migsjälv om vilka övriga smycken jag egentligen ska ha... Tror att det blir ett par örhängen som jag köpte på Bali. Handgjorda superfina små saker :o). Tyvärr har jag inget riktigt klockrent halsband till, men jag får väl ta en vända på stan och kika lite när jag får tid över!

Cordula skrev 2009-02-04 15:58:39 följande:
    Hej allihopa!Se om det här inlägget fastnar. Skrev ett igår, men det verkade inte funka.Har äntligen lyckats lägga in bilder på klänningen, finns i mitt bildgalleri.Tessisen: Tycker inbjudningskortet ser jättefint ut. Är ju inte alltid man blir kallad fru, någon gång ska man väl ha nytta av det med :)Barret: Tack för tipset på tiaror (även om det var till Moongirl :) ) har försökt kolla lite på nätet, vill ha en hårprydnad som passar till lockar, typ 20-tal. Nu får jag en sida till att spana på. Mysan31: Vet inte om du köpt såpbubblor än, hittade annars en bra sida, brollopsbubblor.se .
  • Barret

Förlåt att jag inte gett min åsikt, men jag tycker också att ni ska skriva Herr och Fru. Jag skulle bli superglad om jag fick ett sånt kort med en sån titel!

Tessisen skrev 2009-02-04 16:32:04 följande:
    Tack för era åsikter. Det får bli Herr och Fru. Tycker det låter pampigt och passar oss. Var ute och kollade runt på nätet i går efter en slöja. Hittade då istället den korsetten som jag ville ha. För 249 kr, istället för nästan 900 på en annan sida. Så nu är det också fixat. Har bara skor och slöja kvar nu. Och så ringen så klart.
  • Barret

Cordula:
    Det är alltid bra med tips så jag får absolut ta en sväng förbi Glitter. Har bestämt mig för att inte ha pärlor men de har säkert massor med andra smycken också!
    Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med håret, har en frisör som har tänkt och vet lite så jag lägger allt hopp i hennes händer :o). Ska träffa henne nästa vecka tror jag.

• Barret

Men herre gud vad ni skriver mycket. Jag hade fått för mig att jag kollat in idag men jag hade ju 5 sidor att läsa igen. Ojoj!

Kan meddela att jag var i Rom förr året och det var verkligen juvligt. Så vill man ha lite mer storstad så är det något jag varmt rekomenderar. Romantiskt, mysigt och väldigt häftigt.

Jag har också för mig att gästerna "ska" ta med sig ris eller så.. Vi kommer inte ha några såpbubblor i alla fall, men det beror mest på att jag är allergisk mot sånt..

MoonGirl:
    Jag tycker gott att ni kan åka iväg på en weekend. Vill ni åka själva så är ju inte typ torsdag-söndag eller fredag-söndag speciellt länge, eller så får han helt enkelt följa med. Det finns många som reser med allt från spädbarn till tonåringar, så jag tror ni klara det med.

miss u:
    Vi har också funderat lite på Barcelona. Har hört att det ska vara en vansinnigt vacker och spännande stad...

Tessisen:
    Jag har funderat lite på bordsdekorationer men inte kommit så långt. Vi ska ju ha lite blommor och sånt, men mer vet jag inte. Vi kommer nog ha några sånger i sånghäftet. Man kan ju välja sina sånger såklart och jag funderar faktiskt på om man ska skriva om några texter så att de passar in på just oss. Kunde ju vara lite roligt. Får höra lite med mamma, hon är bra på sånt.

• Barret

Den heter Boeves psalm. Sitter faktiskt också lyssnar på den just nu, den är så härligt sprallig :o)

Tessisen skrev 2009-02-05 17:56:59 följande:
    Barret: Vad hette den där "marchen" som ni skulle använda som jag blev så kär i? Där där som var som ett lyckligt Disney slut. Sitter och spinner på vigselpogrammen. Hittar inte lappen där jag skrev upp den på och kan inte hitta namnet nånstanns i huvudet heller. Så frustrerande!!!
  • Barret

Åh, var hittade du den på piano? Jag vill höra!!!

Tessisen skrev 2009-02-05 20:09:21 följande:
    Barret: Den är bara så härlig. Vi kommer att ha den som utgångsmarch om det ser ut som nu. Gick in på en sida och fick höra den på piano. Var så fin.
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2