• Barret

Västeråsbrudar 2009 del 2

MoonGirl:
    Ni får jätte gärna använda er av vår vägbeskrivning, jag kan inte garantera helt att den är korrekt, men gästerna får väl kämpa lite för att hitta rätt i sånna fall eller vad tycker du? ;o).
    Om några timmar lämnar jag Västerås för att fira jul i Örebro, sen är jag hemma en liten sväng på torsdag kväll och fredag morgon sen lämnar vi Sverige på ett tag. Men maila om monogramen så får jag fixa det när jag kommer hem...
    Tårtan är jätte god, jag kan intyga, åt nästan halva själv *slurp*

Choklad är gott till en viss gräns, vi har en hel hög choklad här hemma också... Man får väl offra sig till kvällen :o).

Ha en underbar jul nu tjejer och ett fantastiskt mysigt nyår så ses vi efter 10 januari, bruna och fina ;o) Förhoppsningsvis.

• Barret

MoonGirl:
    Vi har faktiskt satt fast en liten lapp på våra inbjudningskort med lite "Bra att veta"-information. Där står vägbeskrivningen, att dom behöver ha lite pengar med sig om de vill köpa något efter middagen i baren samt boendeförslag. Tänkte att det kanske är lätt att tappa bort en löst liggande lapp så det fick bli så.. Blev ganska fint ändå!

• Barret

Hej alla!!!
    Nu är även jag tillbaka i verkligheten och i kylan. Våra två veckor på Bali var verkligen underbara! Vi bodde i en ganska liten by och det kändes som att vi fick uppleva det riktiga Bali utan stora svärmar med turister vilket var super kul.

Och ja, även om jag gärna skulle åka iväg igen så är det också ganska skönt att vara hemma.

MoonGirl:
    Jag tycker också vi borde ta en fika snart! Det är ju så spännande att få se allas inbjudningskort och prata lite. Sen har vi ju lite att diskutera om helgen som börjar närma sig... Kanske är bra att planera lite innan så vi inte står där som frågetecken och kameran i handen *skrattar lite för mig själv*
    Du undrade om vi skulle ha kuvertavgift och det ska vi. Vi bestämde oss tillslut för 300 kronor per person. Vi har inte nämnt namnet på vår toastmaster i ibjudningskorten, han tyckte inte det behövdes själv heller..

miss u:
    Vad roligt att du har beställt en klänning, hurra!!! Glöm inte att ta massor med bilder på den för vi vill ju se sen! Får man fråga vad du fått betala?

• Barret

Hej och välkommen,
    Det är bara att känna sig som hemma här i tråden och försöka hänga med :o).
    Hur kommer det sig att ni ska gifta er i Västervik? *nyfiken*

Jag får också rekomendera Ruths här i Västerås, jag har köpt min brudklänning där och dessutom hyrt en klänning till min tärna där! Dom är jätte snälla.

• Barret

Åh, suck... citatet försvann... sista inlägget #201 var i alla fall till Cordula!

Cordula skrev 2009-01-05 23:39:11 följande:
    Hej allihopa!Kan man få hänga lite här även om man inte ska gifta sig i Västerås :). Bor i Västerås men ska gifta mig i västervik under 2009.Är det någon av er som har tips på var det finns kläder att hyra här?
  • Barret

Tessisen skrev 2009-01-12 15:48:39 följande:

Jahapp då var det väl dax att ta tag i detta med Bröllopsplaneringen igen...*suck* Hade nog hellre stannat kvar i Thailand istället. Är så mycket krångel just jnu...Vi måster absolut ta en fika snart..Vill höra hur alla har haft det och hur ni ligger till i planeringen...
    Vad är det som krånglar? Är det något jag/vi kan hjälpa till med? Men ja, jag hade också gärna stannat på andra sidan jorden, i värmen där själen fått ro.

Vad sägs om en fika nästa vecka?
  • Barret

This Is Me Now skrev 2009-01-12 20:29:55 följande:

hej! Hur vet ni vilka bröllopsmässaor som är på gång i Västerås? Har hört om en gratis mässa den 24:e på Hakon Hotell men hittar ingen info, sen något på stadshotellet den 8:e. vet ni var man kan hitta mer info??
    Jag har en kompis som har någon kontakt... och detta är vad jag hittills fått fram om mässan. Jag ska höra med henne om det kostar något och hur man i sånna fall köper biljetter....

Den 8 februari är det bröllopsmässa här i västerås på statshotellet kl 13-17. Västerås sömmerskor/skräddare, florister och cateringfirmor träffas på samma ställe. Kl 14 och 16 är det visning.
  • Barret
    MoonGirl skrev 2009-01-13 10:31:43 följande:
    Välkommen hem!! Har du fått mitt mail?
    Hejsan och tack :o)
    Jag har gått ditt mail, har bara inte hunnit med att fixa det ännu. Hinner nog inte idag och i morgon heller men sen börjar det lugna ner sig lite igen!

Hur är det med dig annars då?
  • Barret

Åh, jag kommer också från Västervik. Är i och för sig inte född där, men jag har bott där under stora delar av min uppväxt! Har inte så många kvar där nu då större delen av min släkt bor i Nyköping, men mamma bor där än.
    Har ni bestämt var i Västervik ni ska gifta er? Hur gammal är du?

Ruths ligga... ja vad ska jag säga... kolla in den här länken, karta och adress från hitta.se :o)
    www.hitta.se/karta/ViewDetailsPink.aspxVkiid=c3yv3au3IzVr8uKTyNCn7g%3d%3d

Citatet får du in genom att klicka på den lilla vita knappen med citattecken till höger vid det inlägget du vill citera...

Cordula skrev 2009-01-13 11:42:50 följande:
    Hej!Tackar, tackar. Barret, kan tyvärr inte infoga ditt citat sådär snyggt, har inte lärt mig det än :). Jag är född i västervik och har all släkt där, istället för att frakta iväg dem är det lättare att gifta sig där :).Har inte bott i Västerås så länge så jag måste fråga en sak till, var ligger ruths?
  • Barret

St:a Gertruds är ju jätte fin! Har ni bestämt var ni ska ha festen? Nyfiken i en strut såklart :o).

Jag är 83:a så vi har säkert gått på samma skola i alla fall under ett år på gymnasiet. Och nu har du hamnat i Västerås, hur kommer det sig?

Nej det är inte alls långt till den stora dagen för oss. Känns väldigt spännande. Planeringen flyter på ganska bra, det stora just nu är att få klart alla trycksaker.. Inbjudningarna gick ut innan jul med stämpeln "får ej öppnas förrän 24 december" så nu börjar även anmälningarna trilla in.

Cordula skrev 2009-01-13 17:42:10 följande:
    Va kul! Vi ska gifta oss i St:a Gertruds kyrka, den stora vita, i september. Jag är född 81, du då? Vi kanske har gått på samma skola eller något vem vet :).Ser att det inte är så långt tills din stora dag, i allafall inte med mitt tidsperspektiv, lever man i framtiden så gör man:). funkar det bra med planering å så?
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2