• Sobeit

Uppsalabrudar 2009 - del 2

Vad heter "vaserna" du hittat på IKEA?

monkay skrev 2008-12-10 16:31:18 följande:
    Men det var ju ett helt okej pris, trodde det skulle bli mkt dyrare. Låter jättefint med de vinröda rosenbladen Jag hittade jättefina "vaser" på IKEA för runt 20 kr styck. De fanns i vit, rosa och blå tror jag, de kanske vore ngt för dig oxå för antingen vin eller vatten Jag köpte jättefina men enkla ljushållare på Rusta för 2 kr styck. Fanns i genomskinligt, rött eller svart/grå. Var för värmeljus. Man får verkligen dra ned på det som går att dra ned på... Kommer bli jättefint ändå är jag helt säker på Jag måste oxå boka en ställning, ska nog försöka ta tag i det den här veckan...
    Jättefint är ju ett väldigt användbart ord!

monkay skrev 2008-12-10 16:32:08 följande:
    haha verkar som om jag gillar ordent "jättefint" Fyra stycken i mitt senaste inlägg...Ett jättefint ord helt enkelt
  • Sobeit

monkay skrev 2008-12-11 10:31:52 följande:
    hehe tänkte skriva att de heter "jättefin" men de heter "superfin" hahaha

Snygga de är! Blev lite sugen på dem faktiskt. Tack för tipset!

• Sobeit

monkay:
    Var in på IKEA idag och köpte lite ramar för julklapparna. Tänk vad bra när man har barn. Porträttfotograferingen är stående julklapp numera.

Vilket fall som helst, så tittade jag på "vasen" du tipsade om. Var lite för gulliga för min stil. Tyckte att de såg aldelles för mycket ut som vaser för att det skulle fungera för mig. Men tack ändå!!

• Sobeit

Enligt vad jag hört så är det ägarbyte som skett och därför är det lite ur balans. Så jag håller med om Mia8:as tips. Att ringa dem.

Jodu, nog är julen barnens högtid alltid! Men jag älskar ju oxå julen så det är ett kärt besvär! Var förresten på luciatåg på barnens förskola imorse. Så sött och jag blir alltid lika gråtmild. Barnsligt stolt!

Trevlig lucia på er alla blivande uppsalabrudar!

monkay skrev 2008-12-12 15:57:40 följande:
    hehehe mkt bra med barn vid juletid Och annars såklart oxå.Aha, har inte sett dem på riktigt, bara på Ikeas hemsida, du kanske har rätt, måste åka dit och kolla jag med Är det ngn som hört ngt om Lena på taket? Vi pratade som sagt med dem på bröllopsmässan...men sen dess nada! Har mailat två gånger och varje gång får jag till svar att de ska höra av sig i slutet av veckan. OBS att det var drygt 2 veckor mellan mailen....hur oseriösa är de egentligen? Har hört rykten om konkurs, men inget bekräftat. Ngn som har info?Ha en mysig fredagskväll och lucia imorgon alla Uppsalaflickor!

• Sobeit

Snygga tiaror du hittat!

Jag röstar på alt 1. Tror att det blir jättefint till ditt mörka hår!

Alt 1 är samma modell som jag själv ska ha i håret, emn jag är mellanblond. Sedan ska jag, precis som du, ha pärlor i öronen. Även ett pärlhalsband som jag lånar av min mamma. Hon lånar ut det till oss döttrar när vi gifter oss.  

Har du bestämt klänning?

monkay skrev 2008-12-12 19:18:12 följande:
    Nu har jag hamnat i en sån där angenäm sits...dags att välja tiara! Kan ni inte hjälpa mig att välja? I mitt bildgalleri finns det två olika tiaror som jag köpt, alt 1 och alt 2. Kommer inte ha några smycken förutom pärlor i öronen, har mörkt hår.Gillar båda två, så känns rätt svårt detta. Tack och lov att det är så lång tid kvar Alt 1 eller Alt 2?

• Sobeit

Jajamensann! Och jag köpte den och slöjan tillsammans med en kompis i Malmö så totalt betalade jag typ 250 :- för dem båda. *jättenöjd*

Jo, jag ska även använda min morfars vigselring som min egna vigselring. Ska bara ändra storleken på den. Sedan graverar jag in vigseldatumet i förlovningsringen istället.
    monkay skrev 2008-12-12 19:31:59 följande:

Har du också köpt din tiara på Tradera? Jag blev så glad idag, för igår så budade jag på den...men förlorade tyvärr, den gick upp över 300 kr. Men jag mailade säljaren och frågade om hon möjligtvis inte hade en till på lager och det hade hon, så jag fick köpa den för 179 kr Så nu har jag alltså två stycken, för alt hade jag redan köpt!Har inte bestämt ngn klänning än, men det lutar åt den här:www.millybridal.com/store/comersus_viewItem1....? idProduct=35&idCategory=50Ska ha vita kallor till, hoppas det blir bra. Va roligt att ha din mammas pärlor, en mkt bra tradition. Visst skulle du göra om en släktings (din morfars?) vigselring oxå?

Visserligen så har min brudklänning både stenar och broderier, emn de är väldigt diskreta och går i vitt. Jag kommer iallafall att använda såväl ett enkelt enradigt pärlhalsband och väldigt enkla pärlörhängen. Funderar dock på att skaffa linser för dagen så jag slipper mina svartbågade glasögon. Blir så mycket mjukare utan det.

F A M E skrev 2008-12-12 20:29:16 följande:
    När vi var på slottsvisning i nov så sa hon som äger underklädesaffären. Att antingen så framhäver man klänningen genom att inte konkurrera med en massa flådiga smycken. eller så använder man smycken & tiaror att lyfta fram klänningen med dvs om man har en väldigt enkel variant.Men jag tycker att din klänning är så fin och med mörkt hår så passar i mina ögon bäst alt nr 2
  • Sobeit

Du menar en regelrätt coursage som amerikanerna brukar ha till student pram?

monkay skrev 2008-12-12 22:24:50 följande:
    Lösa pärlor är riktigt snyggt, såg på tiaror.se att man nu oxå kan köpa pärlor som funkar i halvutsläppt hår. Jag tror att tärnorna brukar ha ngn slags bukett, vissa har en minikopia av brudbuketten, andra har bara en enkel blomma med ngt band runt. Tycker man kan göra som man känner med just den saken. Jag vill att mina tärnor ska ha en liten bukett, var på blomloftet och bokade buketten, hon hade väldigt många förslag på hur man kan göra med just tärnbuketter Ett förslag var att tärnorna (eller för all del bruden) hade en sån där bukett man har som armband...så den sitter runt handleden och sen är det ett snöre till själva "bollen" av blommor. Huga vilken dålig förklaring...

• Sobeit

monkay skrev 2008-12-12 19:33:07 följande:
    hmm, den där länken funkade visst inte alls. Men den finns på Millys hemsida, på sidan 3 ungefär i mitten. Den heter "Martina"

Klänningen är jättefin!

• Sobeit

monkay skrev 2008-12-12 21:37:03 följande:
    ja, jättnöjd ska du verkligen vara, vilket kanonpris Tror det kommer bli vackert med dina smycken och tiaran, tiaran är ju så fin i sin enkelhet, fastän den inte är enkel. Ja du vet vad jag menar Hur sitter den på huvudet? Jag har ju inte fått hem min än, finns det några kammar på den eller måste man sätta fast den på ngt annat sätt?Längtar så tills den dimper ned i brevlådan, då ska här provas vill jag lova Din klänning gör sig väldigt bra med pärlor, är så snyggt med vinrött och vita pärlor. Damn vilka vackra brudar vi blir nästa sommar!

jag har bara provat som hastigast. Det finns kammar på den. Men jag har babyfjunigt hår så jag ska ha både tuperat och läshår för att fylla ut det. Snart har min 7 månaders tjockare hår än jag. De stora tjejernma har redan gått om mig i kalufstjocklek.

Jag vill ha en lockad frisyr med utsläppt hår. Mitt egna hår kommer att vara till mellan skulderbladen så lite mer längd behövs och sedan fylligheten.

• Sobeit

Vi kommer inte att ha live musik alls. Istället blir det stereo typ. En bärbar dator med extra högtalare till.

Svar på tråden Uppsalabrudar 2009 - del 2