• Sobeit

Uppsalabrudar 2009 - del 2

Jag vill passa på att hälsa alla nya välkomna! Lycka till alla med ert planerande!

@--->--- 11 juli 2009 blir jag fru Isaksson! ---
  • Sobeit

Var just in på din sida och kikade på ringen. Kanonfin! Och vilka läckra brudklänningar du hittat. Är det någon av dem du kommer att bära på bröllopet? *nyfiken*

• Sobeit

Tina79 skrev 2008-12-04 20:44:39 följande:
    Sobeit, det känns som du har lite koll på priser för brudbuketter och övriga blommor av det ovanstående citatet att döma. Kan du ge mig en ungefärlig kostnad för bukett och coursage? Och har du tips på någon florist som verkar bra?Sen har jag kollat upp lite priser på lokaler om någon också letar lokal. Eklundshof kostar ca 700 kr/pers och Skarholmen kostar ca 750 kr/pers.

Nja, alltså jag känner mig hedrad, men tyvärr har jag inte sån koll på blommor och priser. Jag vet bara vad min bukett skulle kosta på ett ungefär och detsamma om coursagen och de näbbuketter jag hade beställt. Sedan har jag vit in och pratat med vår lokala handelsträdgård och beställt buketten där och då pratat om priserna med henne. Så den enda florist jag kan rekommendera är Morgongåva Handelsträdgård.

Däremot så kah jag tipsa dig om en florist här på BT. Hon heter "Passionsblomman" och är jätteduktig på att ge råd när det gäller priser på blommor och om man har funderingar på sammansättningar av olika blommor.

Jag kan säga att min ursprungliga brudbukett skulle hamna på ca 1500-1600 kr och innehöll då murgröna, via pioner, vit hortensia, mörkröd kärleksört, mörkröd buskros pch björngräs. Den var lite hängande så då blir det automatiskt dyrare än en rundformad bukett. Mer än så kan jag inte. Tyvärr!

• Sobeit

Vi ska gå igenom vår gästlista ännu en gång. Som det ser ut nu så har vi 124 gäster och det är inklusive alla våra vänners barn. Vi kommer att skicka ut 31 st Save the date och det är till de som vi verkligen vill ska komma. Sedan har vi några vänner som vi inte är säkra på om vi ska bjuda ännu. Vilket fall som helst så beslutar vi inte den slutliga gästlistan förrän efter nyår.

På vår gästlista har vi skrivit in vänner och släktingar. Släkten består av den närmaste släkten som vi umgås med och som vi gärna ser vill dela vår dag med oss. Vänner är blandad kompott. Dels är det de som vi umgås med, arbetskamrater, fd arbetskamrater och vänner som vi nästan kan kalla familjemedlemmar. När vi nu skär i inbjudningarna så blir det bland de som är fd arbetskamrater i första hand. Får se hur många som blir kvar efter nyår!

Den 11 juli 2009 blir vi familjen Isaksson!
  • Sobeit

Midsommarbrud09:
    Den axelbandslösa är helt underbar alltså. Tårtan ser dessutom väldigt smarrig ut.

mia8:
    Jo, min m2b har några arbetskamrater som han gärna vill bjuda. Jag vill dock inte bjuda någon från mitt arbete, men det beror helt på hur olika yrken vi har. M2b arbetar som datakonsult på Ericsson och jag arbetar som personlig assistent. Så han jobbar ofta i grupp och jag jobbar själv för det mesta.

• Sobeit

Tina79 skrev 2008-12-07 17:07:10 följande:
    Passionsblomma; kan du fylla i med ytterligare information? Sorbeit var jättesnäll och delade med sig med det hon visste och hänvisade till dig. Jag kan inte särskilt mycket om blommor men vill ha en hängande bukett i vita och mörkröda färger. Och matchande coursage till fästmannen. Förslag?Sorbeit; appropå vinröda färger, var har du hittat din klänning?

Passionsblomman finns inte med i denna tråd. Om du söker upp henne via medlemmar så kan du sedan inboxa henne och se om hon vill hjälpa dig med lite blomfrågor.

• Sobeit

Midsommarbrud09:
    Vi skickar ut save-the-date-kort nu med julkorten eftersom vi gifter oss i juli månad. Sedan kommer själva inbjudningarna att gå iväg i feb/mars. Och osa är i mitten av april.

• Sobeit

F A M E:

Om du vill kan du gå in och kolla i mitt galleri vad jag skrivit i våra inbjudningar.

Jag håller med om att det är skitsvårt. Hade så mycket huvudbry innan jag fick ihop det så att det kändes hundra.

I själva inbjudan kommer jag att lägga med en liten informationsfolder med vägbeskrivning, barnbordet, barnvakten osv osv.

• Sobeit

Igår kom mina obehandlade servettringar som jag beställt från cc hobby. Det kommer att bli så snyggt, men jag ska inte börja med dem förrän i maj när vi vet hur många gäster som kommer.

Imorgon går iallafall alla julkort och save-the-date-korten iväg. Så skönt att ha skrivit dem klart.

• Sobeit

Det gick på 327 kr inkl frakt och sånt. De är precis som jag föreställde mig och lagomn stora. Kommer att bli så fina när jag är klar med dem.

Jag känner oxå att kostnaderna för just dekorationerna och dukningen drar iväg lite mer än jag skulle vilja. Men så tänkte jag att vi fortfarande kan gå tillbaka till originaltanken med pappersukar under spetstyget från IKEA. Sedan lägger jag en löpare i mitten av bordet och strör ut vinröda rosenblad. JAg kommer inte att ha monogram på ljusen längre t ex. Ingen murgröna. Funderar på att skippa askarna som skulle vara en kombination av favours och namnskylt. Istället blir det lite enklare, mer som jag och m2b egentligen är. Lägger ner tid och möda på servettringarna och använder tjockare Duni servetter vid dukningen. Kommer förmodligen att sätta ut värmeljus i små skålar och typ saftflaskor med vin i. Det sista är fortfarande i stötandet och nötandet så det kommer förmodligen att ändras innan det är dags.

Jag beställde tårtan för ett tag sedan. Eller, ställningen är bokad. Vi ska återkomma i vår med vilken tårta vi vill ha. Det finns ju såååå många att välja på.

monkay skrev 2008-12-10 16:04:13 följande:
    Va roligt, var de lika fina som du trodde? Hur mkt blev det sen du fick betala? Jag har fortfarande inte beställt, sitter i val och kval hur jag ska göra. Känner att kostnaderna rinner iväg :-/ Fast fint skulle det ju bli Har du beställt tårta på Ica Maxi nu? Stod häromdagen och dregglade över deras tårtor när jag var och handlade... hehe

Svar på tråden Uppsalabrudar 2009 - del 2