• Sobeit

Uppsalabrudar 2009 - del 2

Jag köpte mina på Din sko i somras. Kostade 249 :-. Helt lagom enligt mig. Kommer troligen att färga om dem efetr bröllopet å de är mer användbara. Kolla annars på Skokanonen!

Midsommarbrud09 skrev 2009-01-23 18:54:48 följande:
    Var hittar man snygga brudskor som inte kostar en förmögenhet och som man kan änvända efter bröllopet också? Såg ett par jättefina på en sida (finns bild i galleriet) men handla skor på nätet törs jag inte.

• Sobeit

monkay skrev 2009-01-24 11:32:27 följande:
    Var ligger skokanonen? Beställde skor igår från brandos.se. Blev ett par rejäla pumps med stabil klack Jag kan verkligen inte gå i högklackat, dessa var 7 cm, men tror klacken gör den okej ändå Har prelbokat catering igår oxå, känns som om lusten att planera börjar komma tillbaka lite nu Kram på er

Vid IKEA i Boländerna. Brevid Sportex.

• Sobeit

Jag ska inte gå på någon bröllopsmässa. Det är så himla svårt att få ihop det med barnvakter och sånt nu. *suck* Sedan så har jag hela dukningen med dekorationer och allt klart i huvudet, brudklänningen hänger i garderoben och brudnäbbarnas kläder är oxå klara. Så det känns lite avigt att gå på en brollopsmässa när man redan kommit så långt som vi gjort.

Idag har jag iallafall blivit lovad en barnfri dag. M2b ska stuva in alla kidsen i bilen och åka över till farmor över dagen. Såååå skönt!

• Sobeit

Vi kommer att använda lite finare pappersservetter istället för linneservetter. M2b vill ha vårt tryck på dem, emn jag har köpt servettringar så det bliri nga tryck. *haha*

Tackar förresten! Dagen har varit helt underbar. Känner verkligen att batterierna har fått en välbehövd påfyllning. Nu é de på väg på igen och jag ska passa på att ställa mig på Orbin innan de kommer.

F A M E skrev 2009-01-25 13:09:56 följande:
    Hoppas att du får en bra skön dag då, själv ska jag ha lite gäster hemma alldeles strax. Har varit inne på Gränby i morse fanns inte så mycket till skor kvar. Jag har iofs str 36, men jag upplevede de rätt utplockat.Hittade massor utav små ljus typ blockljus fast lite högre inne på Hemtex. Handlade mina ljus där på rea, dem finns kvar dock till orginalpriset. Däremot reade dem ut massa röda grejor typ linne servetter osv.

• Sobeit

Mysigt!

mia8 skrev 2009-01-25 19:09:39 följande:
    Våran smekmånad är bokad!!!!!!!!!!!!!!! I oktober bär det av till Domincanska repunliken!

• Sobeit

Vi har enats om ingångsmusiken. Visserligen tyckte m2b att den var lite tråkig första gången han hörde den, emn nu är den bokad iallafall. Utgångsmusiken är svårare dock. Jag har fått för mig att den ska passa ihop med ingångsmusiken och det gör det verkligen inte lättare. Jag och mina fix-idéer! *hihi*

Som ingångsmusik ska vi ha "Canon i d".

• Sobeit

Gud, vad vackert! Frisyren som brudne hade är ungefär samma som jag kommer att ha. Fick hem mitt löshår i söndags. Så då var det bara att "montera" det och se på f*n det fixade jag själv. Så imorgon ska jag avbeställa frisören.

Greta 1980 skrev 2009-01-26 20:09:30 följande:
    Ni kollar väl på Bonde söker fru bröllopet - och får lite inspiration?

• Sobeit

Jag tror jag har hittat vår utgångsmusik. Brudmarsch från Frösön. Eventuellt att vi får kasta om så att det är brudmarschen som ingångsmusik och Canon in d som utgångsmusik. Vi får se.

Vår cake topper kom med posten igår så idag ska jag avboka tårtställningen på ICA Maxi. Har en alternativ idé till tårtställningen osm känns mer riktig för oss.

• Sobeit

Vi går rakt över byavägen så är vi på festen. hihi

brud2009 skrev 2009-01-28 13:59:38 följande:
    Hur har ni tänkt/gör med transport från kyrkan? Vi har 2 mil till festlokalen och skulle väldigt gärna vilja åka limousine den dagen! Någon som vet vart man kan hyra en?

• Sobeit

Jag har köpt min brudklänning på Tradera och är verkligen jättenöjd!

Provade den faktiskt igår igen då jag fick min nya korsett med posten. Jag är så nöjd!

Nu behöver jag bara lägga ut resåren i underkjolen lite och ställa in omkretsen på ringarna i underkjolen så är min klädsel helt klar. Känns helt underbart!

FruLindberg09 skrev 2009-01-28 22:39:40 följande:
    F A M E skrev 2009-01-27 21:07:11 följande: Jag vet egentligen ingenting om vilka klänningar du kollat på men har sett fina som du beskriver på Tradera för köp nu pris 1700 kr.Fast det kanske är vågat att beställa därifrån?!Jag har själv köpt min genom en sida på nätet (de har butiken i Malmö)www.annsfbk.se/Där har de väldigt mycket fint till bra priser

Svar på tråden Uppsalabrudar 2009 - del 2