Inlägg från: Miss Biii |Visa alla inlägg
  • Miss Biii

Bröllopsresa till Bali,några bra förslag?

Hur länge ska ni vara borta? Jag skulle rekommendera att dela upp resan i minst två perioder. En period på bali och en på gili öarna. Gili är paradiset på jorden, jag skulle säga att dit skulle alla åka på sin honeymoon!!! Det är tre öar, olika storlekar, trawangan är störst, meno minst och air mellanstor, trawangan kan man bo om man vill ha bättre standard, personligen så tycker jag det är charmigare att bo lite enklare (tro mig - jag kan inte bo varsomhelst men ändå inte 5*)På Gili Air finns ett hotel - Hotel Gili Air, de har en hemsida www.hotelgiliair.com det finaste hotellet på den ön. Servcen är grym och rummen är kanonfina! Det finns inte ord för att beskriva detta paradis men - sol,bad, en av världens bästa snorkling m Nemo & hans vänner plus jättesköldpaddor, nyfångad grillad fisk vid stranden och goda paraplydrinkar i solnedgången, lugn o ro och HARMONI - det kanske säger någonting?

Ang Kuta på Bali, så gillar jag det, många gör det inte, mkt shopping, stor härlig strand m surfing, FINFINA hotell(sök på hotell på tex hotels.com eller agoda.com för att hitta bra erbjudanden) Finns ett ENORMT utbud!!

Jag älskar Bali, har varit där i tre omgångar (totalt 10 v) sen i juli... nu är vädret sådär men ändå ok, men i juli kommer ni inte se en regndroppe på hela tiden.

Ha en underbar bröllopsresa! (fråga på om d e ngt du vill veta )

• Miss Biii

Kan rekommendera att bo i Seminyak - ligger vid kusten, nära Kuta, men det är ett lyxigare och lugnare områden med finare shopping och lyxiga hotell. Här är ett som jag skulel vilja bo på om jag åker till Bali på honeymoon, har Honeymoon villa med privat pool!!!!
    www.villaseminyak.net/photogallery.htm

• Miss Biii

Ja INTE Lombok, folket är otroligt speciella, jag gillar det inte!!

Jag kan rekommendera Gili Air, då den är mittemellan, inte lika exploaterad som Trawangan. Meno är lugn och inte så mkt folk så försäljarna är jobbigare där. Air är liksom perfekt, i mitt tycke. Finns stort utbud restauranger och lugn o ro och man kan lätt få en egen del av stranden. Ni måste åka dit!! Åk på en snorklingstur, då ser man mer än om man snorklar själv vid stranden!

Seminyak är lugnare än Kuta, men ändå gångavstånd därifrån. Vi ska bo i Legian över jul o nyår, som ligger mellan Seminyak och Kuta, det är också lugnare.

Berätta sen va det blev! Finns många OTROLIGT härliga lyxhotell i Seminyak.

Lycka till!

• Miss Biii

Befinner mig på Bali just nu. Sitter med min Lap Top på en bar vid stranden i Legian. Vädret är väl sådär. Blåser och ganska molnigt. Vi som varit här totalt 10 veckor i tre omgångar sedan juli tycker det är halvknackigt väder. Stranden är inte rolig. Blåsten har drivit upp sopor och död fisk längst hela kusten, luktar inte hallon. Ni som åker hit ska väl bo på lyxhotell m pool ;)så det går ingen nöd på er!!

Tipset är att ta SPA behandlingar och ge er iväg på utflykter. Sen kan vi ju hoppas att de sätter fart m röjningen av stranden.

Att man inte ska bo ute på öarna var det värsta jag hört, nu under egnperioden kanske det inte är superbra av förklarliga skäl. Om man vill ha Sverigestandard på hotellet m hårfön, kabeltv och annat då är det ingen hit. Men min åsikt är att i sånt fall behöver man inte göra sig besväret att åka ända hit. Man ska väl njuta av vad som finns att tillgå, njuta av det som är unikt, som vi skandinaver inte upplever varje dag. Solnedgång följd av en härlig billig (PRISVÄRD) middag bestående av nyfångad grillad fisk eller skadjur, på stranden i princip m sand mellan tårna och känna lugnet svepa över en, av det ända ljudet som hörs - havet och vågorna mot stranden, tillsammans m din älskling i skenet av ett levande ljus!! Vakna och äta frukost vid stranden, soluppgången är oxå fin! De som väljer att inte bo och uppleva öarna... ja, trist för dem, att de missar nått fantastiskt - att bo i paradiset! För mig finns det inget underbarare och mer romantiskt... man behöver verkligen inte bo som en backpacker, det skulle jag aldrig göra, alla har olika definitioner på "lyxhotell", jag har flera och en är Hotel Gili Air!

Ha en underbar Jul allihopa, var ni än befinner er i världen. Nu ska vi gå och ta en paraplydrink!

• Miss Biii

har precis kommit hem efter ett halvår i Indonesien (halv tiden spenderade vi på Bali). Fy så kallt Sverige är såhär års!! solbrännan sitter än men lär väl försvinna snart....

Hur har ni haft det? Ni som var på Bali över jul o nyår? Vi har haft det bra, tur m vädret!!

Svar på tråden Bröllopsresa till Bali,några bra förslag?