• MoonGirl

Västeråsbrudar 2009 del 2

mysan31: Jag har inte hört om det ska bli någon bröllopsmässa här i lilla Hallsta i början på mars.

• MoonGirl

miss u skrev 2009-02-18 07:03:37 följande:

Island låter riktigt spännande! En kompis till mig skulle dit på bröllopsresa, men mannen blev så sjuk så dom kunde inte åka alls. Känns inte som jag vill åka dit då, eftersom det är "deras" idé. Just nu lutar det åt Paris, även om en jobbarkompis sa att det är sjukt varmt där i juli.Så din kompis bröllop med ändrat till 13/6 istället för 18/7? Kul att vara brudtärna. Det har jag aldrig varit.
    Tack för ditt mail. Jag återkommer under dagen!

Ja, men Paris är underbart! Ni kommer inte att ångra er. Det är en jättefin stad!! Hade jag inte nyligen varit i Pars så skulle jag definitivt åka dit igen!!

Min kompis hade bokat 13/6, men jag fick reda på datumet igår. Tidigare hade hon nämnt datumet för min blivande man och han sade 18/7 till mig. Så han snurrade ihop det helt fel Hi hi, karlar....

Det är den 13/6 i alla fall. De ÄR redan gifta egentligen, men de gifte sig i stadshuset förra året och har redan haft ett bröllop i Australien (för min kompis man är från Australien) och nu ska de ha sitt svenska bröllop för hennes släktingar här i Sverige. Så det blir egentligen deras tredje bröllop.... =) låter dyrt, men men =)
  • MoonGirl

Barret: Vad ska ni ha för tårtställning från Chantal´s? En tårtställning som gradvis blir högre i en båge eller en annan variant?

• MoonGirl

miss u: Jag ringer dig när jag har pratat med sambon!

• MoonGirl
    mysan31 skrev 2009-02-18 16:39:27 följande:
    Mongirl:du har fått mail...
    Tack för mailet. Du har fått mail tillbaka =)
  • MoonGirl
    Rebellen75 skrev 2009-02-17 22:39:03 följande:
    [citat]miss u skrev 2009-02-11 08:12:06 följande:Jag skulle vilja åka till Italien eller till Island. Men allra helst till Island. Det är ett av mina drömresemål. Har inte hunnit kolla upp några resor dit. Men det lär väl finnas weekendresor till Island. Min blivande man sa att priserna till Island har sjunkit, så det låter ju bra. Det har ju varit ganska dyrt att åka dit.Har varit på Island en långweekend på jobb för några år sedan. Det var riktigt dyrt. En öl tex kostade 70kr maten kommer jag inte riktigt ihåg, betalade ju inte allt själv hela tiden. vi var bjudna av ett stort företag. Vi badade i Blå Lagunens varma och mineralrika vatten. Sedan hann vi med en busstur som tog oss runt naturfenomen vid bland annat de varma källorna vid Geysir och det mäktiga vattenfallet Gullfoss. Vi stannade även vid någon kyrka och en krater. Fördelen är att man ser mycket på kort tid. Vi red på Islandshästar men det kunde jag struntat i. Vi var så stor grupp där hästerfarenheten varierade. Jag nämde att jag ridit i 9år så då passade de på att ta med en häst som inte brukade få följa med ut En riktig envis häst så innan vi kom överens vem som skulle bestämma blev det några kast. MEN sen när vi skulle gå på tur i led, kunde jag ha varit blind och aldrig suttit på en häst för han gick i baken på den före mig hela tiden. MEN jag tvingade ut honom ur ledet ( intruktören sa att jag fick ) så vi tölltade lite för oss själva men blev jag minsta osäker var det bara att styra in i ledet igen så lunkade vi på nybörjarnivå igen.Var där tor- sön en upplevelse men intensiv helg med inköp och nöjen. Kan föresten tala om att Islänningarna inte går ut på krogen före 12. Kom nog flest människor vid 1 krogarna stänger inte före 4 eller 5
    Aha, vad kul att höra att du har varit i Island! Ja, det lutar nog åt att vi åker till Island. Både jag och min blivande man vill dit. Jag skulle väldigt gärna vilja bada i den blå lagunen. Verkar häftigt. Var det en fin natur på Island? Jag har varit i Skottland och där är det verkligen en fin natur! Jag gillar att se natur och sånt =). Vore kul att rida islandshäst också, men sist jag red på en häst så gick det inte så bra kan jag erkänna. Hästen gjorde som den ville, för jag kunde eller visste inte hur jag skulle göra för att visa att det var jag som skulle bestämma. Huvvaligen det var en pärs. Om jag vågar igen, så rider jag gärna igen =).
  • MoonGirl
    mysan31 skrev 2009-02-18 10:41:46 följande:
    Moongirl:Det var ingen bröllopsmässa i hallstahammar..Jag fick för mig det när jag såg min kusin i vlt som jobbar på åsby trädgård,då lät det som det skulle vara en mässa den 6-7 mars,men det är på åsby trädgård det är...Hon ska ha visningar av olika buketter,då har jag tänkt att åka dit...Jag ringde och frågade om hon kunde tänka sig att göra min brudbukett och det ville hon...så vi ska diskutera den dagen...Det ska bli kul...Barett: Vad kul at ni har köpt hus i Irsta...Det är jättefint där,ni kommer defenitivt trivas däroch sen är det inte så långt till västerås...Miss u: Jag håller tummarna för dig att du får ditt drömjobb i eskilstuna...Tessisen: Vad var det för bröllops bilder oliver skulle ta på er...Var det innan vigseln, efter vigsel,stadshotellet...Har skrivit till oliver och han var ledig den 20 juni,så vi skulle boka en tid...
    Vad snällt av din kusin om hon vill fixa brudbuketten åt dig. När skulle du göra ändringarna hos Ruths? Jag funderar om de kan fixa min klänning i juli... måste kolla med dem när de har tid.... =)
  • MoonGirl

miss u: Har ni kollat upp något mer om Paris-resan? Ville ni bo nära Eiffeltornet? Om ni åker till Paris så måste ni gå och se Sacré-Coeur i området Montmarte. Det som är mycket jobbigt där är alla försäljare som står bakom kyrkan och dyker på en. När vi var där så var det typ 10 st som stod där och ville måla av en.... suck! De bara dyker på en.... känns inte så kul att bli "anfallen" så där... men om man är på sin vakt, så ska det gå bra. Man får gå snabbt förbi dem bara. Jag har en rese-pocket om Paris, någonstans här hemma =) så om du vill ha lite tips på sevärdheter så kan jag kolla upp det!

• MoonGirl

Rebellen75: Skriv gärna och berätta lite mer om Island om du vill, vad som kan vara värt att besöka om vi åker dit. Vore bra med lite tips =) ska ni åka någonstans på bröllopsresa?

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2