Inlägg från: hansen |Visa alla inlägg
  • hansen

Bröllopsresa till Bali,några bra förslag?

Hej!
    Vi undrar om det finns någon här som har ett kanonförslag för vår bröllopsresa nästa år i juli.
    Vi ska åka till Bali men vet inte riktigt vart änn..

Tacksam för svar

Mvh: Fredrik & Emanuela

• Svar på tråden Bröllopsresa till Bali,några bra förslag?
  • hansen

Vi vill givetvis ha sol,bad, aktiviteter,mys, helst "barnfritt"och hotellet ska vara exklusivt där vi önskar bungalow mot havet och solnedgången=)

väntar med spänning på era förslag!

• hansen

Tack "miss Biii & "änglavinge" för era tips!

Vi har lite förslag på just seminyak på lyxhotell samt att eventuellt ta andra veckan på just en av öarna,frågan är vilken ö???

man måste ju bara uppleva paradiset=)

Vi har även frågat vänner som varit runt hela bali tydkligen och dom säger samma som ni,kuta är mer liv och håll igång så dit ska vi ej,utan det får bli eventuellt seminyak och någon av öarna!

vi fick rekomendation att verkligen inte åka till lombok, det är som ni säger suuuuuuuuperfint, MEN folket där är VÄLDIGT speciella och har sina egna regler och lagar så man får tydligen tänka om om man ska dit...

Vi bokar i december,skriver vad det blev=)=)
    '

• hansen

Nu har vi bokat=)
    en vecka på Nusa Dua och andra veckan på andra sidan så det blev Seminyak
    Vi har anlitat en som bor på bali sen 5år tillbaks på en resebyrå,hon kan varaenda stig så det var inte heller så dumt att få experthjälp med exakt vad som är bäst särskilt för vår bröllopsresa
    man ska definitivt inte bo på någon av öarna,då standarden på hotellen/rummen är katastrofala, det är 90% backpackers som är där och det finns en villa som har bättre standard men som är sjukt dyrt,och inte ens de är i närheten till den lyx som finns på de ställen i nusa dua och seminyak
    DOCK!,Sa hon att vi verkligen ska åka dit över en dag och snorkla och dyka och bara ta det lugnt!=)

Äntligen efter 4 månaders förtvivlan har man bokat resan ,
    som en julklapp från vår resebyrå fick vi en räkning på halv summan på 33 tusen INNAN JUL. Pga bokning a flygen och bra förbindelser,samt att skatten och resorna höjs mer till nästa år.

Det var lite för mig,vi skriver givetvis hur resan var när vi nästa år åker dit=)

Mvh: Fredrik

• hansen

Ja det glömde jag säga,det är jättefina och god mat har dom på seminyak så det ska bli trevligt att utforska

och inte tala om solnedgången som är världskänd där=) Varför inte ta ett kort eller två=)

Bali är verkligen fint även enligt mina vänner som varit där och backpackat och tipsat om saker man måste uppleva oxå=)!

Ha det så trevligt!

• hansen

Hello igen!

Får hoppas att vädret kommer va bra nästa år i juli,det är då högsäsongen börjar.

Ja vi är väldigt kräsna,vi betalar över 5000kr /natt på riktiga lyxhotell så som du säger,det är precis hur man vill ha de Mii,men vi ska självklart som jag även skrev åka dit på en dagsutflykt och njuta av öarna och snorkla och äta gott. Det är klart vi ska uppleva de!
    Men eftersom jag haft många vänner som varit där och en som bott där i 5 år så litar jag rätt mycket på samtligas åsikter om dess boende,men vi tar en utflykt dit istället då vi fått bilder på deras boende,och för oss är det inget jämfört med de vi ska bo så det är som sagt en smaksak=)

Ha en god jul själva alla,kul att prata här!

Mvh: Fredrik & Emanuela

Svar på tråden Bröllopsresa till Bali,några bra förslag?