Inlägg från: humlanis |Visa alla inlägg
  • humlanis

Bröllopsresa till Bali,några bra förslag?

Tjolinti skrev 2009-01-06 18:01:15 följande:
    Kan man åka till Gili öarna bara över en dag? Lönar det sig? Tar det inte rätt många timmar från bali och dit? Vi har också lyxhotell i två veckor men e sugen på att besöka gili öarna men vill inte betala för hotell som vi inte använder om vi nu skulle övernatta på gili öarna.
    Hmm jag bodde och jobbade på gili trawangan ett halvår och jag tycker nog att en dag är lite lite, speciellt om man åker när direktbåten inte går, för som sagt den långsamma båten tar ca 12 timmar. Annars kan man flyga, det gjorde alltid vi, då är man där på ca 3 timmar om man flyger från denpasar. Bo kan man göra för 20 spänn natten, man kan bo jättebra för 100 till 150 kr, men det finns ställen för en tusenlapp också om man vill betala mer. :-P. Trawangan är partyön, och det är mycket party på kvällarna men man kan också gå ut på udden och ha en romantisk kväll på baren sunset och titta på när solen går ner, det är nog det vackraste jag har sett. De andra två öarna är mycket lugnare och mer för par, gili meno är nog den ön som känns trevligast, jag gillade trawangan. Har man ett dykcert så är det här the place to gå, dykningen är heeeelt otrolig! Rekommenderar varmt Manta Dive på trawangan, men alla dykskolorna på ön är jättebra.

Ojoj vad långt det börjar bli, men jaaaa åk till giliöarna! Det är verkligen värt det. Undrar ni något får ni gärna fråga.
Svar på tråden Bröllopsresa till Bali,några bra förslag?