• miss u

Västeråsbrudar 2009 del 2

Tårtan ser jättegod ut! Vad var det för smak? Har ni bestämt er för vilken ni ska ha?

Barret skrev 2008-12-20 16:40:31 följande:
    NU äntligen har jag lagt upp bilder på vår tårta... Åh vad jag längtar tills jag får äta den igen!Trevlig helg.
  • miss u

Vad kul att höra ifrån dig! Jag är också en trogen bloggläsare. Helgmarknaden låter spännande! Var det svårt att hitta dit?

Vilken skräddare valde Matte att sy upp sin kostym hos? Vad fick han betala för den? Jag har bestämt mig för att kolla in tygerna på plats innan jag bestämmer mig för om jag ska sy upp där eller inte. Har du kollat nåt på tyger?

Låter såå underbart att dagens stora problem är om man ska ligga vid poolen eller bada i havet. Längtar sååå!

Idag är förhoppningsvis min sista arbetsdag på 4 veckor! Ska köra järnet så jag slipper komma hit i morgon. En fördel med att jag själv kan planera mitt arbete. Dagen började ju bra med att hänga här..

Tessisen skrev 2008-12-21 15:04:04 följande:
    Grattis i efterskott Rebellen och MoonGirl!!Skickar några soliga och varma hälsningar från ett härligt Thailand!!Miss u: När ni är här så måste ni bara åka och besöka en helgmarknad som de har lite untanför Phuket stad. Vi har varit där idag. Många fynd blev det. Massa kläder, skor...m.m. Till väldigt bra priser. Ett måste alltså!Ha det så gott alla och ha en Riktigt God Jul och Ett Gott Nytt År Alla! 2009 blir vårat år!?!
  • miss u

Vi kommer bo i Karon, som ligger typ 2 km norr om Kata som jag har fattat det som. Lär säkert finnas en hel hög med skräddare där också. Hur lång tid tog det för honom att få kostymen upp sydd och vad kostade den? Kunde han pruta på priset? Vad har du shoppat för nåt hittills?

Såg era bilder på Facebook. Fanta Sea verkar kul. Var det värt att åka dit? Fattade inte riktigt var det låg nånstans?

Vad använder ni för solskydd? Tänkte köra med solfaktor 40 kanske två första dagarna och sen sänka ner till 24, 12 och 8 ju längre tiden går. Vettig idé?

Det var mina frågor så här långt. Ha en bra shoppingdag!

Tessisen skrev 2008-12-22 13:13:25 följande:
    Nopp ar inge svårt alls. Phuket är ju inte så stort egentligen så de flesta verkar känna till den här nere. Skräddaren hette Her and Him tror jag att det var. De finns här i Kata och även i Phuket stad. Matte blev väldigt nöjd med sin kostym. Kvaliteten var jätte bra och det var otroligt bra sytt. De lägger ner en hel del arbete på sina kläder. Kan rekomendera dom. De var väldigt trevliga och duktiga. Har kollat på lite tyger mest genom fönstrena bara. Står man för länge på ett ställe så tror de att man är intresserade och ska dra med en in i butiken. Alla försäljare är så här. De finns försäljare nästan överallt även på stranden. Blir lite drygt i längden.Nej ska ut och shoppa lite till nu. Undrar du över nått mer så fråga bara.miss u skrev 2008-12-22 07:02:32 följande:
  • miss u

Hej på er brudar!

Hoppas julen har varit bra. Var det nån som önskade sig nån bröllopsgrej i julklapp och som fick det? Jag önskade mig inget sånt, men hade visst varit tillräckligt snäll för att få lite klappar ändå.

Här är det förkylt värre, och på lördag åker vi till Thailand! Blir till att sniffa nässpray och äta apelsiner tills vi lyfter. Borde funka.

Gott nytt år på er alla!

• miss u

Jag tycker helt klart att tärnan kan ha silverfärgad klänning. Tycker det kan vara snyggt att bryta av med en annan färg faktiskt. Det hade väl varit annat om tärnan och ena näbben hade lila och den andra silver, men i ditt fall funkar det. Dom kommer ju inte ens gå bredvid varandra, för visst går väl näbbarna före brudparet och tärnan efter? Om din blivande ska ha marsalk kan ju dennes klädsel gå åt det silvriga hållet så matchar ju dom. Lycka till! Tänk inte för mycket.

puma74lady skrev 2008-12-30 09:25:08 följande:
    hej känner att jag skulle behöva ett råd,, har 2 näbbar som ska ha mörklila klänningar jag ska ha en vit brudklänning sen har jag en tärna och vi har vissa problem med att hitta en klänning som går i lila nyanser men har sett en klänninh som går i silver.. låter det som en dum ide att köpa den med tanken på färgerna på brudnäbbarna eller kan man ha det så???? e alldeless villrådig
  • miss u

Ikväll åker även jag till sydliga breddgrader. Verkar som Tessisen tar mitt flyg tillbaka igen, så vi löser av varandra.

Lycka till med flytten!!

MoonGirl skrev 2008-12-29 22:53:35 följande:
    Tack, vad snällt!Japp, jag ska maila och berätta vilken storlek på monogrammen. Hoppas ni får det riktigt skoj när ni är utomlands! Avis! Vill också åka iväg till varmare breddgrader!! Själv håller jag på att packa... flyttlasset går 10/1!
  • miss u

Hej brudar!

Har kommer varma halsningar fran Thailand. Vet ni, jag har bestallt klanning nu som jag ska fa uppsydd! Det ska bli riktigt spannande att se hur den ser ut. Var till skraddaren igar och prutade ner till ett bra pris for kosym och klanning. Senare idag ska vi kolla nar forsta provningen blir, aningen pa ons eller tors. Kul med egen design.

Hoppas allt ar bra med er, horde att ni hade det kaaaallt! Burr. Sjalv ska jag ta mig annu ett dopp i poolen.

Tessisen: Har ar det inte alls sa mycket mygg. Har iofs fatt typ tva st, men inte sa farligt. Hoppas flygresan hem gick bra.

• miss u

Hej pa er dar hemma!

Nast sista dagen har i Thailand. Kanns bade bra och daligt. Lite skont ska det allt bli att fa komma hem.

Igar hamtade vi ut vara klader!! Dom blev jattefina! Tror vi varit hos skraddaren runt 7-10 ganger och provat eller bara druckit ol. Klanningen blev inte riktigt som jag hade tankt mig, men jattefin anda. Far se till att lagga ut nan bild sen nar jag kommer hem.

For mig skulle det funka med fika pa onsdag nasta vecka, iallafall som jag vet nu. Skulle vara kul att traffa alla igen.

Barret: Bra ide med hotellrum. Kanns ju lite lyxigare. Kan du inte kolla hur mycket det kostar? Kanns dock lite porrigt att hyra hotellrum per timme eller vad det blir, men vad gor det.

Dags att pressa lite i solen. Ha det gott!

• miss u

Barret: Grattis till viktnedgången! Bra jobbat. Hur mycket till hade du tänkt gå ner? Jag ska sätta igång ordentligt med träningen igen nu, så får vi se vad det ger för resultat. Får ju inte gå ner för mycket för då passar ju inte klänningen.

Jag tror att vi kommer att behöva hela kvällen för fotograferingen på lördag, kanske från kl 17 eller nåt sånt. För egen del spelar det inte så stor roll vilket hotell vi tar. Gärna nånstans man kan ta sig med buss, för det lär bli det färdsättet för min del.

Är föresten tillbaka på jobbet igen, därav alla prickar över å,ä och ö. Lite segt att komma igång.

Sen kan jag tyvärr inte fika på onsdag. Vi har fortfarande massor att greja med hemma efter resan. Måste ju ta ner alla julgrejer bland annat! Men jag tar gärna del av era idéer inför lördag.

• miss u

Tackar så mycket! Jag tycker faktiskt att det är lite skönt att vara hemma också. Borta bra, men hemma är ändå bäst på nå vis. Blev väldig kontrast att kliva ut från planet i kjol och se snö. Tycker att jag är blek, men om jag jämnför med mina jobbarkompisar är det inte så illa ändå.

Om du ska vara med på lördag så kan vi ju prata ikapp då. Skulle du föresten fixa nå tjejer som kan sminka oss?

Tessisen skrev 2009-01-20 08:48:32 följande:
    Välkommen hem miss u!!! Är ingen höjdare att vara åter i det kalla och ruggiga Sverige igen va? Tycker iallafall inte jag. Jag längtar fortfarande tillbax. Synd att du inte kan komma imorron. Men lär ju bli några fika stunder tills det är dax för oss. Är väldigt nyfiken på klänningen och få höra vad ni har gjort där nere. Ha en skön dag!!
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2