• mia8

Uppsalabrudar 2009 - del 2

Är i desperat behov av skräddare! Har någon något råd?

• mia8

Jag måste bara lägga in ett nickande. Jag håller med, jättedåligt! Jag som gillade en av klänningarna där och ville prova... den var ju inte kvar...bortread. Jag vet att man kan hyra herrkläder på HeFa brud& Fest på Ga uppsalagatan och bröllopsgården i Vittinge!

monkay skrev 2008-11-27 11:09:47 följande:
    Jag var på AfterSix och kikade, var inte så mkt där tycker jag. Fanns ju såklart lite klänningar kvar, men inget jag föll för. Tycker det är lite konstigt att de för mindre än 3 veckor sen står och gör reklam för deras verksamhet (uthyrning av frackar etc) på bröllopsmässan, för att sedan tre veckor senare slå igen.Jag frågade om de skulle hyra ut grejer i framtiden, men icke! Men hur kan man då stå och säga att det ska man på en mässa. Borde de inte vetat att de skulle slå igen och enbart ägna sig åt sömnad i framtiden?Ngn som vet ngn annanstans man kan hyra herrkläder?
  • mia8

Vi håller på att leta efter trubadur alt dj till festen... sen är det även bröllopsresa som är i planeringsstadiet... funderar på Kenya! Skulle bli jätteglad för lite musiktips!

• mia8

Jaaa! Nu har jag äntligen fått ok från en jätteduktig tjej som ska sjunga under vigseln! Känns jättebra!

• mia8

Äntligen!!!!!!!!!!!har hittat en sömmerska som ska hjälpa mig med min klänning!

Välkommen endless love! Vi ska ha festen på Kaplansgården i gamla uppsala och har tänkt bli ca 50 personer.

endless love skrev 2008-12-02 16:56:07 följande:

Tänkte hoppa på den här tråden om det är ok för er alla! Bor visserligen i Stockholm men det kommer att bli bröllop i Uppsala 2009-09-19. Har dock lite funderingar på lokaler när det kommer till Uppsala. Finns det någon som vet något bra ställe för ca 40-60 personer? Känner att det är helt utanför mitt område.
  • mia8

Ring till Gamla Uppsala församling för att få mer infor,ation. Finns ingen bra hemsida. Sen är ju stabbygården helt underbar... www.stabbygarden.se/ men vi kände att den var lite liten för dans. Vi valde mellan dem och www.dalbybygdegard.se/. Sen finns ju nationerna. Det bästa är att ringa runt till dem. Gå in på www.uu.se för att hitta telefonnummer. Några fler tips:

www.festvaningen.se/Festvaningen.html
    www.eklundshof.se/festvaning/
    www.galejan.com/bakf.htm
    www.sunnerstaherrgard.se/index.php

Lycka till!

endless love skrev 2008-12-02 19:28:45 följande:

Kaplansgården? har aldrig hört talas om den var kan jag hitta den? sorry, men det är hetlt kört för mig på den fronten.(noll koll) kul att höra att det finns fler som inte ska ha över 100 gäster, kände ett tag att det var typ bara jag som skulle landa på ca 50:talet gäster.
  • mia8

Jag vågar nästan inte ge dig råd i den frågan... han ska ju bara sy in lite i midjan till mig. Hon verkar duktig, men jag vet inte om hon är så duktig... Har hört att det finns en duktig tjej i Gotsunda... kan inga detaljer men sök på sömmerska på eniro, så finns det några att välja mellan!
    endless love skrev 2008-12-03 16:43:00 följande:

mia 8 Jag var inne och hälsade på din sida i går!Såg att du hittat en sömmerska till din klänning. Håller hon till i Uppsala? Kommer att sy upp min klänning, då jag designat den själv men kommer inte att ha tid att sy upp den. Allt är så dyrt och om det är så att jag kan spara några slantar genom att låta den sys upp i Uppsala så är ju det välkommet om man säger så.
  • mia8

Heja midsommarbrud09! det var på tiden att du hittade hit! Vilken fin blombukett du hittat...google kanske?

• mia8

Det var en läcker ring! Jättefin! Nu vill jag be om lite råd... sitter här med inbjudningarna... var sjutton ska man sätta gränsen när det gäller att bjuda vänner? Hur har ni andra gjort?

F A M E skrev 2008-12-06 21:37:05 följande:

Nu har jag lagt in den i mitt galleri, passa på för en titt innan jag stänger den igen. Jaha då har alla loggat av *suck* när jag äntligen fixar till de.;-D
  • mia8

Sobeit; arbetskamrater säger du... hur väljer du bland dem?

Jättefin tårta Midsommarbruden09! Önskar det var någon som gjorde laktosfria sånna...

Svar på tråden Uppsalabrudar 2009 - del 2