• Elide

Västeråsbrudar 2009 del 2

Om mindre än 24 timmar så åker vi.....Jippi!!

• Elide

Grattis i efterskott Rebellen och MoonGirl!!

Skickar några soliga och varma hälsningar från ett härligt Thailand!!

Miss u: När ni är här så måste ni bara åka och besöka en helgmarknad som de har lite untanför Phuket stad. Vi har varit där idag. Många fynd blev det. Massa kläder, skor...m.m. Till väldigt bra priser. Ett måste alltså!

Ha det så gott alla och ha en Riktigt God Jul och Ett Gott Nytt År Alla! 2009 blir vårat år!?!

• Elide

MoonGirl: Vi solar och badar varje dag. Antingen vid poolen eller vid havet. Sambon har redan varit till en skräddare och sytt uppe en jätte fin kostym. Kommer inte att sy upp någon bröllopsklänning men kanske en vanlig fin klänning.
    Hoppas allt e bra med familjen och att ni får en någorlunda vit jul.

• Elide

Nopp ar inge svårt alls. Phuket är ju inte så stort egentligen så de flesta verkar känna till den här nere. Skräddaren hette Her and Him tror jag att det var. De finns här i Kata och även i Phuket stad. Matte blev väldigt nöjd med sin kostym. Kvaliteten var jätte bra och det var otroligt bra sytt. De lägger ner en hel del arbete på sina kläder. Kan rekomendera dom. De var väldigt trevliga och duktiga. Har kollat på lite tyger mest genom fönstrena bara. Står man för länge på ett ställe så tror de att man är intresserade och ska dra med en in i butiken. Alla försäljare är så här. De finns försäljare nästan överallt även på stranden. Blir lite drygt i längden.
    Nej ska ut och shoppa lite till nu. Undrar du över nått mer så fråga bara.
    miss u skrev 2008-12-22 07:02:32 följande:

Vad kul att höra ifrån dig! Jag är också en trogen bloggläsare. Helgmarknaden låter spännande! Var det svårt att hitta dit?Vilken skräddare valde Matte att sy upp sin kostym hos? Vad fick han betala för den? Jag har bestämt mig för att kolla in tygerna på plats innan jag bestämmer mig för om jag ska sy upp där eller inte. Har du kollat nåt på tyger?Låter såå underbart att dagens stora problem är om man ska ligga vid poolen eller bada i havet. Längtar sååå!Idag är förhoppningsvis min sista arbetsdag på 4 veckor! Ska köra järnet så jag slipper komma hit i morgon. En fördel med att jag själv kan planera mitt arbete. Dagen började ju bra med att hänga här..
  • Elide

Gott Nytt År på er där hemma! Hoppas ni har det bra. Vi ses 2009!

• Elide

miss u: Va kul att du beställt din klänning. Visst är det härligt där nere. Önskar jag kunde åka tillbax redan imorron. Myggen kommer, på natten. Den första veckan såg vi heller inte så mycket mygg. Tyckte då att det var konstigt att alla gick runt med en massa stora bett på armar och ben. Sedan andra veckan var det vår tur. Så i förebyggande syfte, köp myggmedel. Flygredan hem var seg. Den var hemsk när man fått reda på hur kallt det var hemma. Har ett tips på nått som ni borde göra. Ta en utflykt till Kho Khai Nok och snorklar. Så härligt. Sedan så måste ni åka till Central Festival och Tesco Lotus och shoppa.
    Ha det så skönt där nere!

• Elide

Jahapp då var det väl dax att ta tag i detta med Bröllopsplaneringen igen...*suck* Hade nog hellre stannat kvar i Thailand istället. Är så mycket krångel just jnu...
    Vi måster absolut ta en fika snart..
    Vill höra hur alla har haft det och hur ni ligger till i planeringen...

• Elide

Usch här tryter verkligen motivationen och lusten att ta tag i bröllopsplaneringen. Måste verkligen ha en fika på onsdag. Vet inte om jag kan på lördag. Vet på onsdag förhoppningsvis.

• Elide

Hittat en klänning. Första bilden i mitt galleri. Vad tycker ni? Det är snörning bak så jag tänkte man kunde få in det röda där genom att byta till ett rött band i snörningen. Vad säger ni? Behöver råd?

• Elide

Vilken tid och var på onsdag? Samma tid som förut, 16-16.30 på Bredbar eller?

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2