Uppsalabrudar 2009 - del 2
Vad heter "vaserna" du hittat på IKEA?
monkay skrev 2008-12-10 16:32:08 följande:
Vad heter "vaserna" du hittat på IKEA?
Snygga de är! Blev lite sugen på dem faktiskt. Tack för tipset!
monkay:
Var in på IKEA idag och köpte lite ramar för julklapparna. Tänk vad bra när man har barn. Porträttfotograferingen är stående julklapp numera.
Vilket fall som helst, så tittade jag på "vasen" du tipsade om. Var lite för gulliga för min stil. Tyckte att de såg aldelles för mycket ut som vaser för att det skulle fungera för mig. Men tack ändå!!
Enligt vad jag hört så är det ägarbyte som skett och därför är det lite ur balans. Så jag håller med om Mia8:as tips. Att ringa dem.
Jodu, nog är julen barnens högtid alltid! Men jag älskar ju oxå julen så det är ett kärt besvär! Var förresten på luciatåg på barnens förskola imorse. Så sött och jag blir alltid lika gråtmild. Barnsligt stolt!
Trevlig lucia på er alla blivande uppsalabrudar!
Snygga tiaror du hittat!
Jag röstar på alt 1. Tror att det blir jättefint till ditt mörka hår!
Alt 1 är samma modell som jag själv ska ha i håret, emn jag är mellanblond. Sedan ska jag, precis som du, ha pärlor i öronen. Även ett pärlhalsband som jag lånar av min mamma. Hon lånar ut det till oss döttrar när vi gifter oss.
Har du bestämt klänning?
Jajamensann! Och jag köpte den och slöjan tillsammans med en kompis i Malmö så totalt betalade jag typ 250 :- för dem båda. *jättenöjd*
Jo, jag ska även använda min morfars vigselring som min egna vigselring. Ska bara ändra storleken på den. Sedan graverar jag in vigseldatumet i förlovningsringen istället.
monkay skrev 2008-12-12 19:31:59 följande:
Visserligen så har min brudklänning både stenar och broderier, emn de är väldigt diskreta och går i vitt. Jag kommer iallafall att använda såväl ett enkelt enradigt pärlhalsband och väldigt enkla pärlörhängen. Funderar dock på att skaffa linser för dagen så jag slipper mina svartbågade glasögon. Blir så mycket mjukare utan det.
Du menar en regelrätt coursage som amerikanerna brukar ha till student pram?
Klänningen är jättefin!
jag har bara provat som hastigast. Det finns kammar på den. Men jag har babyfjunigt hår så jag ska ha både tuperat och läshår för att fylla ut det. Snart har min 7 månaders tjockare hår än jag. De stora tjejernma har redan gått om mig i kalufstjocklek.
Jag vill ha en lockad frisyr med utsläppt hår. Mitt egna hår kommer att vara till mellan skulderbladen så lite mer längd behövs och sedan fylligheten.
Vi kommer inte att ha live musik alls. Istället blir det stereo typ. En bärbar dator med extra högtalare till.