• miss u

Västeråsbrudar 2009 del 2

Vad kul att ni fixat fotograf! Skönt att ha det klart innan ni åker. Hur länge ska han vara med er och vad får ni betala?

Jag har inte kollat så mycket om det går att hyra tårtställning här. Vi vill ju ha en sån med våningarna ovanpå varandra. Dom som jag sett hittills har varit sån där dom står på sidan av varandra.

Tessisen skrev 2008-12-04 16:30:24 följande:
    Nu har vi fixat fotograf!!!! Oliver var jätte trevlig och verkar kunna sin sak.Tårtan låter väldigt smarrig.Miss u: går det inte att låna/hyra ställning nånstanns här i västerås?
  • miss u

Vet du vad en ställning kostar där? Har du koll på vad dom tar per tårtbit?

Lissdaniels skrev 2008-12-04 19:53:31 följande:
    På Öhrmans kan man hyra ställning och jag tror att man t.o.m. kan göra det på maxi, inte behöver man hyra från ö-vik heller!
  • miss u

Det låter ju kanon! Kanske skulle ta och kolla upp dom lite närmare. Billigaste hittills om man vill ta tårtan från nåt ställe i centrum.

Ska ni beställa därifrån?

• miss u

ÅHH, det var ju jättebra pris! Är ju nåt sånt vi skulle vilja lägga på fotograferingen. Vad typiskt att vi har samma datum. Jag hade ju chansen att boka honom innan dig, men får stå mitt kast. Glad för er skull!

Vi har pratat med en bekant till sambons svägerskas gamla klasskompis och hoppas att hon ställer upp eller nån annan duktig. Klasskompisen var lite tveksam med tanke på att hon aldrig plåtat bröllop tidigare. Får se hur det blir. Nån ska vi väl hitta. Är dock inte så sugna att lägga mer än max 3000:-.

Skulle ni få bilderna högupplösta på cd-skriva också?

• miss u

Hej brudar!

Hade vi bestämt var vi skulle vara på secret box-fotograferingen, och vilka är med?

Har ni haft en bra helg annars? Jag har haft det jättebra. Pysslat ihop julkorten, hängt upp julgardinerna och sambon har fixat pepparkakshus och gjort knäck. Känns som det mesta är klart inför jul.. förutom julklapparna.

När det gäller bröllopet så är vi i full gång att leta fotograf. Ska tacka nej till Marit. Hon kändes inte rätt för oss. Vi kom på att vi har en bekant som jobbar på Photografen, så vi ska kolla med henne om hon kan ge nåt bra pris. Hur går det för er andra? Känns som dom flesta har hittat fotograf?

• miss u

Det måste vara nåt sånt. Själv får jag nog skylla på jobbet. Mycket som ska göras innan ledigheten, allra helst när man ska vara ledig i nästan en månad. Vi åker ju till Thailand direkt efter nyår.

Vad kul att det rullade på så bra för er i helgen! Skönt att få allas kläder klara. Måste erkänna att jag fick lite panik, men sen kom jag på att ni gifter er ju 2½ månad innan oss, så det är lugnt. Känns som det mesta är under kontroll trots att vi inte bokat lokal än. Handlar väl egentligen bara om att skriva papper med Hamncafét.

Nu när sambons lillebrors bröllop närmar sig (är på lördag!) har sambons familj pratat mer om vårt. Måste vara nån märklig dominoeffekt. Verkar som att sambons pappa och bror ska spela i kyrkan på vårt bröllop. Förmodligen blir det piano och altsax. Det kommer bli fint! Vi har ju ingen självklar som kan sjunga, så då får det bli instrumentalt istället.

Barret skrev 2008-12-10 07:49:58 följande:
    Det var värst vad tyst det var här inne... Var har ni tagit vägen egentligen? Är julen på så starkt intågande att alla lagt sin bröllopsplanering på is i några veckor?
  • miss u

Jag har ingen programvara som ska laddas så här får man kämpa på för egen maskin. Hinner väl kika förbi här lite om dagarna ändå. Man orkar ju inte jobba heeela tiden.

Vad skönt att ha inbjudningskorten klara! Blev dom som du hade tänkt dig? Måste vara mäktigt att se alla korten. Själv har jag ju bara gjort ett testkort. Dom riktiga ska vi sätta fart med efter Thailand. Kul idé med stämpeln föresten! Du har ju alltid så bra idéer. Vet inte var du får allt ifrån.

Jag är faktiskt lite orolig inför bröllopsfesten. Inte så mycket över att jag inte har nån aning om vad jag ska ha på mig, utan att jag fick reda på igår att lokalen vi ska vara i är 60 kvm och vi blir 66 vuxna!! Man behöver ju inte vara ett mattesnille för att fatta att det kommer bli tråååångt. Fattar inte att brudparet kollat hur lokalen såg ut innan. Är brudens mosters dagis vi ska vara på, så dom får vara där gratis och det verkar ha varit en stor anledning till att dom ska vara där. Därför föreslog brudgummens bröder med familjer (vi alltså + hans storebror m fru) att vi skulle bjuda på lokalhyra som bröllopspresent. Tyvärr var den lokalen vi tänkt uthyrd. Så typiskt! Nåja, det löser sig säkert på nåt vis.

Barret skrev 2008-12-10 13:04:13 följande:
    Jag har också haft väldigt mycket på jobbet men jag har ju fortfarande min programvara som kräver ganska mycket laddningstider vilket gör att jag har tid att titta in här ibland på dagarna :o). Vi är ju en av de första som giter sig här i tråden så det är ju inte så konstigt att vi kommit längst... Kan för övrigt berätta att jag nästan är klar med att skriva adresserna på kuverten till inbjudningskorten nu och jag ska bara fixa ett kuvert till sen är det bara att posta! Äntligen. Vi har stämplar på baksidan "Får ej öppnas förrän 24 december" så att alla ska tro att det är ett julkort, får hoppas vi lurar några i alla fall :o). Du får berätta om bröllopet sen efter helgen!!!miss u skrev 2008-12-10 08:18:46 följande:
  • miss u

Tessisen: Ha så underbart i Thailand om jag missar att säga det innan ni åker! Visst skulle ni blogga när ni är där nere? Jag vill gärna läsa om jag får. Alltid bra med tips.

Alla: Nån som hört hur det gått för Moongirl efter hennes ögonoperation föresten?

• miss u

Nu har jag lagt till den bland mina favoriter. Hoppas ni får en trivsam flygresa!

Tessisen skrev 2008-12-11 15:25:53 följande:
    miss u skrev 2008-12-11 07:39:49 följande:
    Här har du adressen till bloggen. Bara att gå in och läsa.tessan-matte.blogspot.com/
  • miss u

Moongirl: Kände du dig tvingad att gå in och skriva lite här när jag sa till dig? Himlans trevligt att stöta på dig på stan iallafall

Jag har köpt dubbelhäftande tejp på Silvan. Kostade kanske runt 25-30 kr för 5 meter elller nåt sånt. Kommer inte ihåg! Vi har inte satt igång med inbjudningskorten än, så jag vet inte hur långt det kommer att räcka. Det återstår att se.

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2