• Sobeit

Uppsalabrudar 2009 - del 2

Nu har jag postat inbjudningarna och det år så underbart att ha det bortgjort! Nu kan jag äntligen fokusera på ngt annat. Typ äldsta dotterns kalas i slutet av månaden.

• Sobeit

Jag har ett tips till alla som stressar upp sig över planerandet och börjar känna ångesten komma krypande. Lägg bort allt som har med bröllopet att göra och ta en paus från det några dagar. Då får ni möjlighet att få lite distans till det igen och har möjligheten att göra som Midsommarbrud09 säger. Att njuta av planerandet!

Jag har gjort på detta sätt när jag känt att jag bara står och stampat på samma punkt hela tiden. Och så har det bara lossnat när jag inte varit så uppe i det hela tiden.

• Sobeit

Igår gjorde jag ett försök med servettringarna i trä. Och det blev riktigt bra. Lagom söta liksom. Samma tema som inbjudningen. Bild finns i galleriet för den som vill kika. Och snabbt gick det att öra det med.

• Sobeit

Greta 1980 skrev 2009-02-09 10:50:35 följande:
    Jättesnyggt! Du är så pysslig och duktig! Önskar jag hade lite av din energi..Men vi ska faktiskt prova m2B kläder nu på tisdag och möte med prästen på torsdag så lite rullar det på.Sedan åker vi på semester i två veckor from fredag. Ska bli skönt att rensa hjärnan från lite bröllopsplanerande.Eller så blir det mer?! Nu har vi ju tid att prata och dissktuera Vi får se. Ska bli skönt att bara umgås med sambo.

Tack!

Vad skönt att åka iväg! Nu när det är en massa snö och kallt ute. Hoppas verkligen att ni får en jättemysig resa!

• Sobeit

F A M E skrev 2009-02-09 11:27:59 följande:
    Nu såg jag den sobeit, jättefint. Vi har kommit överräns om att göra våra korthållare i trolldeg, röda små hjärtan. Få se när vi väl sätter oss ner för att göra dem. Servetterna kommer vi att vika som ett hjärta. Hittade de på en sidan jag fick ifrån någon här inne.

Vad duktigt att vika servetterna till hjärtan! Sånt fixar inte jag. Jag fattar inte instruktionerna. hihi

Jag ska göra små askar i papper som vi lägger några godisar i o sätter fast namnlappar på.

Sedan ska vi ha små skyltar med info om vad det är för mat på buffébordet. Ska köpa lite tunn ståltråd och vika till hjärta (2 st mot varandra) och där emellan fästa lappen. Foten blir i trolldeg.

• Sobeit

monkay skrev 2009-02-11 11:45:32 följande:
    Va roligt, välkommen! Vi gifter oss oxå i Dalby kyrka fast 15 Augusti. Har du hört ngt av dem angående ett infomöte? De sa till mig när jag bokade att de skulle skicka ut en inbjudan till samtliga som ska gifta sig i dalby under året om ett infomöte, där man får se kyrkan etc. Var ska ni ha eran fest?Men jag har inte fått ngn inbjudan Kankse är jag som är för ivrig bara, det kanske kommer under våren.. In lust we trust skrev 2009-02-11 10:30:57 följande:

Ojdå!

Vi väntar oxå på en inbjudan till info möte. Vi gifter oss i Hagby kyrka, men det tillhör Balingsta pastorat. Gud, vad roligt!

jag ringde och hörde med pastorsexpen i januari och då hade de ännu inte satt datum för info-mötet. Så det kommer med tiden!

• Sobeit

Här damp det oxå ner ett brev från Balingsta pastorat idag. Spännande värre. Den 22/3 ska bli otroligt spännande.

• Sobeit

Sommarliv:
    För oss blir det värsta lyxen att få sova på hotell. 3 barn och ingen tid vi måste hämta dem dagen efter ..... mm ... bara jag och mannen. Då spelar det ingen roll att passa tiden för utcheckningen. Den är 12. Och innan dess är vi "färdiga" med allt.

• Sobeit

Sommarliv:
    Jo, här är det mormor o morfar som tar sig an barnen. Med hjälp av deras moster.

Jag och mannen har hittills aldrig bott på hotell bara vi två och ändå har vi varit tillsammans i snart 11 år. Oj, oj, oj! Men nu blir det istället 2 ggr inom 1,5 månad. Vi ska på bröllop i norr adelen av landet i slutet av maj så då blir det hotellnatt oxå. Lyxigt värre! :-P

• Sobeit

Det ska bli så underbart! Mycket härligt som sker denna sommar.

• Sobeit

bimadrock skrev 2009-02-19 09:56:51 följande:
    hej hej!Är lite sugen på att veta vart ni alla ska hålla er bröllopsfest? Jag har inte så stor koll på staden då jag är relativt nyinflyttad. Har försökt kollat lite i tråden men det är ganska många sidor att gå igenom! =)/Helena

Vi kommer att hålla vår bröllopsfest i Hagby Bygdegård. Och vigseln hålls i Hagby kyrka.

• Sobeit

Sommarliv skrev 2009-02-19 11:04:14 följande:
    Vet ni någon fin enkel klännign som man kan ha på ett dop? , som man kan lätt springa ner på stan och köpa.....

Hm, slår ni ihop vigsel och dop? *funderar*

• Sobeit

Fame:
    Varifrån beställde du ringarna? Varifrån kommer du att beställa klänningen?

• Sobeit

Sommarliv skrev 2009-02-19 19:49:21 följande:
    Vill bara vara fin på Antons dop..

Vad har ni då ändrat? Såååå nyfiken ....

• Sobeit

Här har vi varit sjuka hela veckan. Så de har inte blivit så mycket gjort. Tyvärr! Nu är iallafall 3/5-delar av familjen frisk och det är bara jag och minstingen som é krassliga. Äntligen!

Men jag och mannen har pratat om dukningen och vilken stämning vi vill ha i festlokalen. Och vi är rörande överens på den punkten. T o m ner till att sätta upp spets som gardiner i fönstrena.

Satt igår och försökte skriva ihop vår ringbeställning till vogselbutiken. Så trots 2 samtal till butiken och olika samtal till mannen så blev det ingen färdig beställning. För jag hade liksom missat att jag inte visste vilken ringstorlek jag har! Tänk vad lite feber kan ställa till med. *hi hi hi hi*

Nåväl, den beställningen går iväg i veckan som kommer.

• Sobeit

Jag kan bar ainstämma att Collection, mitt emot Ohlssons tyger, är en suverän butik. Jag har fått jättebra hjälp där.

The scrapbookstore var jag i först, men eftersom jag var en sådan novis på detta så fick jag bättre hjälp på Collection.

Jag gillar även Uppsala Färg. Där finns mycket fint!

Jag hade förresten pärlemorpapper i våra inbjudningar och hade absolut inga problem att skriva ut på dem. Vårt skrivare skötte sig exemplariskt. Fast jag fick börja med att göra rent skrivarhuvudet, men det är ju normalt underhåll liksom.

Ni hoppas jag att jag och barne kan åka in till stan imorgon så jag kan hämta ut min förlovningsring. Jag hade dne på lagning i november och fick lämna in den för reklamation i början av denna månad pga att mittensektionen på ringen hade börjat resa sig. Får se hur den ser ut nu. Är förvarnad från butiken att den inte är helt slät dock. Men bara jag får den så kan jag prova min utsedda vigselring med denna och då även se vilken storlek vigselringen ska ha.

• Sobeit

Idag kom bekräftelsen på vår ringbeställning. Har beställt både min och mannens ring från vigselbutiken. Känns så himla bra!

• Sobeit

monkay skrev 2009-02-24 20:36:53 följande:
    Va spännande... Då dimper de snart ner hos närmaste postombud... Jag ska gå och beställa min ring i helgen tror jag, ska utnyttja den där 25% rabattkupongen från Amelia brudtidning Vågar inte beställa den på nätet eftersom jag ska byta ut skenan mot en lite mer fasad...ve och fasa om det kommer hem fel. Med den där rabatten så blev det bara en dryg 1000 lapp i skillnad mot nätet, så känns okej trots allt.Såg du vad jag spanade in på Coop igår? Har du redan köpt in servetter? De där var skitsnygga, jag köpte såna fast i beige/vit färg, men jag fick köpa till fullpris :( Grr

Jag läste ditt inlägg igår kväll och gud, vad bittert det var. Jag var o snurrade runt i boländerna igår eftermiddag. Med mellandottern i släptåg. Var t o m in på Coop. men eftersom vi var på jakt efter barnhjälmar och barnskidstavar. Så jag tittade inte ens på ngt annat. *morr* Idag har jag suttit hemma med sjuka barn igen så möjligen att jag kommer ifrån i helgen. Då ska jag in och kolla på dessa servetter och hoppas att det finns kvar!

Svar på tråden Uppsalabrudar 2009 - del 2