• Elide

Västeråsbrudar 2009 del 2

Vi har en kille som ska sjunga både i kyrkan och på festen några låtar. Då min blivande är halv italienare så kommer det att bli Ave maria och Con te partero (ursäkta stavningen) Sedan så blir det väl några till på festen..
    Vi kommer inte ha nån annan musiker utan vi tänkte sätta ihop spellistor själva...

• Elide

Vad ni har hunnit med att skriva nu på morgonen.

Har ni alla bestämt hur era bordsdekorationer ska se ut?

Nån som börjat inhandla?

En till fråga: kommer alla ha med sånger i era festhäften. Läste på en tråd om detta med sånger. Det var en tjej som tyckte det verkade lite för mycket student/midsommar fest. Personligen tycker jag att det hör till med lite sång under middagen. Det höjer liksom stämningen. Vad tycker ni?

• Elide

Vi är klara med inhandlingen av våra dekorationer, bara rosor och murgröna kvar.
    Japp vi har skrivit ut namn och mailadress till toastmastern i inbjudan. Då han bor i usa. Vi har mina föräldrar som kontkat personer som de får ringa och tacka jag till, maila oss eller anmäla sig på vår bröllopshemsida.

Värdeparet har den roll som brudparet bestämmer. För oss så kommer de bara att ta hand om alla svar och sedan önskelistan. Resten sköter vi själva, som vi känner nu iallafall.
    Det är väl samma med toastmastern. Den måste ju ha kolla på dett med serverigen och och pratat igenom allt med dom som sköter detta så det inte hålls ta precis när varmrätten ska serveras med mera. Den kan också ta hand om detta med sångerna, telegram och lite anekdoter (ursäkta stavningen) om brudparet.

Vi har köpt en gånggång som toastmastern kan slå på när han vill ha gästernas uppmärksamhet. Så han slipper skriva till varje gång eller slå i glaset.

• Elide

Moongirl: Hittade den på ett loppis som jag var på förra sommaren. Hittar man ingen gångång så kan man alltid ha som en klockan som TM kan slå på eller "plinga" med.

• Elide

Välkommen Juni09brud! Här är alla hjärtligt välkomna. Har bollar vi ideér och tips hej vilt. Har man noll motivation eller ideétorka är det bara att hänga här en stund så är man på g igen. Eller så går men på en av våra fikastunder på Bredbar som vi har lite då och då.

• Elide

Juni09brud: Kan tyvärr inte se din klänning. Kolla dina inställningar och bocka för att bildgalleriet ska visas.

• Elide
    catarinaw skrev 2009-02-05 12:49:19 följande:
    Oj oj oj vad ni skriver! Kollade i morse, men fick backa 3 sidor på min lunch :) Miss u: Min ring är i vitguld med 11st princesser, 0,43 carat, i en kanalfattning. Jätte fin, men har ingen bli på den ännu för den är inte klar än. Vi fick ge 9400:- för den ringen och vi har fått pris på upp till 24.000:- för nästan samma ring!! Gå in och kolla :)Moongirl: Vi har fixat liveband :) Det är en kompis till brudgumens bror som har ett band på 5 pers som ska spela. Tror att ett liveband kan höja fest faktorn rejält. Känns jätte spännande. De ska nog öven spela vår låt till valsen. Alla: Har ni någon speciell låt som ni ska danska vals till? Vi funderar på Takida - Curly Sue. Vad tror ni?
    Vi har pratat om samma låt jag och min m2b. Eller om det blir nån italiensk sång som vår solist ska sjunga inte riktigt klart ännu. Men Curly Sue är en så fin låt.

Ska man köpa en färdig ring så ska man allt jämför olika ställen och priser. Man ser ju att det kan löna sig.
  • Elide

Barret: Vad hette den där "marchen" som ni skulle använda som jag blev så kär i? Där där som var som ett lyckligt Disney slut. Sitter och spinner på vigselpogrammen. Hittar inte lappen där jag skrev upp den på och kan inte hitta namnet nånstanns i huvudet heller. Så frustrerande!!!

• Elide

Barret: Den är bara så härlig. Vi kommer att ha den som utgångsmarch om det ser ut som nu. Gick in på en sida och fick höra den på piano. Var så fin.

• Elide
    Rebellen75 skrev 2009-02-05 19:16:57 följande:
    Nu har jag letat på bilder på ringarna finns i mitt galleri. ( för den nyfikne ) Min förlovningsring är den på bilden men den har blivit slät nu. Få se om jag hamrar till den eller köper en likvärdig som är slät
    Väldigt snygga ringar. Tror det bli väldigt snyggt ihop. Vore inte min förlovningsring så pass bred som den är så skulle jag också kunna tänka mig tre. Men istället blir det två breda ringar istället. Kanske blir en tredje då man får sitt första barn. Har läst att förr var det så och mej skulle det inte göra nått. Älskar ringar, speceillt guldringar. :)

Hur har det gått med klänningsletandet då?
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2