• mia8

Uppsalabrudar 2009 - del 2

God Jul!! Och glöm inte att ta er tid att sitta ner, titta på granen och insupa julens dofter!

• mia8

hur gör ni...? Är på gång med inbjudningskortsdesign just nu... Vi har tänkt att önska oss hjälp till smekmånad ist för ev paket. Skriver man det på inbjudan eller tar man det muntligt?

• mia8

Har oxå tänkt på det men ... Det är svårt att lägga i en extra lapp i vår inbjudan då man "drar" ut inbjudan ur ett kuvert från sidan lixom...hmm..svårt att förklara. Men summa summarum så finns det ingen plats för en xtra lapp.

F A M E skrev 2008-12-28 13:23:21 följande:

Vi tänkte att lägga med en seprat lapp om vägen, hur de blir och ev presenter. Med kommer även att finnas en mail adress till toastmastern för ev tal som ska var med osv.
  • mia8

Vi skippar oxå värdpar och har "bara" en toastmadamme. Vi vill ha ett enkelt bröllop.

• mia8

Lät som en bra idé... med uppdelning. Och vi har ju bestämt inga barn...och det ses inte med blida ögon av nära släkt...vissa kör t.o.m silent treatment...(stavas det så )
    F A M E skrev 2008-12-29 21:32:06 följande:

Ahhaaa kan nästan se din min när hon säger detta. Sånt här skulle helt klart min egen mamma kläcka ur sig. *suck*De är där för vi har legat så lågt, så att vi har våran bild hur allting skall se ut, innan andra får kliva in och ens tänka vara med och bestämma. Just att vi har delat upp vårat bröllop i 2 delar beror på att vi själva har varit på ett sådant och kände att de här är vi. Orkar inte sitta och social prata med min mormor hela kvällen på min bröllopsdag.
  • mia8

Midsommarbrud! Hur bidde inbjudningarna?

• mia8

Hej!

Några tips...
    - Bridal outlet i Sthlm, bridaloutlet.se (Superservice!)
    - Cinemac (service och billig OCH! bra fotograf!)

Du har hela våren på dig! Stressa inte utan njuuuut!

Gått Nytt år!

Mois81 skrev 2008-12-29 22:25:08 följande:
    Hej hej ! Här har ni en till Uppsalabrud. Om allt går som det ska så gifter vi oss i Dalby kyrka den 1/8- 09 Bröllopsfesten kommer att gå av stapeln på Hammarskogs herrgård. Skall ärligt säga att jag börjar bli lite stressad nu, min blivande man e super lugn. Medans jag anser att vi har tok mycket att stå i. Vi har inga kläder, ingen toastm, inget värdpar, ingen frisör, ingen som sminkar, ingen fotograf... Inbjudningarna hur de skall se ut är klara, samt vilka som skall bjudas in. Vi kommer ha ett ganska litet bröllop med ca 45 gäster.Någon som har tips på vart man kan få bra service gällande bröllopskläder ( vi kommer att med stor sannolikhet att hyra) Någon bra fotograf som inte kostar skjortan och tips på någon frisör som e duktig! I övrigt vill jag önska er alla Ett Gott Nytt År! År 2009 är vårat år!!
  • mia8

Konstigt...jag var i kontakt med lena på taket för bara typ två tre veckor sen och vi ska träffas i januari för att bestämma menyn till bröllopet...

sopox skrev 2008-12-31 10:10:40 följande:
    Hej du har säkert redan fått svar på det.. Men jag är ganska säker på att lena på taket har gått i konkurs... Alla anställda fick ut lönen från staten då ägarna inte kunde betala.. En kompis till mig jobbar med några fd lena på taket anställda
  • mia8

Gott Nytt År allihopa! Nu är det VÅRAT år!

• mia8

Å så härligt! Jag blir så avundsjuk! Har varit i Las Vegas själv och alltid velat komma tillbaka!

Nu är vi klara! Hade en jättemysig kväll igår. Det var en riktig romantikverkstad. Champagne och inbjudningskort. De blev jättefina! Samarbete på hög nivå! Mysigt!

Ska göra mig redo för mässa nu! Vi ses väl?

Svar på tråden Uppsalabrudar 2009 - del 2