• miss u

Västeråsbrudar 2009 del 2

Hej på er!

Blev det nåt vettigt sagt igår på fikat? Det var kul att träffa alla igen, även om det bara blev en liten stund.

Barret: Jag har sagt till sambon att jag ska iväg till "syster" kl 14 på lördag, så antingen åker jag direkt till dig då eller cyklar förbi syrran och hämtar gitarren. Ska ringa syrran ikväll och kolla om hon är hemma. Var så trött när jag kom hem igår! Dessutom hann sambon komma hem före mig så jag har inte hunnit packa nåt heller. Typiskt!

Moongirl: Kul att du gillade klänningen! Den ser ännu bättre ut i verkligheten.

Rebellen: Trist att bröllopet blir förskjutet. Konstigt att ställa om när man bokat in datumet och så där. Huvudsaken är ju att ni blir gifta till slut... och dessutom har ni väl fått jättefint i huset?

En fråga till alla: Nån som varit till Albrekts guld och kollat ringar? Tydligen ska dom ha 25-70% rabatt på allt. Jag har kollat lite på hemsidan och då var ringutbudet inte så jättestort. Kanske är annat i butiken. Guldfynd har ju också rea nu. Nån som varit där?

• miss u

Tessisen: Jättefin klänning! Gillar också detaljerna upptill. Hoppas mamsen din gillar den också. Får man fråga vad den kostar?

Jag dricker allt i vin-väg. Kan väl börja med nåt mousserande och sen öka. Vilken tid har ni bestämt? Ska vi äta middag ihop eller tror ni att vi är färdiga tills dess? Sambon ska förmodligen ut och äta med sina bröder efter bandyn så jag äter gärna ihop med er.

Barret: Jag drömde att jag var utanför ditt hus i natt! Eller såg framför mig den där förskjutningen med huset som du beskrev igår. Drömde också att sambon skulle ta med sig Sverige-tröjan som jag hade tänkt ha med på bilderna. Tror att jag är lite nervös..

• miss u

Barret, Tessisen och Mysan: Lövbiff funkar för mig med. Evigheter sen jag åt det, så det blir kanon. Är det nåt jag ska ta med mig? Tänkte försöka hinna köpa en stor röd ros som man kan ha med på bilderna, eller kanske ska köpa ett par stycken så kan flera fota med ros samtidigt.

Jag har pratat med syster, och hon hade ingen gitarr. Hon skulle gå på stan på lör fm, så jag följer med henne hem när hon är klar. Ska låna hennes slöja iaf. Sen skjutsar hon förhoppningsvis mig till dig Barret, eller så tar jag bussen. Vet inte när jag kan tänkas vara framme, men siktar på senast kl 15. Jag kan ju höra av mig när jag är på väg så vet ni.

Har uppstått ett litet problem. Jag tänkte ha med t-shirten som sambon hade på sig första gången vi sågs. Var bara det att han använde den igår, så nu är den nedsvettat! Nåja, får nöja mig med Sverige-tröjan. Är det nån som har en snygg fotboll föresten? Skulle passa bra till Sverige-tröjan.

• miss u

Det är gratis oavsett vilken kyrka du gifter dig i. Så har jag fattat det iaf. Vi kommer ju att gifta oss i Kolbäcks församling (vilket inte är vår hemmaförsamling) och det är ingen som har nämnt att vi måste betala nåt. Det blir så att din hemmaförsamling får betala till din giftaförsamling, men det är inget du märker av. Hängde du med?

Jag fixar föresten några rosor tills i morgon.

Barret skrev 2009-01-23 15:13:50 följande:
    Alla:Hade en liten fundering... om man bokar en kyrka som man tillhör så är det ju gratis... men om man flyttar innan man gifter sig men efter man bokat.. hur blir det då egentligen?
  • miss u

Jag ska ta med mig mina skor, tror jag iallafall. Om jag kommer ihåg det.

mysan31 skrev 2009-01-23 15:32:58 följande:
    Är det någon som ska ta med sig bröllopsskor...
  • miss u

Barret, Mysan och Tessisen: Tack för i lördags! Det var skoj! Fick lov att ta med skivan till jobbet så nu har jag kollat igenom alla bilder i lugn och ro. Vissa blev faktiskt riktigt bra. Ovanligt för att vara jag.

Jag fick också mycket frågor när jag kom hem. Bland annat skulle sambons kompis vara hemma hos min syster (där jag skulle ha varit hela kvällen), och han frågade om jag träffat honom. Ville inte att det skulle komma fram efteråt att jag inte varit hos syster, så jag avslöjade att jag träffat er och gjort en hemlighet. Ojoj, vad nyfiken han blev. Svårt att hålla sig tycker jag! Tycker det lyser igenom direkt när jag försöker hålla nåt hemligt från honom, men tydligen så gör det inte det enligt honom.

• miss u

mysan: Jag tror att jag har Olivers hemsideadress på min dator på jobbet. Är hemma och är sjuk idag (och igår) men jag hoppas att jag kan gå till jobbet i morgon. Hoppas även att mina länkar finns kvar där, för jag fick virus på den i måndags och det var prat om att allt skulle installeras om.

Får se om jag hinner fixa med bilderna från i lördags idag. Igår var även sambon hemma och sjuk, men idag har han pallat iväg sig till jobbet.

Är det nån som vet var man kan få tag i porslin till ca 70 pers? Har kollat med Arbhage och dom har semesterstängt i juli.

• miss u

Barret: Fick ni huset?! Såg nämligen att er lägenhet låg ute på Hemnet. Kände igen mig från i lördags.

• miss u

Trist att ni inte fick huset! Det var ju jättefint. Bättre lycka nästa gång!

Vad händer om ni får lägenheten såld? Har ni nånstans att ta vägen då?

Barret skrev 2009-01-29 12:24:06 följande:
    Tråkigt att höra att du är sjuk. Hoppas du piggnar till snart. Nej vi fick inte huset tyvärr, vi hade pengar att gå upp högre men tyckte inte det var värt riktigt dom pengarna. Vi satte ut lägenheten i alla fall och hoppas på att någon rik ska nappa :o). Känns skönare att sälja först och köpa sen även om det också ger en viss osäkerhet. Fortsättning följer :o). miss u skrev 2009-01-29 10:29:30 följande:
  • miss u

Nu är jag tillbaka på jobbet igen. Adressen till Olivers hemsida är: www.airoliver.com.

Kul idé med födelsedagen. Jag hade också tänkt att få ut inbjudningskorten till sambons födelsedag, 27 mars men sambon tyckte att det inte var så noga... och egentligen är det ju inte det. Tror inte att folk som får inbjudningskorten ens tänker tanken vilken dag det är. Är bara en själv som tänker på sånt.

Alla: Är det nån som vet om företagen kommer ha nå rabatter eller så på Bröllopsmässan nästa helg? Om inte vet jag inte om det är värt att gå dit. Känns som vi har det mesta under kontroll. Fick mail från Aros Catering om att dom skulle ha öppet hus på Real på söndag kl 13-15. Får se om jag får med mig sambon dit istället så får han "slippa" mässan. Han vill ju ha papperstallrikar så det är inte säkert att han vill följa med nu i helgen. Får lirka lite med honom så ska det nog gå.

mysan31 skrev 2009-01-29 14:45:42 följande:
    miss u: Jag ska ochså fixa bilderna som vi tog hemma hos barett...menjag ska även fixa klart alla inbjudningskort nu...Jaghade tänkt att jag skulle skicka ut dom den 14 feb på alla hjärtans dag,men sen var det någon som sa att det var en lördag,sen idag så slog det mig faktiskt att jag kan skicka ut dom så dom kommer fram på min födelsedag som är nu på tisdag den 3 feb...så nu är det lite panik...Dessutom så jobbar jag hela helgen...Måste ta mig hem i morgon efter jobbet och printa ut allt och sen åka in till västerås sen igen på lördag och jobba,sen fixa klart inbjudningskorten,så skickar jag dom på måndag...Känner att jag inte vill jobba nu i helgen...Det vore snällt om du kunde fixa olivers hemsida..Jag har sökt på oliver men jag får inte fram nått...Du får krya på dig...
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2