• brud2009

Uppsalabrudar 2009 - del 2

Från vilken kinafabrik tänker du beställa från??? Jag har oxå funderingar på att beställa men ångest var rätta ordet!!!! Har iallafall beställt tygprover från millys och de är iväg skickade hoppas de kommer snart. Även om jag inte beställer min klänning så kanske jag kommer beställa tärnklänningar samt barnens klänningar eller jag vet inte...... kanske......

• brud2009

Men sen är ju frågan varifrån man ska beställa! Millys verkar ju vara väldigt bra men Landy bridal har ju så mkt mer att välja på. Har inte hört lika mkt om dem så frågan är ju, Är dom lika bra??? Priset skiljers sig ju endel, varför kan man ju undra då! Skulle så gärna vilja ha tygprover från Landys oxå så man kan känna om det skiljer sig något och se hur färgerna ser ut i verkligheten till tärnklänningarna och barnens klänningar Kanske ska ta och maila dem och fråga om det går bra.

• brud2009

I tisdags var vi till feststället och pratade med hovmästaren, bestämde maten, tider och hur kvällen ska se ut. Känns så bra! Idag har jag bokat ett band som ska spela på kvällen, sångerskan ska även sjunga i kyrkan samt att de ska spela när gästerna kommer till feststället. Är så glad att det äntligen är bestämt
    Nästa är att bestäma transport och om vi ska ha någon som videofilmar vigslen och vem i så fall? Någon som har förslag???

• brud2009

Är det någon av Er som ska ha ett band som spelar på festen?

• brud2009

Är det någe spec. band du tänker på?

Igia skrev 2009-02-11 15:53:24 följande:
    Jag skulle vilja men är rädd att de spelar för mkt av en typ av musik. Vill kunna dansa det mesta under kvällen...
  • brud2009

Nej, tyvärr! Har själv svårt att hitta det rätta bandet

Igia skrev 2009-02-12 00:41:54 följande:
    Nej, inget spec. Vi kommer nog ha DJ om du inte har ett förslag på bra band som kan spela allt från rock till gammel dans
  • brud2009

Nu blev man nyfiken, vad är det för band?

F A M E skrev 2009-02-12 22:43:51 följande:

Vi känner en som spelar i ett känt band som ska ev spela för oss. Fast vi har inte riktigt bestämt oss ännu om denna punkt ännu.
  • brud2009

Hej!
    Om du vill ha tips på florist kan jag rek. Bellis, finns en tjej där som heter Linda. Tycker hon är jätteduktig, ska själv anlita henne.
    Bokade transport i fredags, det blir Limousine! Känns lyxigt och kul, ibland är det tur att man har en bit mellan kyrka och festlokalen (2 mil)
    Hotell är oxå något som jag går och funderar på, hm!!! Kanske ska be m2b fixa det eller kanske inte.......

Hawaiiii skrev 2009-02-16 19:34:20 följande:
    Hej Uppsalabrudar.... Vi gifter oss 1 aug 2009. Lokal är klartInbjudningar skickadeTärna, bestman, toastmaster klartFotograf klarCatering lutar åt Lena på taket, vill proväta förstKvar att fixa bla:Frisör och smink? tips någon?Hotell för bröllopsnatten? Hörnan? Gillet? Ingen aning...Transport till festen? Häst? Bil? Helikopter? Ingen aning..Florist? INGEN aning där heller.... *suck*Ja, tips anyone?
  • brud2009

Har du varit och tittat på fler hotell?
    Tänkte jag skulle ta och gå till tre olika hotell som jag sett ut för att få till någon bra deal till bröllopsnatten.

Hawaiiii skrev 2009-02-18 13:49:17 följande:
    Nu har jag preliminärbokat Grand Hotell Hörnan två nätter, en natt i dubbelrum, natt två i det "röda" hörnrummet med himmelsäng och bröllopspaket. Har varit och tittat på rummet och det ser jättemysigt ut!Någon som bott där tidigare?
  • brud2009

Får man fråga vart du jobbar, är det i Uppsala?

Sommarliv skrev 2009-02-18 21:09:17 följande:
    Härligt.. Men jobbar på ett hotell så nog är det lite däför jag inte vill bo på ett.. Jag tror mormor kommer ta hand om våra små pojkar, så vi kan softa..
  • brud2009

Är sur, hade tänkt ha stolsöverdrag men nu visade det sig att alla stolar i lokalen har armstöd!!!!!!!!! Finns ju inte stolsöverdrag till stolar med armstöd vad jag har sett ialla fall, så där föll den idén, f*n oxå! Det som skulle ha blivit så bra.......

Måste oxå ta och åka till Collection, ska försöka komma iväg nu i veckan.

• brud2009

Va spännande!!! Ska bli kul att höra vad du tycker om den, hoppas verkligen den blir som du tänkt dig. Ska du byta klänning till kvällen eller är det någon annans klänning som oxå ska beställas?

F A M E skrev 2009-02-23 09:46:09 följande:

NUUUUU har vi beställt min klänning ifrån Kina. Hoppas att den blir bra nu bara. Den ja tänkte köpa på brud och fest i katrineholm har ju ökat på sin klänning med 1000:-.
  • brud2009

Säg till om du hittar någon Om jag fattat sambon rätt så vill han ha något ljust!

F A M E skrev 2009-02-23 13:22:32 följande:

Just nu sitter jag och jagar frockcoat till sambon i vit färg.
Svar på tråden Uppsalabrudar 2009 - del 2